Navigační lišta REGISTRACENavigační lišta TABLONavigační lišta STATISTIKANavigační lišta SOUTĚŽENavigační lišta POMOZTENavigační lišta REKLAMANavigační lišta KONTAKTNavigační lišta
Navigační lišta
Horní lišta bez menu
Logo Zpovědnice
Online zpověď Návštěvní kniha Nová zpověď Časté dotazy
Dolní lišta Dolní lišta Dolní lišta
Nabídka voleb Dolní lišta voleb
Diskuze č.447483, vloženo 08.04.2010 14:42:25 Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
Evoluční teorie a její neznalost
Teď zase někam píši a naprosto mě zaráží, kolik lidí absolutně nechápe základní princip. Na zpovědnici, když jsme o tom svého času diskutovali, se vyskytlo také plno lidí, kteří to nedokázali pochopit...

Když se tak zamyslím, tak nejvtipnější z nich byl asi Wolfi Lippert, který zároveň prosazoval principy eugenismu(uměle řízená evoluce lidstva) :)

Čím to? Já osobně si myslím, že v tom má prsty kombinatorika. Člověk by měl mít aspoň základní představu jak funguje a na gymplu to byla věc, se kterou měla většina lidí problémy a nechápali jí.

Vaše názory?
 libik E-MAIL:   Muž20 Kategorie  VYMAZAT

Zaslaná rozhřešení Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
Chceš dnes udělat dobrý skutek ? Pomoz výše uvedenému hříšníkovi tím, že mu dáš nějaké rozhřešení! Můžeš mu ho poslat na e-mailovou adresu, kterou uvedl u zpovědi, nebo napsat veřejně vyplněním formuláře na konci této stránky. A jestliže nechceš, aby pod tvou přezdívkou mohl vystupovat ještě někdo jiný, zaregistruj si ji ZDE !
 
09.04.2010 14:36:33
overburn: "Aspon dokud to nekdo skutecne nedokaze "
vic dokazane nez je to ted uz to dokazat nejde
vadi ti aji ze vscihni slepe verime ve filosofii gravitace?
 Sosarian Muž Kategorie
09.04.2010 09:56:56
Ano. Takhle nějak přirozený výběr opravdu funguje. U nás máme černé a zrzavé veverky. Černé se drží převážně ve smrčinách vyšších poloh a zrzavé v listnatých nížinách a parcích. Veverku která je vidět obvykle něco sežere. Přesto se zrzavé nevyvíjejí v černé ani naopak. Poslední dobou se výrazně mění i chování ježků. Kdykoliv jsem nějakého potkal jako kluk tak se vždycky okamžitě sbalil do koule. Díky tomu hromadně hynuli na silnicích. Vždycky si po dešti vyšli nasbírat na asfalt vylezlé žížaly a na auto reagovali klubkem. Žížaly jsou pro ježka hlavní potravou. V posledních letech se většina ježků nebalí ale zdrhají co můžou. Když nějakého potkám na zahrádce a dojdu až k němu tak se rozkročí, skloní hlavu a čeká. Za chvíli vyrazí. Díky tomu je jich méně přejetých ale je to špatná obrana před liškou nebo psem. Psi se ale také za poslední generaci dost změnili a málokterý má chuť roztrhat ježka za cenu těžce poraněného čumáku a tlamy. Třeba se v hlubokých lesích pořád ještě balí, dlouho už jsem tam žádného nepotkal.
 Toník
09.04.2010 01:25:10
Pochopil jsem to velice dobře, protože hovořili o EVOLUCI (přece mi nechceš namluvit, že jsem to špatně pochopil, jako ten místní šašek hopsalín), kde logickým důsledkem vývoje jsou okolnosti.
----------------------
Skvě lé, tak teď si ještě musíš ujasnit, jakým způsobem okolnosti působí. Prohodil jsi příčinu a následek. Je to asi stejné, jako kdybych já tvrdil :

Pokud fouká, jsou vlny. Vlny tedy musí způsobovat vítr!

Jak se tak dívám, tak na zp. působí velká část "nechřestivých chřestýšů", kteří pomalu, ale jistě přispůsobují lidstvo svým tupozrným, JEDNOSTRANNÝM, "neomylným" postojem k jeho zániku.
S tím přece musíš souhlasit, pokud nepatříš k posledně jmenovaným
Mert**
-------------
Jak jsem psal overburnovi. Nevadí mi jiný názor. Pokud ale mluvíš o EVOLUCI, tak jak jí známe a chápeme, musíš chápat, co evoluce je. Pak jí teprve můžeš začít zpochybňovat :).
 libik Muž32 Kategorie
09.04.2010 00:35:29
overburn : Tak mně by nevadilo, kdyby někdo říkal něco jako ty. Tj. "myslím, že evoluce není všechno". Oni zastávají Darwinovu teorii, ale absolutně jí nechápou a prohazují příčinu s důsledkem :) a snaží se na základě ní něco dokázat.

