Navigační lišta REGISTRACENavigační lišta TABLONavigační lišta STATISTIKANavigační lišta SOUTĚŽENavigační lišta POMOZTENavigační lišta REKLAMANavigační lišta KONTAKTNavigační lišta
Navigační lišta
Horní lišta bez menu
Logo Zpovědnice
Online zpověď Návštěvní kniha Nová zpověď Časté dotazy
Dolní lišta Dolní lišta Dolní lišta
Nabídka voleb Dolní lišta voleb
Diskuze č.784163, vloženo 12.02.2014 00:02:23 Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
Fascinuje mě efektivita práce
A to myslím naprosto vážně :).

Když se podíváte na skladbu společnosti, tak v ČR sice pořád dost, ale i tak pouze nějakých 35% lidí je zaměstnáno v průmyslu. A z těch 35% lidí bude vyloženě něco fyzicky vytvářet tak cca polovina.

Pak vezměme v potaz, že pouze necelá polovina obyvatel je práceschopná.
A z té poloviny je 700 000 nezaměstnaných.

Takže máte dle čsú 3,7 milionu pracujících lidí.
Z nich je v průmyslu 1,25 milionů.
A z nich něco fyzicky vyrábí polovina, takže jsme na nějakých 600 000.

Takže 600 000 lidí zde vytváří reálné fyzické hodnoty a všichni ostatní jsou pouze na údržbu, na potěchu (služby) a na efektivitu.

A co je úžasný, tak když jdete po ulici, tak pouze každý 20. člověk "reálně" pracuje a stejně dokáže díky celkové infrastruktuře a systému vytvořit dostatek prostředků, abychom měli co žrát, kde bydlet, aby tady byl internet a mobily a nemocnice a technologie a všechny ty další blbosti, kterýma se snažíme zpříjemnit život.

Jenom bych poprosil, abyste mě neinterpretovali mylně. Já se nesnažím říct, že těch pár "dříčů u pásu" jako jediní doopravdy pracují. Ti, co zajišťují právě tu efektivitu (výstavba a údržba pozemních komunikací, vytváření poptávek a nabídek atd.), jsou stejně tak důležití. A ti, kteří zvyšují naši životní úroveň (doktoři, kadeřníci...) také.

Váš názor?
 libik E-MAIL:   Muž25 Kategorie  VYMAZAT

Zaslaná rozhřešení Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
Chceš dnes udělat dobrý skutek ? Pomoz výše uvedenému hříšníkovi tím, že mu dáš nějaké rozhřešení! Můžeš mu ho poslat na e-mailovou adresu, kterou uvedl u zpovědi, nebo napsat veřejně vyplněním formuláře na konci této stránky. A jestliže nechceš, aby pod tvou přezdívkou mohl vystupovat ještě někdo jiný, zaregistruj si ji ZDE !
 
12.02.2014 16:40:23
No já nastoupila do prvního zaměstnání na nízkou pozici, tam jsem po čase zefektivnila (svojí) práci tak, že jsem např. ušetřila 2h denně jenom tím, že jsem si práci lépe rozvrhla, udělala si různé "taháčky" na věci, co se opakují, ve smyslu CTRL+C a CTRL+V.

