Cookie Consent by Free Privacy Policy website
Navigační lišta REGISTRACENavigační lišta TABLONavigační lišta STATISTIKANavigační lišta SOUTĚŽENavigační lišta POMOZTENavigační lišta REKLAMANavigační lišta KONTAKTNavigační lišta
Navigační lišta
Horní lišta bez menu
Logo Zpovědnice
Online zpověď Návštěvní kniha Nová zpověď Časté dotazy
Dolní lišta Dolní lišta Dolní lišta
Nabídka voleb Dolní lišta voleb
Diskuze č.1128914, vloženo 04.05.2020 08:45:59 Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
Úpadek češtiny
Připadá vám také, že čeština upadá? Četl jsem nápady, že by se třeba mělo zrušit I a Y, nebo dokonce že by se měla povinně u nás zavést angličtina, protože čeština už dnes k ničemu není, některé ženy chtějí používat nepřechýlené příjmení apod. O úrovni češtiny u novinářů není ani nutné psát.

Mám třeba známého, který vždycky říkal, že se považuje za vlastence, a když jsem viděl jeho stránku na facebooku, kde třeba své zaměstnání měl popsané anglicky, i když by se to dalo určitě napsat i česky, tak fakt nechápu.

Já nemám nic proti cizím jazykům, sám se je učím. Chápu, že třeba s rozvojem výpočetní techniky se angličtina rozšířila, ale proč ji používat i tam, kde to není nutné?

Vadí mi i jiné věci: Před časem jsem třeba četl o návrzích, že by se řidiči MHD měli povinně učit anglicky, aby mohli turistům vysvětlit cestu. No fajn, ale co kdyby se třeba ti turisti taky trochu namáhali sami, v 21. století snad není takový problém si cestu naplánovat... Ne každý má prostě na cizí jazyky talent...
 majklx77 Muž42 Kategorie  VYMAZAT

Zaslaná rozhřešení Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
Chceš dnes udělat dobrý skutek ? Pomoz výše uvedenému hříšníkovi tím, že mu dáš nějaké rozhřešení! Můžeš mu ho poslat na e-mailovou adresu, kterou uvedl u zpovědi, nebo napsat veřejně vyplněním formuláře na konci této stránky. A jestliže nechceš, aby pod tvou přezdívkou mohl vystupovat ještě někdo jiný, zaregistruj si ji ZDE !
 
05.05.2020 04:18:28
To máš totiz tak... kdyz svou profesi napíšeš anglicky, zní to strašně důležitě. Zatímco v čestině nic moc...
 PretorianCZ Muž28 Kategorie
04.05.2020 21:45:53
Čeština je kvalitnější jazyk než angličtina, tak proč bychom ji měli rušit?
Smajlík  Researcher Muž81 Kategorie
04.05.2020 20:55:32
Francis: ale ty jsi hetero chlap... tak to máš jednodušší...
 Marika Bobika Žena38 Kategorie
04.05.2020 20:50:36
Marika Bobika: Tak takové gorily mě teda vůbec neberou :) A ani břišáky u holek, fuj .. Žena má být žena .. Pak v tom nemá bejt takovej bordel ..
 Frank Drebin Muž44 Kategorie
04.05.2020 19:34:57
Francis: ne, nemají... A kdo si od radfem nechá namluvit opak, ten se šeredně mýlí...
 Marika Bobika Žena38 Kategorie
04.05.2020 19:32:31
Francis: Mno... to je asi kapitola sama pro sebe... jednou jsem v kině při čekání na popkorn viděla holku, která měla tak dva metry, bicepsy jako dvojnásobek mých stehen, nohy, které by mě při obejmutí rozdrtily...

