Chceš dnes udělat dobrý skutek ? Pomoz výše
uvedenému hříšníkovi tím, že mu dáš nějaké rozhřešení! Můžeš mu
ho poslat na e-mailovou adresu, kterou uvedl u zpovědi, nebo napsat
veřejně vyplněním formuláře na konci této stránky. A jestliže nechceš,
aby pod tvou přezdívkou mohl vystupovat ještě někdo jiný, zaregistruj
si ji ZDE !
|
Sjednal bych si osobní schůzku a zeptal se ho, zda je to pravda. Pokud by byl drzý a arogantní a ještě to přiznal, vytáhl bych si ho někam bokem a tam mu dal klasickou českou uspávací facku přes ucho a trojklaný nerv od stokilového chlapa. Nenechává to žádné podlitiny, takže by si mohl klidně někde stěžovat. Nikdo by mu to nevěřil!
|
Pater Noster |
|
|
Jenže já jsem chtěl poukázat i na to, že pokud budeme sebejistě tvrdit v jednom směru, jímž si nemůžeme být jisti, tak tím pravda nevznikne. Proto ten arogantní tón. Ne proto, že bych byl já arogentní, ale proto, že poukazuju na absurditu té jistoty. Ale třeba máš pravdu a měl bych ke svým výstupům vydávat i libreto :)
|
|
No ne, teď mi to došlo - popsal jsi situaci z perspektivy té druhé probírané strany. Pro mě je to neintuitivní jen proto, že kdybych to dělala já, předem budu varovat a napíšu třeba. Zkus to vidět z pohledu toho učitele: ...
|
|
>Archii ?
|
|
Ježek: ajéje...
|
|
>Archii Občas když mě čteš, tak musíš číst mezi řádky a nebrat to, co píšu polopaticky. Dost často to poznáš z mého tónu. Pokusím se ti to vysvětlit. Tady někdo v úvodním příspěvku napsal obsah, který byl podán určitým způsobem, osvětlený z jednoho směru. Myslím, že to tak bylo zcela úmyslně podané aby to názory tlačilo jedným směrem. Zcela úmyslně jsem zvolil tón, jaký jsem zvolil a pokusil se ze stejných vstupních faktů jiným podáním vykreslit jiný možný příběh, který byl zcela opačným protipólem k tomu původnímu. Stejná data, jiný závěr. To jsem podtrhl i tou větou o opravování, kterou jsem chtěl říci, že sebejistým chováním na sílu nedefinujeme pravdu. Těmito dvěma příběhy se nám otevírá široké pole k diskusi, protože nikdo z nás neví jak to vnímá ten učitel (pakliže je reálný). To se myslím povedlo, protože tu zazněla celá škála názorů, což je dobře. Nevím však jestli by ta škála názorů nebyla chudší kdybych to neudělal. Občas něco tvrdím, ale mnohem častěji ukazuju možnosti, že to nemusí být tak, jak se to na první pohled může zdát a je lepší nad tím přemýlet v širším kontextu.
|
|
Ježek: //Nevěnuje se dětem, které na to prdí a změnu nechtějí prptože je to ztráta času. // Nechtějí? A PROČ nechtějí? Prdí na to? A PROČ na to prdí? Prázdný předsudek, se kterým pracuješ ve zbytku svého textu, jelikož podmínky toho, proč to tak je jsou tebou potenciálně jasně dané. Bereš to z pohledu dospělého, kde když učivo třeba na VŠ nejde, je to tím, že na to člověk prdí a prostě nemá tu sebedisciplínu a drive. Pokud se ale bavíme o dětech, může tady hrát roli kupa různých dalších faktorů. Šťastné dítě, které se má vesměs fajn, se učí alespoň průměrně dle svých predispozic. Pokud ale má špatné známky a docházku, je celkem na levačku vidět a podávat to tak, že to dítě samo se jen tak bez vlivu jiných faktorů rozhodlo, že na to bude prdět a maňána a tudíž je odepsané a zaslouží si podobná humpolácká gesta od učitele, který by mu měl být oporou.