Pak jsem udělala program/makro, který dokázal pracovat místo mě a 1,5 h práci zvládne za necelých 5 minut. To už jsem pracovala 4h denně a 4h brouzdala na internetu. Zaměstnavatel mi lehce zvýšil plat a přidal mi práci. Opět jsem si jí zjednodušila a stále jsem pracovala 4h denně. To samé udělal asi ještě 5x (mezitím vyhodili 5 lidí..), stále jsem pracovala 4h denně.. Tak mě několikrát povýšili, do oddělení, které má na starosti zefektivňování práce mě ale nedali. Abych poradila jak zefektivnit práci všem/ostatním také nikdo nechtěl (navíc by pak následovaly hromadné vyhazovy což nikdo nechtěl přijít o práci a já také nechtěla, aby kvůli mě někoho vyhazovali - navrhovala jsem - zjednoduším práci všem a všichni můžou pracovat místo 8 h polovinu za stejný plat, jelikož práce zvládnou stejně, a nikdo nemusí být vyhozen - koukali na mě jako na blázna, že takto to tady nefunguje). Nakonec mě přiřadili na práci, která se nedá programem zefektivnit, jelikož se nelze nabourat do zdrojového kódu a ten program byl VELMI pomalý. Tato práce byla aspoň trochu inteligenčně náročnější a bavila mě, tak jsem toho uměla opravdu hodně a pomáhala na vývoji, různým lidem atd.. No stejně jsem si i zde práci zefektivnila, takže jsem pracovala cca těch 4h denně (když mě práce bavila, tak dobrovolně jsem někdy dělala víc, většinou těch 6 hodin denně, ale to jenom proto, že mě to bavilo víc než internet). Nebavilo mě ale, že tam musím dřepět 8h denně, když dělám za cca 3 lidi a stihnu to za 4 hodiny. Nakonec to došlo tak daleko, že asi jako jediná jsem si zde uvědomila o co v té práci vlastně jde - když ne o výsledek? A tak jsem si řekla, že to zde nemá smysl a navrhla jsem zaměstnavateli, že buď mě přestane využívat a nebo nebudu pracovat. Tedy jsem ve výpovědní lhůtě, předávám práci na kolegy (nikoho místo mě nevezmou) a zjistila jsem vlastně, že nyní jsem dělala za 5 lidí a stíhala jsem to za těch cca 6h (ale dělala jsem někdy fakt rychle a i inteligenčně náročnější práci - fakt mega lidí se mě vždy ptalo na radu, já jim řekla jak to nejlépe udělat a oni to pak vykázali jako svojí práci). Od nynějška mám ale jasno - pracovat už NIKDY nebudu, pokud to nebude podle MÝCH podmínek, tedy někdo mi zadá úkol, já mu odevzdám výsledek a za to dostanu předem dohodnuté peníze. To, za jak dlouho práci udělám či zda budu dělat doma a nebo sedět v kanclu či v kavárně může být zaměstnavateli jedno.

ZÁVĚR: efektivita práce je sice dle toho jak to popisuješ celkem dobrá, ale z mých zkušeností, kdy jsem si 8h (nejnižší post - jednoduchá práce) zefektivnila nakonec na 1-2h denně a složitější práci kde jsem dělala za 5 lidí jsem si zefektivnila na 6h denně - to může být MNOHEM lepší a lidi by nemuseli dělat TÉMĚŘ VŮBEC
 katrin
12.02.2014 15:19:33
že jsme měli mít dávno 2 hodinovou pracovní dobu, zrušit peníze (ušetření všech těch obchodníků co nutí neužitečný, zastavení farmaceutický lobby a začít léčit, vykašlat se na nudný banky a půjčky atd.) a žít si jako prasata v žitě do jednoho
 gfdgdfgfdgdfg
12.02.2014 15:04:10
vita - No jak jsem to pochopil já tak Suvorov nejspíš lépe naprogramoval stroje, tím zrychlil výrobu a lidi stihli víc práce za směnu. Neznamená to nutně že musí být víc unavení.
To ale neni důvod k tomu hned zvyšovat mzdu, jsou v práci stejný čas jako dřív. Jen ho lépe využijí. Odměnu si zaslouží jen ten programátor.
Já osobně preferuji ukolovou mzdu, je to lepší pro všechny. Ale ne vždy to jde. A zaměstnaců co jsou pro firmu přínosem si vážím, i finančně. Vím že se mi to vyplatí.