A já v tu chvíli nevěděla, jestli se mi líbí jako holka nebo....
Každopádně jsem věděla, že s touhle v domácnosti bych asi mlčela a tiše uklízela... Co by se dělo večer si nedovedu představit... :-DDD
 Marika Bobika Žena38 Kategorie
04.05.2020 19:31:06
Marika Bobika: Jinak samozřejmě všechny ostatní ženský nemají šanci ..
 Frank Drebin Muž44 Kategorie
04.05.2020 19:25:13
Marika Bobika: To jsem si taky říkal do té doby, než jsem viděl ženské MMA. Ty holky tam by zmlátily většinu chlapů :)
 Frank Drebin Muž44 Kategorie
04.05.2020 19:05:55
Francis: ženská se ze své podstaty nikdy nedovede prát jako chlap... čest (nečest?) výjimkám...

Vesmy97: hmmm... no... hmmm... aha... no tak to nevím, co na to říct...
(Ale předně; mluvíme tu o situaci, kdy ženská okolo sebe máchá hystericky rukama a chlap ji dá pěstí... To mi vadí...)

2-methyl-propan: lítost není nutná... ;-) na chlapy jsem hodná... raději se hádám s blbkama... ;-)
 Marika Bobika Žena38 Kategorie
04.05.2020 18:52:19
Marika Bobika: Já jsem nespolečenský podivín s vyjadřovacími schopnostmi 8bitového mikroprocesoru. Je evidentní, že do skupiny "normální" nezapadám.
 Vesmy97 Muž26 Kategorie
04.05.2020 18:50:09
Soudruzko Bobikova ty musis mit asi hodne nizky sebevedomi, kdyz vidim z tvych komentaru, na cem vsem se snazis vystavet svou inteligenci a uznani od chlapu, az je mi te skoro lito.. :D

Celou dobu prehlizis, ze slusny a inteligentni clovek prezdivku nekomoli jiz od sameho pocatku. A kdyz uz vytahujes rousky a koblihy, jde videt, jak hluboko jsi klesla, trolla fakt krmit nepotrebuju :D ty se proste potrebujes hadat co, tak si porid chlapa.
Smajlík  2-methyl-propan
04.05.2020 18:49:16
Marika Bobika: Tohle téma tady už bylo :) Myslim že mando napsal, že když se chce ženská prát jako chlap, tak dostane jako chlap :)
 Frank Drebin Muž44 Kategorie
04.05.2020 18:47:48
Vesmy97: ano, toto pravidlo uznávám... pakliže dotyčná není pod drogami nebo tě nechce zabít, tak ji vždycky normální chlap dovede uklidnit jinak...

Třeba to někdy pochopíš... Schválně zkus tady na ZP založit téma pro chlapy, kdy by byli schopni ženskou seřezat... Uvidíš výsledky...
 Marika Bobika Žena38 Kategorie
04.05.2020 18:44:34
2-methyl-propan: tvůj “požadavek” jsem vytušila z tvých reakcí... nepožádala jsi přímo (na rozdíl ode mě...)
“Tvoje věc” jsem napsala proto, že paralympiádu s tebou fakt hrát nebudu...

Víš jak... Na všechno měj negativní komentář, nos roushke a jez koblihe... nezapomeň vítat každé opatření, které ti vláda nařídí a hlavně mi pak nezapomeň do zpovědí psát ten slovní průjem jako posledně..
Smajlík  Marika Bobika Žena38 Kategorie
04.05.2020 18:40:00
Marika Bobika: Zřejmě uznáváš pravidlo, že ženu nelze uhodit za žádných okolností. Ani když mě sama uhodí první, ani když je silnější než já, ani když mě chce zabít... Hitler také stavěl určité skupiny lidí nad jiné.

Navíc překrucuješ, překručuješ a překrucuješ. Chudáčka nebohého, pacifistického a mírumilovného Vesmyho, který by se jen bránil před nějakou sadistkou ne nepodobnou tobě, jež ho napadla, by si označila za násilníka.
Smajlík  Vesmy97 Muž26 Kategorie
04.05.2020 18:35:40
Soudruzka Bobikova: Wow, to jsi usoudila? Inteligentniho cloveka by ale napadlo, ze je slusne oslovovat takovou prezdivkou, jaka je uvedena jiz od zacatku. Coz neni tvuj pripad.

