Chceš dnes udělat dobrý skutek ? Pomoz výše
uvedenému hříšníkovi tím, že mu dáš nějaké rozhřešení! Můžeš mu
ho poslat na e-mailovou adresu, kterou uvedl u zpovědi, nebo napsat
veřejně vyplněním formuláře na konci této stránky. A jestliže nechceš,
aby pod tvou přezdívkou mohl vystupovat ještě někdo jiný, zaregistruj
si ji ZDE !
|
Školou a prací to není. Obecně čím více se toho děje, tím čas utíká pomaleji, např. den, kdy je člověk v náročné práci nebo třeba přespává u přátel či je na aktivním výletě, utíká výrazně pomaleji, než když člověk celý den odpočívá doma. Tohoto faktu si mnozí lidé všimli za pandemie, kdy byli doma a ne ve škole, a tak čas najednou utíkal výrazně rychleji. Utíká to prostě rychleji, když se nic neděje, a pomaleji, když se něco děje a je jedno, zda něco příjemného (rande s první láskou, návštěva, aktivní výlet) nebo něco nepříjemného (práce u pásu v továrně, rvačka, zatčení). Takže podle této logiky by čas měl pracujícím lidem plynout naopak pomaleji, než dětem. Takže tímto to není. Jde především o to, že člověk vnímá čas dle toho, co už zažil. V deseti letech je rok 10% dosavadního života, v padesáti jen 2% dosavadního života. Navíc když je člověku 10, tak si stejně nic pod 5 let nepamatuje, takže rok je 20% pamatovaného života. Další věc je ta na základě principu uvedeném v prvním odstavci. Sice píšeš, že dítě to má monotónní a dospělý pracuje, jenže právě dítě vnímá jako zážitek, že se něco děje to, co dospělý vnímá jako odpočinek. Navíc pro dítě je řada podnětů nová, a tak je mozek musí zpracovat, což také dělá čas zdánlivě pomalejším.
|
|
Protože děti vnímají více vjemů za sekundu, než dospělí. Takže jim ta sekunda plyne pomaleji. To je dokázané.
|
|
Já sdílím názor, že je to proto, že pro 4. leté dítě je rok čtvrtina jeho dosavadního života, zatím co pro 40. telého je to čtyřicetina. Tedy podstatně kratší část jeho dosavadního života, proto mu to utíká rychleji.
|
|
Zajímavé téma ale myslim že je to vše dohromady co tu bylo zmíněno. Ale ono to dává logiku dospělej člověk značnou část dne jede na automat spousta věcí už ho nezaujme nebo spoustu věcí tak nevnímá některé věci i vytěsnuje atd. Taky hodně dělá fyzický a duševní stav.
|
|
Děti nespěchají a proto jejich čas běží pomalu
|
|
Děti mají rychlejší metabolismus a fungování celého těla - tedy i mozkových pochodů. Je to dáno i tím že jsou mnohem menší a drobnější (fyzicky). Menší tělo má větší poměr mezi povrchem a objemem , takže například rychleji ztrácí teplo (teplo je vyzařováno úměrně povrchu těla a zásoba tepla je daná objemem těla). Také např. předávání kyslíku z krve do tkání je u menšího objemu rychlejší a snadnější ( poměr mezi povrchem a objemem je u menší žíly větší), ze stejného důvodu děti rychleji tráví (povrch střev je u nich relativně větší (vzhledem k objemu střev i celého těla)). atd.atd. a tomu dle mne odpovídá i rychlost jejich vnímání. Díky tomu tedy děti fungují na mnohem vyšší frekvenci - jestliže mozek dospělého člověka například během jedné sekundy obnovuje svůj vjem okolního světa 1000 krát - pak mozek dítěte to dělá např. 3000 krát (kolik je to doopravdy nevím). Proto se dětem zdá že vše běží pomaleji - intenzivněji /hustěji to vnímají.
|
|
Souhlasím s předchozími příspěvky.
|
|
Možná je to proto, že ten mozek je ve velmi intenzivní části jejich vývoje. Je schopný pojmout tolik nových vjemů a věcí, které zpracovává rychleji než dospělý, že nastavení do módu "tak kde je další podnět, chytám!" přijde mnohem rychleji. Častěji tak přichází okamžik čekání na něco. Když na něco čekáme, tak se nám to zdá delší.
|
|
Jde o poměr. Pro desetileté dítě je jeden rok desetina jeho dosavadního života. Pro mě už jen šedesátina
|
|
Akoby hej. Zdá sa mi, že teraz to ide rýchlejšie. Najbližšie narodeniny ako nejaký 10 ročný chalan sa zdali ako 5 rokov keď tak nad tým teraz premýšľam. A takých 20 sa mi zdá, že som mal nie 10 rokov, ale skôr 2 roky dozadu.
|
|
|