S využíváním pracovní doby je to u nás všelijaké, to jistě víš. Kávička, cigárko, klídeček... vrchol drzosti (ale poměrně běžný) je pivo v pracovní době. Jak na tohle ale někdo sáhne je hned hnusný kapitalista. Vím co u nás proběhlo když jsem zavedl namátkové testy na alkohol. Přitom zaměstnavatel chce jen to co je jinde normální - aby se v práci pracovalo. Největší problém s tím mají lidi kolem 50 let co se to stačili naučit za socialismu. Tot alspon má zkušenost.
Zeptej se lidí z Nošovic jak zírali když Korejci nasadili tempo jako u nich v Korei. To bylo hned řečí.
A to nemluvím o tom jak samozřejmé je u zaměstnanců krádst v práci cokoliv, od nafty až po blbej toaleták.

Ale souhlasím že to neni jen výsada Čechů, tohle se děje ve všech postkomunistických státech. Těch 40 let se jentak nezapomene.
 Spokojenýchlap.
12.02.2014 14:28:49
Spokojený chlape,nechápu souvislost s tím,že se taková věc nelíbí konkrétně Čechům.
Kromě toho to zní dost podivně.
To se nevyužívá dobře pracovní doba,když je možné tam ještě 30% tempa navýšit.
Také jde o to,jestli by se někomu vyplatilo makat tak,že by se za 2 roky fyzicky i psychicky zhroutil za nějaké malé peníze,když by vejplata záležela na libovůli zaměstnavatele.
To je to,co plno zaměstnavatelů sere,že všude kolem neumírají žebráci hlady a že tedy nemohou platit 3000 za měsíc za 12 hodinové šichty 7 dní v týdnu.

Ve své blbosti myslí jen na zisk,místo aby měli na zřeteli,že nespokojený lid může snadno způsobit,že majetek podnikatelům lehne popelem a sám krkoun bude viset před svým majetkem na lampě.

A od toho je tu stát,aby v zájmu všech-tedy i těch,kdo nechápou tak úplně zákonitosti světa-regulovat tyto metody-třeba pomocí různých dávek.
 vita
12.02.2014 13:41:41
Vita -
Pokud by se jednalo o 30% práce navíc za stejný prachy,tak by se to rozhodně nelíbilo NIKOMU,tady je dost podivné,hovořit v této souvislosti o Češích.

To platí pouze v případě že máš ukolovou mzdu. V případě fixního nebo hodinového platu zaměstnanec bude dělat prostě víc za stejné peníze pokud to stihne v pracovní době. Jakékoliv navýšení platu je jen a pouze na zaměstnavateli a jeho dobrá vůli.
 Spokojenýchlap.
12.02.2014 11:02:29
JedenChlap: Pěkným ženským by stačilo podržet a měli by obydlí, bezpečí i gáblík.
Smajlík  lol
12.02.2014 10:27:27
Je fakt, že kdyby ztroskotala loď na opuštěném ostrově a začal by být uplatňován výměnný obchod, tak by zaplakali přítomní herci, zpěváci, právníci, sportovcii, úředníci filosofové, spisovatelé apod.
Naopak v ceně by velice stoupli rybáři, tesaři a vůbec manuálně zruční trosečníci.

No a ženské? Ty by si poradily, protože to mají v genech už tisíce let :-)
 JedenChlap
12.02.2014 09:34:12
Tak nevím, co jsi tím chtěl říci... Stejně tak je potřeba doktor, kterej ti odoperuje slepák, a stejně tak je potřeba třeba stavební dělník...

Co máš furt s tou fyzickou prací? I ta podle tebe skutečně pracující polovina zaměstnanců průmyslu používá k práci nástroje a přístroje. To neznamená, že jsou automaticky sedření...

A záda můžou bolet i lidi v kancelářských nebo jiných sedacích profesí. Fakt nevím, o čem tato diskuse je.
 dfgerg
12.02.2014 09:02:21
Teda Suvurove,to mi musíš vysvětlit.
Tak ty jsi zefektivnil výrobu o 23% a lidé tím pádem museli o 30% více makat-při čemž se taková věc v Čechách nevyplácí.