Pokud ti reknu, ze za vse muzou geny, da se rict, ze vnimani vlastni individuality dava zabrat (rozpor s univerzalitou)
--------
-Nevím, co znamená (rozpor s univerzalitou)
-Jak budeš vnímat vlastní individualitu ty, pokud se zatím jako nejpravděpodobnější možnost jeví determinismus? Tedy veškerá budoucnost je předurčená, ve své podstatě nemáš opravdovou svobodnou vůli? :)
 libik Muž32 Kategorie
09.04.2010 00:32:56
Libik:
ani ad 1) ani ad 2)
Pochopil jsem to velice dobře, protože hovořili o EVOLUCI (přece mi nechceš namluvit, že jsem to špatně pochopil, jako ten místní šašek hopsalín), kde logickým důsledkem vývoje jsou okolnosti.
ALE!!
Jak se tak dívám, tak na zp. působí velká část "nechřestivých chřestýšů", kteří pomalu, ale jistě přispůsobují lidstvo svým tupozrným, JEDNOSTRANNÝM, "neomylným" postojem k jeho zániku.
S tím přece musíš souhlasit, pokud nepatříš k posledně jmenovaným
 Mert**
09.04.2010 00:02:46
A ne a ne a ne a ne... Stejne neverim na vyvoj pouze diky pozvolnym zmenam dedicnych vlastnosti. :P Aspon dokud to nekdo skutecne nedokaze a nebudeme zbytecne delat vsichni ty chytry drzici se pouze jedne teorie (stejny jako ve filozofii) :P Pripadne mi, ze je tohle zbytecna moda, stejne jako by nekdo dnes vzyval vedomi Junga. Prave tam bude nejakej strejda vyvracejici katolicky kraviny a pusobici dogmata za par let. Ale budiz.

Druha strana mince. Pokud ti reknu, ze za vse muzou geny, da se rict, ze vnimani vlastni individuality dava zabrat (rozpor s univerzalitou) - zbytecne uspechany synteticky vyvoj spolecnosti. Zvlast pokud to chteji dat na zakladku. Brrr...

Je fakt ze kvuli temto kravinam se na politologii, fildu nebo humanitarku divam s velkym despektem.
 overburn Muž33 Kategorie
08.04.2010 23:02:03
Mert** : Jsou dvě možnosti -

1)Buď nehovořili o evoluci a potom jde o nějaký způsob komunikace a schopnost se učit
2)Jde o evoluci a pochopil jsi to špatně :). Stejně jako mezi srnami najdeš jedince, kteří jsou pomalí(i když to je pro ně nevýhodné), najdeš chřestivé chřestýše, kteří nechřestí.
 libik Muž32 Kategorie
08.04.2010 22:14:24
Mert**: Hm, tak to ten dokument měl špatný dopad, protože jsi tu evoluci pochopil úplně špatně. To co popisuješ sice z tvého pohledu zní logicky, ale je to opravdu, jak říká libik, nahrazování příčiny důsledkem.
 skutečný hopsalín
08.04.2010 21:14:58
Dobrá. Nechme to tak.
Ale tvoje téze o chřestýších, kteří mají tendenci nechřestit a díky vybíjení chřestýšů, kteří mají tendenci chřestit, se snáze rozmnožují, má slabá místa.
Poněvadž v tom dokumentu uváděli, že po několik desítiletí vědci zkoumali tento kraj právě kvůli chřestýšům, kteří mají tendenci chřestit. Chřestýši, kteří mají tendenci nechřestit se v dané lokalitě nevyskytovali. Možná ojediněle, ale jednalo se spíše o mrtvé kusy.
Takže pokud byli chřestýši s tendenci chřestit vybíjení, za nějaký čas přestali ti jedinci, které místní lovci náhodou nezabili, chřestit a to z důvodu pudu sebezáchovy. To je logické ne?
No a v důsledku toho, že nechřestili, ikdyž měli tendenci chřestit, "učili" svá mláďata být zticha, když se např. blížil chlap s kyjem a pytlem na hady. Postupně přestali v dané lokalitě chřestit všichni chřestýši, jako jeden had a ani už jim to nepřipadalo, jako anomálie. Zajímavé právě na tom je, že v jiných krajích chřestí všichni chřestýši hlava nehlava. A to i chřestýši, kteří původně měli tendenci nechřestit.
Víc jsem si z tohoto dokumentu neodnesl a přitom mi to ani neschází.
Jen jsem si na to prostě vzpomněl.
Howg.
 Mert**
08.04.2010 20:55:57
Fakt neumíš číst.
Mert**
---------------
Já umím číst velmi dobře :).