A prosim proc nejdriv pises, ze jsem te pozadala a pak, ze jsi to z mych komentaru usoudila? Jinak nic neberes? :D a jeste jsi pak napsala "tvoje vec", tudiz se ridim presne tvym pozadavkem zlato.

Diky, to jsem sama netusila, ze jsem tak inteligentni, ale nemusis me porad chvalit.
Smajlík  2-methyl-propan
04.05.2020 18:32:27
Vesmy97: jaká analogie nacismu?

Prostě jsi tak trochu zoufalec... Holku bys seřezal, protože si myslíš,ze bys na to měl... Na chlapa by sis netroufl...
Joooo... takových násilníků je ve společnosti spousta... Ženu doma seřezat jo... Ale postavit se silnějšímu ne...
 Marika Bobika Žena38 Kategorie
04.05.2020 18:28:38
Marika Bobika: A to bych měl utéct před srovnatelně silnou ženou a naopak se snažit zbít mistra bojových umění a kulturistu v jedné osobě? S tvým podáním evolučních pravidel bychom daleko nedošli.

Ale pořád lepší mé buranství než tvá analogie nacismu.
 Vesmy97 Muž26 Kategorie
04.05.2020 18:24:58
Vesmy97: v politice už jsem byla a nebavilo mě to... A ty sám jsi řekl něco ve stylu “před velkým chlapem bych utekl, ale holku bych klidně zbil”...

2-methyl-propan: dle tvých komentářů jsem usoudila, že ti ode mě označení “metylka” vadí... proto jsem přešla k tvému nicku...
Ale to chce trochu elementární inteligence... Což ty asi nemáš a nikdy mít nebudeš... ;-)
 Marika Bobika Žena38 Kategorie
04.05.2020 18:07:56
2-methyl-propan: A já co? Vypadá to že nic .. Ok ..
 Frank Drebin Muž44 Kategorie
04.05.2020 18:02:42
Soudruzka Bobikova: Takze ja musim pozadat, aby mi nekdo nekomolil prezdivku? :D Za slusnost povazuji nekomolit ji hned od zacatku, coz neni tvuj pripad. A nepozadala jsi dost hezky, kdyz ty si klades podminky, ja taky.

Vesmy97: Diky konecne nekdo neni proti mne :D
 2-methyl-propan
04.05.2020 17:59:23
Marika Bobika: Já bych žádnou ženu, která by mě nechtěla zbít, nezbil. S tvým zavádějícím vyjadřováním by si mohla na politika.
 Vesmy97 Muž26 Kategorie
04.05.2020 17:54:22
2-methyl-propan: od tvého požadavku na jiné oslovení se toho držím... což se o tobě říct nedá...

Vesmy97: tak od propagátora bití žen to beru jako pochvalu...
 Marika Bobika Žena38 Kategorie
04.05.2020 17:45:11
Marika Bobika: Tady s tebou nemohu souhlasit. Snahu prudit vidím dost často především u tebe - jsi tzv. hádavý typ a do každého, který ti nedá za pravdu, se pustíš jako pes.
 Vesmy97 Muž26 Kategorie
04.05.2020 17:17:30
Soudruzka Bobikova: No vidis, prudici odpad jsi pro me ty. Kdyz mi komolis prezdivku a urazis necekej, ze si to necham libit.
Smajlík  2-methyl-propan
04.05.2020 17:12:36
2-methyl-propan: ne, ty nic neoplácíš... Jsi akorát odpad, který tu neustále prudí...
 Marika Bobika Žena38 Kategorie
04.05.2020 17:11:47
Nuklearni medvidek: Kdo ti ji poslal? Ale to je stará fotka, na téhle jsem ještě hubený.
 Frank Drebin Muž44 Kategorie
04.05.2020 17:11:10
Medvidku, ja svinim jen oplacim stejnou minci.
Smajlík  2-methyl-propan
04.05.2020 17:02:50
Frank Debrin: Tohle jseš ty? https://ibb.co/28vcLnW