To je dost divný.

Kdyby jsi výrobu opravdu zefektivnil,tak by nikdo víc makat nemusel-maximálně by určitý počet lidí mohli propustit.(případně by na stejném prostoru a za stejné náklady a STEJNOU NÁMAHU mohli vyrobit o 30% více výrobků-kdyby na ně byl odbyt)

Pokud lidé museli makat o 30% víc,není to žádný velký vynález,to já mohu řvát na kopáče silnic a práskat je bičem-a také budou efektivnější.

Pokud se to v Čechách nevyplatí-pak tady nemáme kapitalismus.

Pokud by se jednalo o 30% práce navíc za stejný prachy,tak by se to rozhodně nelíbilo NIKOMU,tady je dost podivné,hovořit v této souvislosti o Češích.

Také mi neuniklo,že na západě se to platí zlatem.
To se tady hodně píše.
Je jen s podivem,že si tam nikdo pro to zlato nejede a jebe se tady.
Rovněž je s podivem,že není ze západu poptávka po takových lidech,kteří mohou svými schopnostmi přinést takový výsledek.

To by znamenalo,že na tom západě mají špatnou organizaci práce,když je to nezajímá. .
 vita
12.02.2014 08:51:00
Tohle byla docela dobra diskuze nez ji zaspamoval suvurov
 chajmehd
12.02.2014 01:57:48
suvurov
Proč by ne? Kdybys byl u nás v kraji, tak ti dohodím místo cad/cem specialisty za 75000 u kolegy. Všude to není takové jak píšeš.
Smajlík  Samir Muž33 Kategorie
12.02.2014 01:37:00
Gazzapo.: já jsem stále ale zaměstnaný...
Smajlík  suvurov Muž30 Kategorie
12.02.2014 01:28:47
Suvurov- tak nejen uspesny trader , uspesny IT technik , uspesny marketingovy poradce ale ted uz i uspesny inzenyr?
pani ty si trida!
jen to ma jeden hacek! musis chodit na urad prace!

jo a ostatni prispevky co se zde objevuji pod mym jmenem nejsou a nebudou ode me. leda ze bys trpel samomluvou a schyzofrenii coz je na tebe zatim brzy;-)
 Gazzapo.
12.02.2014 01:18:13
Samir: to by ses divil. Tohle byla nadnárodní firma se sídlem v Německu. Nevím přesně kde.
Každopádně nebyl měsíc, aby neposlali nějakou blbost se kterou si nedokáží při své vybavenosti poradit.
Proto si myslím, že takových lidí jako jsem já ( bez machrování) je tam stále potřeba dost. Po zkušenostech i kdybych o všecko co mám teď přišel, tak já už ve strojírenství prostě makat nebudu.
Na nedoceněné pozice s mega odpovědností nejsem zvědavý.
 suvurov Muž30 Kategorie
12.02.2014 01:12:57
A co jsem já???

Jinak loni a předloni jsem byl na pozici plánovač výroby. Programoval jsem CNC stroje a zefektivnil jsem výrobní proces během jednoho měsíce o 23% načež jsem byl velice brzo vyhozen...
suvurov
----------
Resort efektivity.

Co se burzy týká, tak tam jsi akorát resort spotřeby :). I když jelikož ty peníze transferuješ do ČR a tady je utrácíš (nebo budeš utrácet), tak z pohledu ČR hodnoty tvoříš.

