Cookie Consent by Free Privacy Policy website
Navigační lišta REGISTRACENavigační lišta TABLONavigační lišta STATISTIKANavigační lišta SOUTĚŽENavigační lišta POMOZTENavigační lišta REKLAMANavigační lišta KONTAKTNavigační lišta
Navigační lišta
Horní lišta bez menu
Logo Zpovědnice
Online zpověď Návštěvní kniha Nová zpověď Časté dotazy
Dolní lišta Dolní lišta Dolní lišta
Nabídka voleb Dolní lišta voleb
Diskuze č.285580, vloženo 15.02.2008 09:17:57 Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
Partner vs. profese
Byli byste rádi, kdyby měl váš partner stejnou nebo podobnou profesi jako vy, nebo alespoň podobné vzdělání? Nemyslím jen zájmy, myslím skutečně profesionální zázemí.
Nebo tohle pro vás není vůbec důležité?
 Tamara Antonovna Žena21 Kategorie  VYMAZAT

Zaslaná rozhřešení Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
Chceš dnes udělat dobrý skutek ? Pomoz výše uvedenému hříšníkovi tím, že mu dáš nějaké rozhřešení! Můžeš mu ho poslat na e-mailovou adresu, kterou uvedl u zpovědi, nebo napsat veřejně vyplněním formuláře na konci této stránky. A jestliže nechceš, aby pod tvou přezdívkou mohl vystupovat ještě někdo jiný, zaregistruj si ji ZDE !
 
02.03.2008 18:41:11
To pro mě není důležité... ale nevadilo by mi to, měli bysme stejné téma hovorů, i když by se to možná později mohlo přesunout do soutěživosti...snažila bych se být lepší než on a to by nebylo dobré... Ale můj současný partner se naštěstí uchyluje jiným směrem, kterému vůbec nerozumím, možná je to tak líp:-)
 Moonek Žena28 Kategorie
16.02.2008 14:13:57
Jsem moc ráda že můj muž a já máme úplně jinou profesi.
 vancr Žena Kategorie
16.02.2008 11:51:28
Ani to nechci. Nebylo by dobré podléhat stejné profesní deformaci ;)
Smajlík  Finrod Felagund Muž24 Kategorie
15.02.2008 22:44:41
Tohle není podle mne důležité. Nějaká plus to sice může přinášet, ale pro vztah jsou myslím důležitější jiné věci.
 Researcher Muž81 Kategorie
15.02.2008 18:49:13
Tak to je mi absolutne ukradeny. Me zajimaj jiny veci.
 Serial Lover Žena24 Kategorie
15.02.2008 17:18:01
skor nie...uplne mi vyhovuje jeho technicke zameranie, pretoze technicky typ ja rozhodne nie som a obdivujem ludi, ktori sa v tom vyznaju- teda aj jeho. Keby sme robili rovnake/podobne veci, stvalo by ma to, lebo by som sa s nim neustale porovnavala a to by nerobilo dobrotu...:P
 jedowka Žena30 Kategorie
15.02.2008 15:32:09
není to pro mě důležité
teď na sebe jen vzájemně machrujeme ekonomickejma pojmama a pro něj je to dobrý akorát pro to, abych mu dělala úkoly :) ale díkybohu už někam směřuje a do ekonomický sféry to neni, já s ní asi taky seknu, tak bude klid :)
 makrelka Žena18 Kategorie
15.02.2008 14:45:44
Stačí mi stejná úroveň vzdělání, nemusí dělat stejnej obor.
 Only hope Žena28 Kategorie
15.02.2008 14:22:29
Já si myslím, že je jen dobře, že můj chlap dělá v úplně něčem jiném, než já. Myslím si, že takhle to vede k poznávání a chápání taky jiných věcí, než jen své práce. Sice občas nechápe, o čem mu říkám, není tam, nevyzná se v tom, ale ráda mu to vysvětlím a tak to funguje i naopak. Já jako sestra v nemocnici musím mít vypěstovanou schopnost, že jakmile vyjdu za bránu, zapomenu na všechny ty věci a řeším věci běžného života! On jako supervisor v technickém průmyslu řeší úplně něco jiného. Myslím, že se tak navzájem obohacujeme. A jak už tady někdo níže psal, je daleko důležitější přirozená inteligence a porozumění, než diplomy a tituly!
 satyricona Žena Kategorie
15.02.2008 13:49:52
Není to důležité, ale Nám se líbí podobné věci, takže i profese.. časem chceme mít svojí firmu.
 Bezkřídlý Anděl Žena22 Kategorie
15.02.2008 13:39:55
No nějak je mi to jedno. Tohle neřeším.
 Lucianna Žena99 Kategorie
15.02.2008 13:15:45
no to vůbec
jak nás znám, začali bychom soupeřit, kdo je vlastně lepší v tom, co dělá. navíc bych byla celý den v práci a doma bych se zase bavila o té samé práci...
Smajlík  suplex Žena Kategorie
15.02.2008 12:43:04
popravdě ani ne ... lezli bychom si krkem ... mám raději rozdílnost a možnost poznat něco jiného
 NewStart Žena23 Kategorie
15.02.2008 12:23:21
Tak já dělám VŠ, můj má účnák a bude dodělávat maturu.