Mimochodem když je to "tvá" paní tak ji nauč aby se nechovala jako svině k jiným lidem.
 Nuklearni medvidek Muž21 Kategorie
04.05.2020 16:38:33
Každý jazyk který lidi na světě používají to je složitý program na výměnu informací a programů, jelikož v minulosti zde nebyl internet a letecká doprava, tak vzniklo tisíce originálních jazyků. V minulosti zde bylo více snah o sjednocení jako Esperanto a Latina. Je to jako když počítač ovládá pomocí programu tiskárnu, jde tedy o ovladače díky kterým lze cizí lidi ovládat, jakmile zde budou místo lidí roboti tak skončí problém s tím že je zde tisíce jazyků.
Smajlík  Ředitel času
04.05.2020 16:36:48
Dobrá a nutná imigrace z Východu si s češtinou poradí po svém.
A čeština se prostě upraví sama.
 Quakie Muž78 Kategorie
04.05.2020 15:48:44
Marika Bobika: Moje zvířátko se utrhlo ze řetězu ..
Smajlík  Frank Drebin Muž44 Kategorie
04.05.2020 15:48:06
Soudruzko Bobikova na kroceni nevyhovujicich jste tu vy, komunisti, nebo ne?
Smajlík  2-methyl-propan
04.05.2020 15:45:31
Francis: tak si to svoje zvířátko trochu zkroť... ;-)

Nukleární medvídek: hmmm... souboj... seženu ti sekundanty... ;-)
 Marika Bobika Žena38 Kategorie
04.05.2020 15:42:02
Smutny je, ze je za tyhle veci dostavam ban, ale nekteri ne :D :D
Smajlík  2-methyl-propan
04.05.2020 15:38:39
A jeje, detickam dosly argumenty a uz jen urazi, napis Soudruzko Bobikova jeste neco, ale ostrejsiho, at je videt, ze mas koule.
Smajlík  2-methyl-propan
04.05.2020 15:37:41
Marika Bobika: Taky se uklidni, jo?
 Frank Drebin Muž44 Kategorie
04.05.2020 15:36:54
Nuklearni medvidek: Máš štěstí, že mám housera a nejsme ve středověku, vyzval bych tě na souboj, urazil jsi mou paní ..
Smajlík  Frank Drebin Muž44 Kategorie
04.05.2020 15:33:26
Nukleární medvídek: klid... Hádat se s 2-methyl-propan je jako hádat se s de*ilem...
Anebo je to úplně totéž? (zamyšlený smajlík)
 Marika Bobika Žena38 Kategorie
04.05.2020 15:31:03
2-methyl-propan: Rozbolely mě záda, takže chodím jako naprcanej kačer, ale jinak ok :)
Smajlík  Frank Drebin Muž44 Kategorie
04.05.2020 15:28:39
Čeština je velmi náročný jazyk, troufám si říct, že jeden z těch těžších na světě. To je tak, učitel češtiny kašle na děcka, děcka kašlou na něho a tak to dopadá. Ještě moje babička mi říkala, že je učitel učil ve svém volném čase češtinu a měl velký zájem předat své znalosti svým žákům.
Smajlík  Bejvávalo
04.05.2020 15:27:11
Soudruzka Bobikova: Wow to to trvalo.

Frank: a ty?
 2-methyl-propan
04.05.2020 15:25:46
2-methyl-propan: Jsi jinak v pohodě? :)
 Frank Drebin Muž44 Kategorie
04.05.2020 15:25:05
Medvidku tady komoli prezdivky skoro kazdej, tak si ty urazky strc nekam, doufam ze dostanes ban jako ja za stejnou vec. A I soudruzka Bobikova je komoli.
Smajlík  2-methyl-propan
04.05.2020 15:24:42
2-methyl-propan: tvoje věc... ;-)
 Marika Bobika Žena38 Kategorie
04.05.2020 15:22:57
Příspěvek porušoval zákony ČR nebo pravidla Zpovědnice - byl odstraněn.
Smajlík  Nuklearni medvidek Muž21 Kategorie
04.05.2020 15:21:31
Frank: Tak vypadalo to, ze ti to fuk neni. Neni na tom nic, tu pomlcku navic tam pouzival i nas ucitel ze stredni a jelikoz tu prezdivku pouzivam od ty doby, tak nic spatnyho na tom nevidim. A 2 je tam uplne v poradku. Spravnych moznosti je vic, tak se tady nenecham obvinovat.