průmysl vyrobí žrádla až k prasnutí.
gerg
-----------
V zemědělství je zaměstnáno necelých 3 procenta lidí, tak jsem to ani nijak explicitně nepočítal.
 libik Muž32 Kategorie
12.02.2014 01:12:40
Ne. Tvoří se myšlenky. Kreativní průmysl.
 Olson Muž26 Kategorie
12.02.2014 01:11:24
suvurov
Jenže na západě se jde cestou moderních technologií kdy se investuje kvůli produktivitě do nových strojů. U nás se jde cestou zvýšení rychlostí a pohybu lidských bytostí, kteří vyrábějí na koleně nebo na strojích po Hitlerovi. Na západě ti lidé ve fabrikách se sotva plouží a noha nohu mine.
Smajlík  Samir Muž33 Kategorie
12.02.2014 01:10:39
Vylitej génius: je to byznys jako každý jiný. Podléhá zdanění a z toho se nažerou flákači.
Smajlík  suvurov Muž30 Kategorie
12.02.2014 01:07:31
suvurov: To nic nemění na tom, že spekulace není vytváření ničeho.
Ale v podstatě většina lidí nic nevytváří, at už jde o nějaká zprostředkovatele nebo někoho kdo má pasivní příjem s pronájmu bytů či učitele, který každý den opakuje několik let to samé.
 Vylitej génius Muž24 Kategorie
12.02.2014 01:06:18
Jo, průmysl vyrobí žrádla až k prasnutí.
 gerg
12.02.2014 01:04:35
Samir: ne. Byl jsem vymeten jenom proto, že lidi museli víc makat...

Ono když si někdo sedí na prdeli a do toho příjde člověk, kterej je prakticky během dvou měsíců donutí dělat o 30% rychleji, tak se to v Čechách prostě nevyplácí. Na západě takový lidi bývají placený zlatem...

Jinak diskuze č. 783404 , bod čtyři.
 suvurov Muž30 Kategorie
12.02.2014 00:59:50
Budoucnost je v tzv. kreativní ekonomice.
 Olson Muž26 Kategorie
12.02.2014 00:57:55
suvurov
A nevymetli tě aby uvolnili místo někomu příbuznému? Častý to jev. U nás se to famílijou od kapitalisty jen hemží. Na všech pozicích je někdo příbuzný, známý, bratranec, sestra, tchán... až na mě.
Smajlík  Samir Muž33 Kategorie
12.02.2014 00:57:53
Vylitej génius: kdyby sis přečetl pořádně co jsem psal v minulém postu, možná by ti došlo, proč už seru na práci.
 suvurov Muž30 Kategorie
12.02.2014 00:56:14
suvurov: Tak člověk obchodující na burze nevytváří žádné hodnoty. Možná proto jsou Američané tak zadluženi...
 Vylitej génius Muž24 Kategorie
12.02.2014 00:53:45
No a v tom průmyslu je to tak, že to je samej technolog, plánovač, kvalitář, referent - možná ještě míň jak polovina.
 *matouch* Muž44 Kategorie
12.02.2014 00:49:51
A co jsem já???

Jinak loni a předloni jsem byl na pozici plánovač výroby. Programoval jsem CNC stroje a zefektivnil jsem výrobní proces během jednoho měsíce o 23% načež jsem byl velice brzo vyhozen...
Smajlík  suvurov Muž30 Kategorie
12.02.2014 00:47:17
Serotonin: Mezi těmi 90% jsou také lidé, kteří činí život příjemnějším a delším.

Ale jinak souhlas. Je mezi nimi mnoho takových, jejichž náplní práce je naopak druhým život znepříjemňovat, nebo produkovat věci, o něž nikdo nestojí, nebo sice stojí, ale ne natolik, aby byl ochoten tu práci platit. Tak to dělá stát.