|
|
Ježek second edition: Seriously? Budu tě citovat: //Máš to blbě napsané. Ve skutečnosti se věnuje těm, které jsou slabší, ale je tam nějaká šance na změnu, protože tu změnu chtějí. Chtějí si tu školu jen odchodit, protože je do toho nutí rodiče a o nějaké kariéře a souvztažnostech nepřemýšlí. Nevěnuje se dětem, které na to prdí a změnu nechtějí prptože je to ztráta času. Neměl by pak čas na ty, co to změnit chtějí. To je snad v pořádku, ne? Že shodou okolností ty děti, které na to kašlou, jsou cikáňata nebo z jiných sociálně slabých roduin, to je vedlejší. Letáček s prací v kauflandu je může buď motivovat (spíš ne) a nebo jim alespoň přinést nějakou informaci. Já třeba vím o dítěti, kterému když řekneš, že půjde za kasu v Lidlu, tak je to pro něj hodně solidní motivace k učení a funguje to skvěle. Příště to napiš pořádně hned ať tě nemusím opravovat. // Dítě ještě neví, co chce, může a čím se má motivovat. Od toho tu jsou vůdčí figury, jako učitel, rodiče. To, že má špatné známky nutně neznamená, že na to učení se*e, ale třeba má špatné životní podmínky a nesoustředí se, třeba je nešťastné nebo šikanované. A je pak ještě víc dobíjeno podobnými náznaky, že ač je stále pulec, nedotáhne to dál, než na uklízeče. Ty další zástupné výroky o tom, že to vlastně má motivovat děti, na které ty osobně už z principu hledíš skrze prsty, bo máš jasno v tom, že za to může jejich přirozená nátura v rámci toho, do jaké rodiny se narodily, už ani nevím, jak komentovat. Jak napsala tequíla, tohle je zesměšňování, nic víc. A i dítě, co si sotva dalo dohromady 10+10 to vycítí. Jak ho to pak má motivovat v tom, aby se učivu věnovalo? Tohle není o žádných předem daných předpokladech, jsou to obyčejné předsudky.
|
|
Nevím, jaké může mít reálně takový člověk motivy, ale i kdyby to byla nějaká snaha ukázat jim, kde budou nuceni nejspíše pracovat, pokud nezapracují, tak je to naprosto nevhodné a především si myslím, že nefunkční a rozhodně by neměl tímto způsobem děti rozdělovat a dělat tím dusno ve třídě. A kdyby mi dítě doneslo nějaký podobný letáček, určitě bych se šla pana učitele doptat. A samozřejmě bych pracovala s tím, že sám má možná pocit méněcennosti, protože ho nevzali jinam než na pajdák (nic proti pajdakum, mám sama kamarády, kteří jednou budou skvělými učiteli. Ale pro některé studenty to rozhodně nouzovka byla) A možná kašle na ty, kde nevidí od přírody dané nadání. Ale učit nadané děcko umí každý. Jiná věc je samozřejmě, když má někdo ve třídě 20 děcek, kdy každé potřebuje jiné tempo. Ale obecně učit někoho, komu to jde samo, není žádné umění. Naopak dobrý učitel se pozná podle toho, že umí pracovat i s těmi, kterým tolik naděleno nebylo.
|
|
Vtip: "Tatí, učitel si na mě zasedl, před celou třídou mě zesměšňuje a dává mi nesmyslné otázky." Otec vzal syna a šli si to s učitelem vyříkat. "Co, já že mu dávám nesmyslné otázky? Tak vám něco předvedu. Kolik je tři krát dvě?" "Vidíš tatí, už zase začíná." ...Hlavně, teta se strýcem, moc dobře vědí, co je ten namyšlenej frajírek zač... A vědí taky jak je na tom jejich povedený potomek se znalostmi? A pomáhají mu nějak? S čím má potomek problémy a jak mu pomáháš ty? Vím o komsi kdo měl problémy s matematikou. Někdo kdo byl "v obraze" zjistil, že když brali operaci se zlomky byl zrovna delší dobu nemocný, nikdo mu to pořádně nevysvětlil a pak se to s ním táhlo. IMHO učivo v ZŠ není tak náročné aby ho žák pokud nemá nějaké zvláštní psychické problémy nemohl zvládnout. Možná ty letáky jsou jediná možnost, jak by učitel snad mohl ty výtečníky přesvědčit aby zabrali a osud z těch letáků je nečekal. Když jsem byl žáček školou povinný učitel si údajně zavolal dva výtečníky do kabinetu a zeptal se jich, jestli chtějí výprask nebo dvojky z chování. Nevím co s vtbrali, nebyl jsem u toho a jejich vysvědčení jsem neviděl. ...Co byste dělali vy, kdyby vaše dítě tento leták dostalo, když se mu nepovedlo vysvědčení?... Kolik těch vysvědčení už se mu "nepovedlo"? Kdybys byl majitelem úspěšné firmy a někdo podobný kdo by nebyl tvůj bratranec by se u tvé firmy ucházel o zaměstnání, svěřil bys mu nějaké odpovědnější místo?