Soudruzka Bobikova: A proc, kdyz ty jsi me taky do ted nazyvala jinak? Mam svoji svovodu.
Smajlík  2-methyl-propan
04.05.2020 15:18:11
2-methyl-propan: buď tak laskava a nazývej mě moji přezdívkou...
 Marika Bobika Žena38 Kategorie
04.05.2020 15:12:40
2-methyl-propan: Jak se to píše :)
 Frank Drebin Muž44 Kategorie
04.05.2020 15:10:27
Soudruzka Bobikova: neboj az tu bude ten tvuj komunismus, treba se ti postesti. Zatim tu je ale demokracie, smula.

Frank: co je fuk?
Smajlík  2-methyl-propan
04.05.2020 15:08:29
2-methyl-propan: To je fuk, stejně pro tebe mám slabost :)
Smajlík  Frank Drebin Muž44 Kategorie
04.05.2020 15:06:58
2-methyl-propan: děvče, tobě bych ráda upřela o dost víc věcí...
 Marika Bobika Žena38 Kategorie
04.05.2020 15:02:00
Frank: Ono staci pouzit google a zjistis, ze spravnych moznosti je vic a jake.
 2-methyl-propan
04.05.2020 15:00:10
Soudruzka Bobikova: A co to ma spolecnyho s tim, ze mi tak rika Frank?
Ta 2 je tam spravne, jinak je rozkosny, ze si na tomhle potrebujes honit :D prezdivku muzu mit jakou chci, nebo mi snad chces uprit moji svobodu?
Smajlík  2-methyl-propan
04.05.2020 14:59:49
Marika Bobika: Nech toho nebo se do tebe ještě zamiluju :D
 Frank Drebin Muž44 Kategorie
04.05.2020 14:57:13
Francis: ono úplně nejsprávnější je nazývat tuto sloučeninu isobutan... ale to už bych asi chtěla moc...
 Marika Bobika Žena38 Kategorie
04.05.2020 14:55:23
Marika Bobika: Tak to víš, já na gymplu z chemie propadal, takže mě člověk opije rohlíkem a já mu pak všechno sežeru :D
 Frank Drebin Muž44 Kategorie
04.05.2020 14:49:17
Metylka:
1) takhle ti říká Frank
2) říkám tak lidem dokud mě neopraví

Francis: je tam navíc i “2”...
 Marika Bobika Žena38 Kategorie
04.05.2020 14:08:59
Frank: Sory no, je tam navic pomlcka, takto to mam nauceny ze stredni.
Smajlík  2-methyl-propan
04.05.2020 14:03:50
Marika Bobika: Fakt to není správně zapsané? A já se kvůli té její znalosti chemie do ní zamiloval ..
Smajlík  Frank Drebin Muž44 Kategorie
04.05.2020 13:56:45
Soudruzko Bobikova, nechtej me rozesmat. Sama kazdymu rikas jak chces, i ja ti tedy budu rikat jak chci. Je to ma svobodna volba.
Btw Metylka to uz vubec neni chemicky spravne, kdyby te to zajimalo.
Smajlík  2-methyl-propan
04.05.2020 13:46:53
“Metylka”: ty, která jsi chemicky špatně napsala i svoji přezdívku, raději pomlč... A ne, nemůže mi každý říkat, jak se mu zlíbí... Přinejmenším to není zdvořilé... Což se tobě asi vysvětlit nedá...
 Marika Bobika Žena38 Kategorie
04.05.2020 13:39:48
Soudruzko Bobikova, kazdy ti muze rikat jak chce, je to svobodna volba kazdeho cloveka.
Smajlík  2-methyl-propan
04.05.2020 13:23:14
Majklx77: ano, spousta lidí ráda přechyluje a v minulosti to v literatuře bylo... Pakliže to čteš česky...
Tady jde spíš o to, že když řeknu, že se jmenuji Van Der Graf, tak mě štve, že mi někdo říká Grafová...
Co si povidají někde jinde je mi fuk...
 Marika Bobika Žena38 Kategorie
04.05.2020 13:17:36
:Marika Bobika