Jinak statistika ČSÚ z roku 2012 říká:

Zaměstnanci placení státem ……………. 2 261 000 (z toho například 458 000 úředníků!)
Nezaměstnaní …………………………… 600 000
Důchodci ………….………………………. 2 350 000
Děti, studenti, ženy na MD ap. ………… 2 778 000
Celkem ………………………………… 7 989 000
Občané produkující reálné hodnoty …. 2 513 000

Zdroj: http://pravyprostor.cz/je-teto-spolecnosti-prospesnejsi-zivnostnik-nebo-soudruh-mladek/
 Sta67 Muž28 Kategorie
12.02.2014 00:43:23
Vlastně jsem taky na potěchu, když učím angličtinu?
*matouch*
---------
Kdepak, ty jsi čistě v tom resortu zajišťující efektivitu :).
 libik Muž32 Kategorie
12.02.2014 00:39:05
Na potěchu :-DD To mě rozesmálo. Vlastně jsem taky na potěchu, když učím angličtinu? Ten dotyčnej to využije v průmyslu. Možná přispěju k větší efektivitě při výrobě...

Čili vyrábět je málo, teď frčí služby s přidanou hodnotou.
 *matouch* Muž44 Kategorie
12.02.2014 00:36:15
Nevidíš ty milióny pracovníků v zemích 3. světa pracujících za zlomek naší mzdy.
 petalon.
12.02.2014 00:31:28
Serotonin
To si moc nemyslím, všichni mojí příbuzní bud umřeli rychle ve spánku a nebo do 4 týdnů od zjištění nemoci a dr. řekli jen "bez šance". Dneska se umírá rychle s lidma se nikdo nemazlí, hlavně zaplat poplatky a o to jde doktorům aby si zvedli na nemocných svou životní uroven. Čili body, body a poplatky, to jediné je zajímá, člověk je pro ně pouze kus.
Smajlík  Samir Muž33 Kategorie
12.02.2014 00:26:11
Samirku, ve 30. si můžeš vyskakovat, že doktora nepotřebuješ. Počkej až ti bude 60 a nemoci se začnou hlásit. Nebo nedej bože onemocníš nějakou jinou závažnou nemocí. Pak člověk rychle přehodnocuje své hodnoty.
 Serotonin Muž35 Kategorie
12.02.2014 00:23:55
Souhlasím, netáhel je 90% národa. Ale nechápu jak doktor nebo kadeřník mi zvyšuje životní uroveň? U holiče jsem byl naposledy před 25 léty a u doktora před 5 a to jsem já mu zvedl životní uroven poplatkem 30 kč co po mě mermomocí chtěl a tím pádem sobě snížil o 30kč.
Smajlík  Samir Muž33 Kategorie
12.02.2014 00:21:11
Serotonin : No a když máš dostatek všeho důležitého (zdravotní péče, základní životní jistoty, jídlo apod.), co pak chceš dělat s těma prostředkama co zbydou?

Mně přijde logické, že je lidé využívají k tomu, aby se bavili a zlepšili si životní úroveň...
 libik Muž32 Kategorie
12.02.2014 00:18:56
abych k tomu poznamenal svůj názor: lidstvo má už dávno prostředky k tomu, aby se nasytilo, ošatilo, ubytovalo, zajistilo základní infrastrukturu. A k zajištění těchto funkcí stačí, aby 10 procent populace pracovalo. Ten zbytek je zaměstnán uměle a vytváří různé víceméně neužitečné hodnoty a nebo vykonává zbytečné a neužitečné funkce, které existují pouze díky lidské hlouposti - voják, právník, ekonom, 90 procent obchodníků, celý zábavní průmysl atd atd.
Lidstvo vydává obrovskou produktivitu jen na zábavu, jen na konzum, na destrukci (vojáci), na hádky (právníci) a taky krmí spousty parazitů (politici a Kellnerové).
Jenže dokud se nezmění lidská povaha, tak se neodstraní ani toto plýtvání.
Dejme si jako příklad olympiádu - utratí se miliardy, zmizne tam spousta zdrojů a výsledkem nebude vůbec nic.
 Serotonin Muž35 Kategorie
12.02.2014 00:16:41
"A co je úžasný, tak když jdete po ulici, tak pouze každý 20. člověk "reálně" pracuje a stejně dokáže díky celkové infrastruktuře a systému vytvořit dostatek prostředků, abychom měli co žrát, kde bydlet, aby tady byl internet a mobily a nemocnice a technologie a všechny ty další blbosti"