Jako myslela jsem si, že jako VŠ bych měla mít "intelektuála" - tj, taky vysokoškoláka, ale po dvou letech s mým přítelem docházím k závěru, že jsem si nemohla vybrat líp.
On je ten praktičtější, víc toho ví o životě, má větší rozhled než já, takže mi svým způsobem imponuje, i když nemá tituly. Navíc se navzájem obohacujeme, já jeho vedu tím směrem, aby chtěl od života i sám od sebe víc, aby víc využíval kulturní akce, občas víc přemýšlel do hloubky apod. a on mě pro změnu vytrhává z knížek, z pohých teorií a víc mě směřuje k lidem, do společnosti, k normálnímu životu.

Jo a ještě dodatek - uroveň vzdělání moc nesouvisí s tím, jak moc je pak ten člověk "kvalitní" coby osobnost, jak moc bude zvládat parnerství, problémy a celkově vycházení s lidmi, takže podle mě to o vzdělání není:)
 mikeš
15.02.2008 12:01:31
Ano, úrověň určitě ano, ale myslím, že i naprosto odlišné obory nejsou na škodu :)
Smajlík  xluke Muž25 Kategorie
15.02.2008 11:54:59
Úroveň ano, ale stejného zaměstnavatele určitě ne.
 Kateřina Terezie Žena25 Kategorie
15.02.2008 11:54:18
Jsme s manželem dost dlouho na to, abych mohla tvrdit, že to důležité opravdu není. Pracujeme v odlišných oborech. Teoreticky by mám práce toho druhého neměla nic říkat. Jenže jde o to, že se spolu dokážeme o práci toho druhého bavit. Protože se zajímáme jeden o druhého, tak o sobě taky dost víme. A v práci, stejně jako doma, stráví člověk nejvíc času.
Jde taky o podporu toho druhého. Někdy se daří a my se chlubíme, jindy jsme ve stresu a podporu toho druhého potřebujeme.
Znám, ale lidi, pro které je práce doma tabu. Kteří říkají, mě to nezajímá, já tomu nerozumím. Takový přístup mají ti, kterým je ten druhý lhostejný.
 Fabiána
15.02.2008 11:53:21
Je mi to nějak jedno. Spíš si myslím, že je lepší, když je každý trochu jiný..přišlo yb mi divný, kdybysme oba dělali stejnou práci.
Jinak to mi připomnělo, že jsem včera byla na zkoušce a byli tam i nějaký dálkaři, pan Půlpytel a paní Půlpytlová, zřejmě manželé, ale oba to neudělali :))
 *cally Žena25 Kategorie
15.02.2008 11:41:02
to TruckerFH12: a je pro tento pocit nutné jídlo vlastnoručně uvařené manželkou úplně od začátku?

A můžeme sledovat dva začátky:
1) tím, že drahá polovička uvaří slušné jídlo jen z polotovarů, je horší (trváš např. na tom, že hranolky nesmí být z mrazáku, ale nakrájené z brambor?)
2) je třeba, aby drahá polovička uměla cca od 17 uvařit všechna složitá jídla, nebo stačí, že je učenlivá a řekněme, že během roku se metodou pokusů a omylů dopracuje ke slušnému jídelníčku?

A když už jsem u toho - proč má vařit manželka?
Hladovej chlap si může uvařit sám, ne?
Smajlík  arj Žena54 Kategorie
15.02.2008 11:24:17
ARJ: S předposledním odstavcem nesouhlas.... Odjakživa platilo že láska prochází žaludkem ;) A hladovej chlap = nervózní a podrážděnej chlap, za takových okolností (tedy neustálá nasranost :-) ) se dobrej vztah buduje hádam těžko...
 TruckerFH12 Muž22 Kategorie
15.02.2008 11:06:11
Tak na tomhle mi opravdu nezáleží. Vždyť je to jedno.
 oiskin Muž22 Kategorie
15.02.2008 11:03:34
Já si myslím, že je to v podstatě jedno. Může to mít nějaké výhody, to ano, ale i nemusí. Myslím si, že jiné věci se na vztahu dvou lidí mohou podepsat mnohem víc. Povahové rysy, vzájemná přizpůsobivost, koníčky a společné zájmy, pohled na věci kolem nás, na výchovu dětí, na vizi společné budoucnosti atd.
 Dolido hidalgo Muž33 Kategorie
15.02.2008 10:52:25
Je to jedno, protože dnešním trendem je měnit zhruba po 7-8 letech práci (vyhoření) a někdy se tím změní zcela i obor, stejně se dvojice s původně stejným vzděláním i oborem dostanou časem každý jinam.