Dobře, ale ty argumentuješ tím, že "dotyčná se tak nejmenuje". A anglická královna se určitě Alžběta nejmenuje, rozhodně se tak nepodepisuje...

U toho Trumpa jde o to, že my cizí jméno skloňujeme podle českých vzorů.

A jinak ať se nám to líbí nebo ne, to přechylování je vžité. Pokud hodně čteš, tak ve starších i novějších vydáních knih se přechyluje:
Namátkou třeba slečna Marplová, ve Sh. Holmesovi je paní Hudsonová, ve Třech mušketýrech paní Bonacieuxová, dále třeba pani Bovaryová atd.
 majklx77 Muž42 Kategorie
04.05.2020 13:03:06
Majklx77:
Názvy měst jsou historické...
Alžběta II. je varianta křestního jména... Ale klidně bych ji nechala v originále... Mimochodem to jsou křestní jména, která mají většinou svou variantu v jiných jazycích... Ale budiž..,
Donaldu Trumpovi je skloňování...

Přechylování příjmení je v podstatě “česká rarita”...
 Marika Bobika Žena38 Kategorie
04.05.2020 12:52:18
Marika Bobika:

O tom přechylování se tu už hodně diskutovalo, já třeba nejsem zas až tak hodně odpůrce přechylování. Angelina Jolie se nejmenuje Jolieová, to ano, ale jak se ti líbí třeba tyhle tvary:

1. Donaldu Trumpovi
2. Alžběta II.
3. Řím

To jsou taky vlastní jména, která si v češtině upravujeme, a nikdo proti tomu neprotestuje...
 majklx77 Muž42 Kategorie
04.05.2020 12:38:39
Přechylování příjmení nemusí být jen u hereček...
V manželstvích, kde je jeden cizinec, je logické, že příjmení zůstane stejné...
Zrovna tak mě štve, že Češi za KAŽDOU cenu musí přechylovat příjmení cizinek...
Došlo vám, že dotyčná se tak nejmenuje? Angelina Jolie se jmenuje Angelina Jolie, ne Angelina Jolieová...
Stejné boje jsem vedla s Francouzi, kteří odmítali chápat, že Jan Ámos Komenský se jmenuje takhle a nijak jinak...

A zrovna tak nechápu, co je komu do toho, jaké má kdo příjmení... Že bude působit v našich končinách jako exot? To už je věcí každého soudruha/soudružky...
 Marika Bobika Žena38 Kategorie
04.05.2020 12:27:38
Frank: Tobe to rikat nebudu, jeste bys hral turistu a obtezoval me hloupymi dotazy kudy do centra, nebo si chtel dokonce koupit u me jizdenku, takovych lidi uz mam zrovna dost!
Smajlík  2-methyl-propan
04.05.2020 12:12:51
A k čemu (vyjma nějakého pochybného vlastenectví) je dobré pěstovat si složitý jazyk (jeden z nejsložitějších na světě), který se ještě navíc nikde jinde nepoužívá (vyjma několika vesnic v Banátu)? Malí Češi by se hlavně měli naučit pořádně anglicky a čínsky. S tím se pak neztratí, ať už tady, nebo ve světě (kde jim čeština bude naprosto k ničemu).
 jeeea bejby Muž69 Kategorie
04.05.2020 12:10:38
na prznění jazyka českého by měl být zákon.

já když vidím někde hrubku, rád ji opravuji a dotyčného upozorním.