S tímto tvrzením nesouhlasím. Současní pracovníci v ČR to nedokáží. Oni totiž třeba v Africe a Asii pracují právě na to, abychom mohli mít tyto technologické vymoženosti (tím myslím těžbu materiálů apod.) Další věcí je, že třeba u nás ve městě je nemocnice postavena ještě za dob kominismu, stejně tak byt v kterém bydlím, což je vidět i na poklesu poptávky po stavebnictví. A také nesmím zapomenout na automatizaci práce. Proto je v součastnosti potřeba tak málo pracujícich..
 Vylitej génius Muž24 Kategorie
12.02.2014 00:16:33
A teď si představ, že ČR dlouhodobě vykazuje nízkou produktivitu práce, nižší než třeba i Slovensko.
 1ssss Žena24 Kategorie
12.02.2014 00:08:24
Komenský napsal v roce 1623 v Labyrintu světa a ráji srdce:

"Nalezl sem tu mnoho zbytečných marností; nýbrž větší díl těch zaměstknání že nejsou než sama pouhá marnost a neužitečné bláznovství, poznal sem jistotně. Poněvadž zajisté lidské tělo skrovničkým a prostičkým jídlem a pitím se přechovati; skrovničkým a prostičkým rouchem přiodíti; skrovničkým a prostičkým staveníčkem přichrániti dá: patrné jest, že maličké a skrovničké o ně péče a práce potřebí, tak jakž za starodávna bývalo. Toho pak tuto, shledal sem, že svět souditi neb neumí, neb nechce, poněvadž k vycpávání a nalívání břicha tak mnoho a tak neobyčejných věcí užívati zvykli, že k shledávání jich veliký lidu díl po zemi i po moři kvaltovati se a sílu i život v šanc sázeti musí: na kterýchž přestrojování opět obzvláštní mistři býti musejí. Podobně se s shledáváním k šatstvu a stavení rozličných materií a s dáváním jim rozmanitých potvorných křtaltů nemalý lidu díl zaneprazdňuje: což vše zbytečné a marné, často i hříšné jest. Tak podobně řemeslníky sem spatřil, jejichž všecko umění a práce jest, dětinské titěrky aneb také jiné hřičky k strojení kratochvílí a maření času dělati. Jiné nadto, jejichž práce byla, nástroje ukrutnosti, meče, tulichy, čekany, ručnice etc., vše na lidi, strojiti a množiti. Jakýchž všech živností s jakým lidé svědomím a s jak potěšenou myslí hleděti mohou, já nevím. Než to vím, kdyby se z těch jejich prací, co nepotřebného, zbytečného a hříšného v nich jest, vyníti a odmísiti mělo, že by větší díl lidských obchodů klesnouti musel. Protož pro tuto i výš připomenuté příčiny nic sobě tu oblíbiti nechtěla mysl má."
 Serotonin Muž35 Kategorie



Přidání rozhřešení Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
TVÁ PŘEZDÍVKA:

OPIŠ BEZPEČNOSTNÍ KOD:
Captcha

Tento inzerat koupíte on-line od 100 Kč.
Přidej inzerát on-line od 100 Kč
TEXT ROZHŘEŠENÍ:

PŘILOŽ SMAILÍKA:
Smail Palec nahoru Smail Hrozící Smail Drží palec Smail Není to důležité Smail Dostaneš do huby Smail Smutný Smail Cože?? Smail Safra Smail Pusinka
jupííí tak bacha držím palec to je fuk tumáááš ach jo no nééé ?! safra mmmuc
(žádný )


Nejlepší chorálová skupina světa... GREGORIAN 2020 ...20th ANNIVERSARY WORLD TOUR.

REKLAMA
Copyright 2003 www.zpovednice.cz + www.spovednica.sk