Jinak nesdílím názor, že každý vysoce vzdělaný člověk je nepraktický intelektuál, proto je fajn vzít si manželku bez vzdělání, aby neumřeli hlady... intelektuál se nepozná podle toho, co neumí a nedělá, ale podle toho, co umí... a nikde není řečeno, že kadeřnice musí vařit lépe a raději než primářka interny.
A i kdyby - pro vztah je lepší si koupit hotové jídlo nebo jíst párky než si chodit pokecat s jinými protějšky, abych se z toho svého (té své) nezbláznil(a), protože když spolu mluvíme, jeden druhému nerozumí.
Kromě toho stejně určitá intelektová výše a úroveň souvisí se vzděláním jen do určité míry... existují milé prodavačky s rozhledem i arogantní omezení inženýři.
Smajlík  arj Žena54 Kategorie
15.02.2008 10:30:53
je mi to buřt
Smajlík  Kakraholt Muž32 Kategorie
15.02.2008 10:30:40
Ráda bych , aby se věnoval podobnému oboru jako já, samozdřejmě bych ráda měla vysokoškoláka.
 Ruzenka Žena Kategorie
15.02.2008 10:20:36
Nikdy to pro mě nebylo důležité. Ale jednou s bývalým přítelem jsme se dohadovali o něčem, co se týkalo toho, co studuji a co chci dělat a tenkrát mě zamrzelo, že "není z oboru", aby to viděl mýma očima a neshazoval to...
 tupá žiletka Žena22 Kategorie
15.02.2008 10:13:44
Naopak by mě to asi sralo. Skoro bych rád protiklad. Jinak samozřejmě to není kritérium pro výběr partnerky. Ale kdybych si mohl vybrat, tak beru nějakou bioložku :) (tahle preference je důsledek osobní zlkušenosti s pár takovýma a všechny byly zkrátka skvělý).
 TruckerFH12 Muž22 Kategorie
15.02.2008 10:07:25
Nikdy jsem s manželem nepracovala u stejného zaměstnavatele a ani bych to nechtěla. Doma se o práci samozřejmě bavíme, ale tak nějak nezávazně a jen informativně, protože nikdy u toho druhého nemůžeme nic řešit. Každopádně v případě rozdílných povolání se mají navzájem čím obohatit.
Smajlík  Rija Žena80 Kategorie
15.02.2008 10:05:33
jsem nekde slysela, ze je pry lepsi, aby partneri meli ruzne profese
 blondy
15.02.2008 09:58:00
Nekdy je vyhodne (pro vztah) kdyz parter chape praci toho druheho. Ma na vec jiny pohled.
 Motovidlo Žena38 Kategorie
15.02.2008 09:56:45
Znám takovou dvojici. Oba vystudovali stejný obor, a to tak úzký, že je takových lidí jen několik v republice. Oba pracovali celý život na jednom pracovišti v jedné místnosti, žena byla vedoucí oddělení a její manžel jediný pracovník. Ráno vypravili děti do školy, společně odjeli autem do práce, tam celý den spolu pracovali a večer zase společně domů.
Dnes jsou už v důchodu, což umožňuje určitý nadhled na jejich prožitý život. Myslím, že mají dobrý vztah a nebylo jim spolu špatně. Bylo ale i zvenku vidět spousta takových drobných kompenzací... často se o sobě vykadřovali style "ta mje kráva pitomá", nebo "kde zas trčí ten můj blbec..." Což ale byl právě jen takový folklór, za kterým se skrýval dobrý vztah.
Když jsem nedávno přišel k nim, měl jsem něco na dohodnutí s mužem. Bavili jsme se spolu, na závěr jsem se zeptal, co žena... a odpověď byla "jo, dělá si něco u sebe..." a mávnutí rukou někam k zřejmě "její" části bytu.
Tak to byl jen takový příklad - myslím, že člověk potřbuje určitou míru svobody a autonomie, a když mu ji moc velká blízkost ztěžuje, tak si ji vytváří jak se dá...
 bilej tygr Muž74 Kategorie
15.02.2008 09:54:27
Viz limon y sal. Dřív se lidi brali téměř výhradně podle profese, aby se jim snadno a dobře žilo. Mladý pekař si hledal životní lásku mezi dcerkami ostatních mistrů svého cechu. Mohla mu ze začátku pomoct v řemesle, prodávat v krámě, nakoupit kvalitní mouku nebo ho zastoupit když byl ne mocný nebo na služební cestě. Věděla co život pekaře obnáší, nevadilo jí že v noci peče. Později když se jim dařilo tak se mohla věnovat domácnosti a mít k ruce jednu nebo víc služebných. Když umřel dřív tak mohla vést živnost vdovským právem. Dcera kováře nebo ševce by mu byla k ničemu a ještě by se hádali. Zrovna tak na venkově dcerka ze statku nedovedla hospodařit v malé chaloupce a ta z chaloupky dělat šéfovou a zároveň mámu několika desítkám děveček a vést celou ženskou část domu.