i když já sám třeba nepíšu velká písmena na začátek vět, protože je to rychlejší. Za což se veřejně omlouvám.
 Rádce do duše Muž38 Kategorie
04.05.2020 12:08:12
2-methyl-propan: Jakou linku budeš jezdit? :)
Smajlík  Frank Drebin Muž44 Kategorie
04.05.2020 12:04:10
No urcite bych se jako ridic MHD chtela s*at s anglictinou, abych mohla pomahat turistum, kdyz se mam soustredit na rizeni :D Jinak mne se cestina libi, nechtela bych ani cist knizku v anglictine, zkazilo by mi to cely dojem. Cizi jazyky pro me proste vzdycky budou neprirozeny. I kdyz v kazdym jazyce muze byt neco hezkyho a nekomu se libit, prisla by mi skoda, kdyby mely zaniknout.
 2-methyl-propan
04.05.2020 11:50:58
Jo, souhlasím, že češtinu przní kde kdo, a nejvíc vadí, že ji kazí hlasatelé v médiích, překladatelé atd. Politiky vem čert, ti jsou hloupí ze své podstaty (většina aspoň), ale kdo má jako hlavní nástroj svého povolání jazyk, měl by ho ovládat.
Umět cizí jazyky je jistě dobré, ale to neznamená, že bychom neměli umět používat svou mateřštinu.
A pokud jde o světový jazyk - mně by se líbila latina. Je logická, je to mrtvý jazyk, takže by nikdo nebyl zvýhodněný /znevýhodněný, nejsou v něm (snad už dnes) nějaké dialekty - všichni by uměli totéž, nebyl by problém s odlišnou výslovností... A konec konců spousta odborných termínů je tak jako tak v latině, jen je ti potroublí angličani a američani neumí číst jako latinu. Např. obyčejný kohoutek luční - Lychnis flos-cuculi oni vyslovují "lajchnis flous kjůkulí" !?
 bilej tygr Muž74 Kategorie
04.05.2020 11:41:51
Nepřipadá mi, že by čeština upadala. Pořád jsou tu lidi, kteří česky umí a lidi, kteří ne. Úroveň češtiny dost klesla s příchodem internetu. Od té doby se ale, podle mě, drží tak nějak na stejné úrovni. Nebo možná spíš i zase pomalu stoupá.
Ale jinak souhlasím s Frankem - ideální by bylo, kdyby všichni mluvili stejně. Kdyby pochopili, že jsme všichni jednoho druhu a soustředili se na to, co nás spojuje a ne na to, co nás rozděluje. Narozdíl od Franka si já ale nemyslím, že k tomu lidstvo spěje. Spíš naopak. Bohužel.
 Muad*Dib Muž43 Kategorie
04.05.2020 11:30:47
Já jsem pro, aby se na světě mluvilo jen jedním jazykem. Stejně to k tomu spěje ..
 Frank Drebin Muž44 Kategorie
04.05.2020 10:24:24
majklx77: Tak aspoň se pokusíš :).
 Ludwa
04.05.2020 10:12:14
Ludwa:

Tak určitě to nikomu neuškodí. Ale jde o to, že když budu třeba jako řidič tramvaje chodit do kurzu angličtiny, ale nebudu zrovna na cizí jazyky talent, tak pak není jisté, jestli se s tím zahraničním turistou budu schopen domluvit.
 majklx77 Muž42 Kategorie
04.05.2020 09:56:03
Svět se globalizuje stále víc. Díky tomu, že máme sdílené informace prostřednictvím sítí, televize a podobně. A pokud ani člověk nikam necestuje potřebuje, už jen k tomu aby "byl v obraze" i jiné zprávy, než jsou ty na ČT. Takže nikdo, dokonce ani anglicky mluvící národy, nevystačí s mateřským jazykem. Problém je, že v podstatě existuje několik více méně oddělených světů Jedním je kultura kterou známe v Evropě a dost podobná v Severní Americe. Zcela něco jiného je například Japonsko, Indie nebo Čína a opět něco jiného jsou státy muslimské nebo Africké.
 Beer01 Muž93 Kategorie
04.05.2020 09:55:13
majklx77: Já zase nevím, jak by mohlo někomu uškodit učit se anglicky.
 Ludwa
04.05.2020 09:45:17
:Ludwa