|
Radič |
|
|
MrD, to s těma jedničkářema za kasou je nesmysl, žiju ve stejným státě jako ty.
|
|
>Tekíla Pokud nechtějí, tak zájem o látku nevzbudíš. Můžeš v nich však vzbudit vůli to překonat i přes nezájem a na to to funguje dobře. Pozitivní motivace funguje v jiných případech.
|
|
Je to nevhodné a jako rodic bych se ptala, jak žáky pozitivně motivuje k zájmu o látku. Ponižování ani zastrašování nejsou vhodné vychovne metody.
|
|
Soraya: tak to mate obe stesti, bo od nas sedi za kasou nejvic tech ctizadostivych jednickaru (nabiflovanych dutohlalvu) :-D
|
|
Lepší než leták je jít a ukázat jim to. Já jsem dceru ve druhé třídě vzala do supermarketu a řekla jsem jí, ať se chvíli kouká na tu paní za kasou. Pak jsem se jí úplně v klidu zeptala: "Aninko, bavilo by tě tam hačat 8 hodin denně a dělat to co ta paní?" Ten její výraz a jasné vyjádření nesouhlasu si pamatuju dodnes. Vždycky, když donesla dvojku, tak jsem jí to připomněla, tak nějak to funguje dodnes. Ja si té práce za kasou vážím a k prodavačkám se chovám slušně a s úctou, jen vím, že na takovou práci musíš mít dispozice, a to každý nemá.
|
|
Hlavně že učitelé brečí, jak mají málo peněz. Sám jsem ve škole zažil konkrétně učitelky, co těm dětem se špatnými známkami říkali, jak z nich budou akorát popeláři. Pokaždé když učitelé stávkují nebo protestují, že i pokladní v Lidlu mají větší mzdy, směji se. Tak ať jsou dělat za kasu v Lidlu, když je tam více peněz. Tomu učiteli bych také přinesl pár letáků, kde si skladník nebo zedník nebo prodavač vydělá víc než on. Jinak si nemyslím, že všichni učitelé jsou špatný, ale tenhle ano.
|
|
Výborně, konečne chytrý učitel! :-D
|
|
Chce přimět děcka, aby se zabývala svým životem víc, než jen přes mobil. Myslím si, že dítě má mít odpovědnost za svoje chování - samozřejmě přiměřeně věku. Ale v 10 letech už děcka vědí, co se smí, nebo nesmí.
|
|
Můžeš si stěžovat na českou školní inspekci nebo u ředitele.
|
|
Máš to blbě napsané. Ve skutečnosti se věnuje těm, které jsou slabší, ale je tam nějaká šance na změnu, protože tu změnu chtějí. Chtějí si tu školu jen odchodit, protože je do toho nutí rodiče a o nějaké kariéře a souvztažnostech nepřemýšlí. Nevěnuje se dětem, které na to prdí a změnu nechtějí prptože je to ztráta času. Neměl by pak čas na ty, co to změnit chtějí. To je snad v pořádku, ne? Že shodou okolností ty děti, které na to kašlou, jsou cikáňata nebo z jiných sociálně slabých roduin, to je vedlejší. Letáček s prací v kauflandu je může buď motivovat (spíš ne) a nebo jim alespoň přinést nějakou informaci. Já třeba vím o dítěti, kterému když řekneš, že půjde za kasu v Lidlu, tak je to pro něj hodně solidní motivace k učení a funguje to skvěle. Příště to napiš pořádně hned ať tě nemusím opravovat.
|
|
Přijde mi to poměrně nevhodné a necitlivé vůči dětem. Na druhou stranu: myslíš, že na flákače a slabé studenty čeká nějaká lepší práce?
|
|
Frajer si asi myslí, že dává životní lekce, ale ve skutečnosti jen předvádí svou malost. Když už tak rád rozdává letáky, možná by si zasloužil jeden o tom, že karma funguje. A stížnost? Samozřejmě! Ne proto, že si někoho dovolil ponížit, ale proto, že si myslí, že je to v pořádku.
|
|
|