Takže ještě jednou :

Ty jsi napsal toto(což rozhodně nemohlo být částí článku, jež jsi sem psal a který jsem jakkoli nezpochybňoval) -
Takže podle toho by lidé, kteří hodně chřestí mozkem, trénují svou DNA, která logicky pozvolna přechází na jejich potomky.

To ukazuje na to, že sis vytvořil naprosto chybný závěr, resp. přehodil jsi důsledek s příčinou(a právě o tom byla tato diskuze). Na to jsem reagoval já a vysvětlil ti, proč je ta poslední věta blbost.

Ty jsi mi napsal :
Když si ten můj příspěvek promrskáš ještě jednou, možná zjistíš, že jsem jen citoval jakýsi přírodopisný dokument. (jak jsem koupil, tak prodávám)
---------
Což jsem nezpochybňoval, to s těmi chřestýši se opravdu stát mohlo. Poslední věta, na kterou jsem reagoval, rozhodně v tom dokumentu nebyla. Pokud si myslíš, že něco obdobného tam bylo, tak jsi to špatně pochopil.

hhmmm?
 libik Muž32 Kategorie
08.04.2010 20:39:12
Fakt neumíš číst.
 Mert**
08.04.2010 20:20:39
Mert** : Ne, osobní averzí na internetu opravdu netrpím, ba ani jinou averzí, mám již trénink a diskuze i lidé mě nechávají klidnými :).

Reagoval jsem tak, jak jsem reagoval, díky tvé poslední větě. A reagoval jsem správně. Čili místo osočování by ses měl spíše zamyslet ty.

!!!!
Takže podle toho by lidé, kteří hodně chřestí mozkem, trénují svou DNA, která logicky pozvolna přechází na jejich potomky.
!!!!

Načež jsem ti odpověděl :
-Máme populaci chřestýšů, jež někteří z nich mají tendenci nechřestit
-Téměř všichni chřestýši, jež chřestí, tak jsou pobiti. Přežijí převážně ti, co nechřestí. A množí se převážně ti, co nechřestí.
-Ti, co nechřestí, plodí potomky, jež mají taky velkou tendenci nechřestit(předávají to jako genetickou informaci).
-Pokud některý z potomků chřestí, pravděpodobně bude zase zabit. Ti nechřestící se zase mnohem více množí než ti chřestící. No a jejich potomci mají ještě větší tendenci nechřestit

Z toho plyne, že ŽÁDNÉ trénování DNA neexistuje. Proč sis to nepřečetl pořádně?
 libik Muž32 Kategorie
08.04.2010 19:50:26
Nazdar vědci. Sháním někoho, kdo mi vykouří mého evolučně naběhlého ptáka.
 kong king
08.04.2010 19:14:00
Tady o tom něco ví 3 lidi. Ty, null-pointer, já. Asi se naseru a napíšu o tom někdy zas něco delšího :D
 Havran Popelavý Muž27 Kategorie
08.04.2010 17:44:39
="No vidíš a ty jsi jeden z těch, co zaměňují příčinu s důsledkem´"´

Když si ten můj příspěvek promrskáš ještě jednou, možná zjistíš, že jsem jen citoval jakýsi přírodopisný dokument. (jak jsem koupil, tak prodávám)
Nebo si myslíš, že bych ti chtěl něco vyvracet?
A přesto jsi mě hodil do jakési škatulky. Asi averze.
 Mert**
08.04.2010 17:30:24
Po léta byli vybíjení proto, že byli smrtelně nebezpeční okolí lidí.
No a co se nestalo, dnes TAM (ne jinde ve světě) už chřestýši nechřestí. Lidé při jejich lovu mají problém je nalézt.
V tom dokumentu říkali, že je to následek evoluce, tzn. že jejich mláďata už taky nechřestí.
Takže podle toho by lidé, kteří hodně chřestí mozkem, trénují svou DNA, která logicky pozvolna přechází na jejich potomky.
Mert**
-----------------
No vidíš a ty jsi jeden z těch, co zaměňují příčinu s důsledkem. :)

-Máme populaci chřestýšů, jež někteří z nich mají tendenci nechřestit
-Téměř všichni chřestýši, jež chřestí, tak jsou pobiti. Přežijí převážně ti, co nechřestí. A množí se převážně ti, co nechřestí.
-Ti, co nechřestí, plodí potomky, jež mají taky velkou tendenci nechřestit(předávají to jako genetickou informaci).
-Pokud některý z potomků chřestí, pravděpodobně bude zase zabit. Ti nechřestící se zase mnohem více množí než ti chřestící. No a jejich potomci mají ještě větší tendenci nechřestit