Tak můžeš mít samozřejmě jiný názor. Já třeba nejsem zrovna moc zcestovalý, ale jízdu MHD třeba ve Vídni jsem si naplánoval na internetu a nepotřeboval jsem se ptát řidičů. Jediný problém může nastat, když dojde třeba k nějaké nehodě, ale to se nestává každý den.
 majklx77 Muž42 Kategorie
04.05.2020 09:39:26
Vesmy97: České názvy měsíců jsou krásné a hrdost je přesně to, co k nim cítím i já. Mimochodem není pravda, že celý svět je má stejné. Pokud vim tak Poláci je mají hodně podobné našim.
 Ludwa
04.05.2020 09:36:08
S posledním odstavcem nesouhlasím.
 Ludwa
04.05.2020 09:12:58
Souhlasím. Když Slovák řekne české slovo, tak ho jeho bratia na místě zastřelí. Ale my už léta máme místo českého lyžování jen slovenskou lyžovačku, už nikdo nikomu nevyjde vstříc, ale zásadně slovensky v ústrety a podobně. Nikdo už nevyhledává zajímavá místa, ale zásadně destinace...

Používání nepřechýlených příjmení je nepřímo úměrné inteligenci. Když je Jana Nováková slepice, tak je to Jana Novák, nebo ještě lépe Jana Novak. Když k tomu přidáme u žen oblíbená dvě příjmení a anglické označení profese, tak si brzo na vizitce přečteme: "Božena Novak Prochazka, cleaning manager".

Dvě příjmení mají dejme tomu opodstatnění u nějaké herečky, ale ani tam to není nezbytně nutné.
 nemo33 Muž49 Kategorie
04.05.2020 09:10:35
Mně by se líbilo, kdyby celá lidská populace začala používat jeden a ten samý jazyk. Jinak je to všechno zkomplikované a na světě jsou lidi, kteří jsou hrdí na svůj jazyk jen proto, že v něm vyrostli.

Třeba nedávno jsem četl na Facebooku příspěvek, kde bylo srovnání slov pro měsíc květen. Všechny zmíněné jazyky měli mai, may, mei, maj, mayu, ... Jenom Česko má květen. A někdo se tam ozval, že je na to hrdý. Proč? Protože to máme jinak, než ostatní.

Pokud by ten globální jazyk měla být angličtina, tak bych to bral. Sice nerad (angličtinu nemám rád, nelíbí se mi a stále je moc složitá), ale pořád lepší než většina existujících jazyků.
 Vesmy97 Muž26 Kategorie
04.05.2020 08:54:26
špangličtina je hnusná, opičí řeč. Líbí se mi její psaná forma, ale učit se ty skřeky, přesně jako wopitze, aby si rozuměly, to je děs ..
Proto zde vždy bude zdravé, české jádro, rozumějící španglicky psanému textu, ale odmítající vydávat blicí španglické prdy ..
Smajlík  Hov hov Muž52 Kategorie

Akční cena

Přidání rozhřešení Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
TVÁ PŘEZDÍVKA:

OPIŠ BEZPEČNOSTNÍ KOD:
Captcha

Tento inzerat koupíte on-line od 100 Kč.
Přidej inzerát on-line od 100 Kč
TEXT ROZHŘEŠENÍ:

PŘILOŽ SMAILÍKA:
Smail Palec nahoru Smail Hrozící Smail Drží palec Smail Není to důležité Smail Dostaneš do huby Smail Smutný Smail Cože?? Smail Safra Smail Pusinka
jupííí tak bacha držím palec to je fuk tumáááš ach jo no nééé ?! safra mmmuc
(žádný )


Změňte svoje cookies preference

Nejlepší chorálová skupina světa... GREGORIAN 2020 ...20th ANNIVERSARY WORLD TOUR.

REKLAMA
Copyright 2003 www.zpovednice.cz + www.spovednica.sk

TOPlist TOPlist