V dnešní době to může být ku prospěchu tehdy pokud mají společné zájmy, přátele a v něčem spolu podnikají. Dva intelektuálové odtržení od reality mají často spíš potíže, zvlášť když nevydělají moc peněz. V takovém případě může být lepší scela nesourodý pár. Třeba vysokoškolsky vzdělaný podnikatel nebo úspěšný profesor a kuchařka nebo kadeřnice, která umí dobře vařit a má smysl pro rodinu. Nebo šikovný řemeslník (čímž nemyslím takového který denně vypije 10 piv, lahev fernetu a někde zametá dvůr) a intelektuálka kterou má jako stělesnění svého úspěchu. Nesmí nad ním ale ohrnovat nos a musí být schopná spravovat majetek a starat se o domácnost a účetnictví.
 MrSally
15.02.2008 09:47:00
Tak tohle je celkem fuk... U mě by to byla spíš nevýhoda...
 ghoticghotic Muž20 Kategorie
15.02.2008 09:44:31
Byla by mi fuk, jakou má můj partner profesi a vzdělání, jen kdybych už konečně někoho měla.
Smajlík  Mýval18 Žena20 Kategorie
15.02.2008 09:44:01
Asi by mi to bylo jedno, podstatnější by bylo, aby nás oba ta práce bavila
 m4a1 Muž23 Kategorie
15.02.2008 09:43:41
NE .. vzhledem k tomu, ze pritel pracuje v IT, a IT lide nejsou povetsinou normalni :), tak jeden streleny clovek v domacnosti staci :))
 nedele007 Žena30 Kategorie
15.02.2008 09:43:21
To fakt ne. Aspoň doma bych se chtěl odreagovat od pracáce a bavit se o něčem jiném.
 Dr Benway Muž20 Kategorie
15.02.2008 09:39:38
Je mi to jedno.
 Neve Žena96 Kategorie
15.02.2008 09:37:06
ne, nerad se bavim o práci. Ale bylo by fain kdyby měla přehled o tom mym a já o tom jejim. Neni nad vzájemný obohacování se.. Vzdělání je jiná věc, ale spíš než to, myslim že je důležitější rozhled/přehled+fantazie (a jak se projevujou spolu s povahou) než diplomy+tituly
 fltk
15.02.2008 09:34:13
Bohužel tomu tak je ... Ptáš se proč? Protože řeším problém v práci určitého druhu a přijdu domů a slyším tam obměnu toho, co celý den v práci ;-) Kdyby žena pracovala v nějakém jiném oboru, tak by to bylo méně unavující ...
 Votrapa Muž Kategorie
15.02.2008 09:33:53
Mně je tohle úplně jedno.
 vjoo Žena43 Kategorie
15.02.2008 09:29:35
Ne, byla bych strašně nerada, kdyby okolí schvalovalo jeho bohémství, které by se u něj s vysokou pravděpodobností díky stejnému oboru projevilo.
 pamela Žena Kategorie
15.02.2008 09:28:53
ano, mnohe by bylo jednodussi.
 limon y sal.
15.02.2008 09:24:39
ja bych chtela jenom, aby mel stejnou uroven vzdelani, tj. vysokou skolu
 m*a*r*i*k*a Žena Kategorie
15.02.2008 09:19:24
Tak určitě bych byla ráda, za prvé by konečně uznal, jak je to náročné a důležité :-) a za druhé bychom měli další společnou rovinu zájmů... (=téma k hovoru)
Smajlík  bern-ka Žena22 Kategorie



Přidání rozhřešení Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
TVÁ PŘEZDÍVKA:

OPIŠ BEZPEČNOSTNÍ KOD:
Captcha

Tento inzerat koupíte on-line od 100 Kč.
Přidej inzerát on-line od 100 Kč
TEXT ROZHŘEŠENÍ:

PŘILOŽ SMAILÍKA:
Smail Palec nahoru Smail Hrozící Smail Drží palec Smail Není to důležité Smail Dostaneš do huby Smail Smutný Smail Cože?? Smail Safra Smail Pusinka
jupííí tak bacha držím palec to je fuk tumáááš ach jo no nééé ?! safra mmmuc
(žádný )


Změňte svoje cookies preference

Nejlepší chorálová skupina světa... GREGORIAN 2020 ...20th ANNIVERSARY WORLD TOUR.

REKLAMA
Copyright 2003 www.zpovednice.cz + www.spovednica.sk