A tradá, takhle to funguje. Žádná zvláštní síla našeptávající chřestýšům "pošli na spermii genetický kód na nechřestění" neexistuje...
 libik Muž32 Kategorie
08.04.2010 17:04:38
Mi povídej.
Já zavilý zastánce Dawkinse taky sem tam nestíhám zírat.
Smajlík  Komo Muž25 Kategorie
08.04.2010 16:13:03
jo, občas mně udivuje že když to tomu člověku dám po lopatě tak se všim souhlasí ale jak mu řeknu že to je důkaz evoluce tak je to najednou zase blbost
 Memphis *je vůl* Muž23 Kategorie
08.04.2010 16:04:12
Já jí znám ... a díky tomu to taky umim se ženskejma a vlastně s lidma obecně.
 RVL-X Muž29 Kategorie
08.04.2010 16:00:02
Mert**: omg
 null-pointer Muž24 Kategorie
08.04.2010 15:56:09
="Někteří si totiž myslí, že když budu během života hodně přemýšlet, tak se nějaký gen podporující myšlení zakóduje do spermií a budu ho pak předávat..."

...no třeba se zjistilo (kdesi v USA), že chřestýší původně upozorňovali narušitelé svých biotopů oním chřestěním koncem ocasu.
Po léta byli vybíjení proto, že byli smrtelně nebezpeční okolí lidí.
No a co se nestalo, dnes TAM (ne jinde ve světě) už chřestýši nechřestí. Lidé při jejich lovu mají problém je nalézt.
V tom dokumentu říkali, že je to následek evoluce, tzn. že jejich mláďata už taky nechřestí.
Takže podle toho by lidé, kteří hodně chřestí mozkem, trénují svou DNA, která logicky pozvolna přechází na jejich potomky.
 Mert**
08.04.2010 15:50:36
Tak uz chapu, ze te hodne lidi nechape :P
 overburn Muž33 Kategorie
08.04.2010 15:39:16
overburn : Jenom to nejtriviálnější - základ Darwinovi teorie, na němž staví všechny relevantní evoluční teorie.

Někteří si totiž myslí, že když budu během života hodně přemýšlet, tak se nějaký gen podporující myšlení zakóduje do spermií a budu ho pak předávat...

Také nedokáží pochopit, že pokud se podprůměrně inteligentní občané budou množit rychleji než nadprůměrně inteligentní občané, bude průměrná inteligence lidstva klesat(jejich zdůvodnění : čím víc lidí bude, tím větší šance je, že se narodí někdo geniální...)
 libik Muž32 Kategorie
08.04.2010 15:18:34
Těžko si představit Zpovědnici jako místo, kde lidé kvalifikovaně hovoří o evoluci.
 skutečný hopsalín
08.04.2010 15:15:49
A kterou evolucni teorii mas na mysli?
Vysvetli mi tvou zakladni predstavu. Rad se priucim. ;)
 overburn Muž33 Kategorie
08.04.2010 15:14:49
Lord Byron 86: tomu se říká mutace, je součástí evoluce ;-)
Smajlík  null-pointer Muž24 Kategorie
08.04.2010 14:49:08
A není to dáno tím, že na ZP funguje evoluce jistým způsobem spíše směrem zpátky (kupř. Biker 3r, nebo ten podivnej gangzta, co si tu hraje na Hrabala) nebo tak nějak do strany (Bha)? :)
 Lord Byron 86 MužKategorie
08.04.2010 14:45:38
Nechápali komu?
Smajlík  qqq



Přidání rozhřešení Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
TVÁ PŘEZDÍVKA:

OPIŠ BEZPEČNOSTNÍ KOD:
Captcha

Tento inzerat koupíte on-line od 100 Kč.
Přidej inzerát on-line od 100 Kč
TEXT ROZHŘEŠENÍ:

PŘILOŽ SMAILÍKA:
Smail Palec nahoru Smail Hrozící Smail Drží palec Smail Není to důležité Smail Dostaneš do huby Smail Smutný Smail Cože?? Smail Safra Smail Pusinka
jupííí tak bacha držím palec to je fuk tumáááš ach jo no nééé ?! safra mmmuc
(žádný )


Nejlepší chorálová skupina světa... GREGORIAN 2020 ...20th ANNIVERSARY WORLD TOUR.

REKLAMA
Copyright 2003 www.zpovednice.cz + www.spovednica.sk