Chceš dnes udělat dobrý skutek ? Pomoz výše
uvedenému hříšníkovi tím, že mu dáš nějaké rozhřešení! Můžeš mu
ho poslat na e-mailovou adresu, kterou uvedl u zpovědi, nebo napsat
veřejně vyplněním formuláře na konci této stránky. A jestliže nechceš,
aby pod tvou přezdívkou mohl vystupovat ještě někdo jiný, zaregistruj
si ji ZDE !
|
Dieselový motor je určený na činnosti, kde je potřeba velký výkon (tahače, stavební stroje, traktory, hasičská auta, cisterny ano i sanitky apod.), v případě osobních aut uživatelům, kteří s ním hodně najezdí (nižší spotřeba), případně jsou důvody čistě praktické (delší skladovatelnost, rezervní naftové motory na elektřinu v nemocnicích atd.). Dnešní dieselová osobní auta, která v sobě v sobě obsahují ještě nádrž na močovinu (AdBlue), kdy díky ní vypouští z výfuku prakticky jen vodní páru... V podstatě taková auta vypouští čistší vzduch, oproti tomu nasávanému (vzduch musí projít ještě částicovým filtrem, aby ho bylo možné nasát do spalovací komory motoru). Dieselová auta na krátkých trasách po městě trpí a jsou pak vyšší náklady na jejich opravu za jednotku času oproti benzínovým. Člověk, co si naftu koupí a auto tak využívá, buď neumí počítat, a nebo má fakt hodně peněz a je mu to jedno (takových ale moc není, to spíš lidi neumí počítat - ve finanční gramotnosti jsme na tom mezi nejhoršími státy západního světa). Ty kecy o tom, jak jsou diesely fuj u nových aut už dávno neplatí. Svět se posunul, to jen ti pitomci v médiích a aktivisti vzbuzují mezi primitivnější části populace dojem, že tomu tak není. Ano, existují lidé, kteří mají starého, neudržovaného nafťáka (který má emise na kontrole podmáznuté od známého, jinak by ta popelnice byla už dávno na skládce) na popojíždění po městě a odvoz smradů do školy. Ruku na srdce, já viděl za poslední rok takových aut jen pár, prsty na rukách by mi stačily. Suma sumárum - z naftových aut se dělá příšerný problém, který ale neexistuje, hrozná kovbojka... Jestli ti vadí smrad, zajeď si do Brna a nadýchej se tu spalinami z železárny. Co týden to zasmradí půl města. Firma si vesele smrdí dál i přes soudní rozhodnutí. Tady ale nikdo nedemonstruje, to totiž není auto, do kterýho je teď moderní ďoubat. Lepší než odrbávat firmy, co porušují zákon, je odrbávat lidi, kteří chtějí jenom rozumně žít. A bez spolehlivého auta, co člověku nepřidělává víc problémů než užitku (jako třeba elektroauta), to dnes už dost dobře nejde.
|
true123 |
|
|
Ne. Další prosím.
|
|
Vykuk: IARC spadající pod WHO zařadil zplodiny z naftových motorů do karcinogenní skupiny 1. Benzín je ve skupině 2B- potencionálně karcinogenní. V určitých oblastech usa jsou nafty dokonce zakázané. Euro 6- ještě horší, sice má méně NOx a jiných srágor, ale jsou jemnější a z plic je nelze vykašlat. Fandím EV, pro větší města to bude znamenat znatelné zlepšení vzduchu.
|
|
Mám dve auta, benzín a diesel. Tak veľký diesel má ešte podstatne menšiu spotrebu, než benzínová Fabia. Navyše na diesli Euro 6, mám zvutra od novoty, pořád ešte čistý strieborný výfuk,takže žiadne nečistoty nejdú von. Tak jaké nečistoty, keď ten diesel vôbec nedymi? Samozrejme, neplatí to pre moc staré diesle.
|
|
lepší než uřvaný benzín do otáček a vysavač vzuuuuum aby nějak jel.
|
|
A nemáš v kníru chcíplou myš?
|
|
co život přinese s tím jezdím. Měl jsem po sobě benzin, naftu, zase naftu a teď už podruhé benzín. Neodsuzuju ano jedno
|
|
Také nechápu. Jedině benzín. Lidé si kupují vozy co nepotřebují, motory a výbavu co nevyužijí. Ale připlatit si 1.5 - 3l za palivo u benzínu za příjemnou a ve městě i tichou zvukovou kulisu to ne.
|
|
No, zdá se, že civilizace je pro tebe škoda.
|
|
2/10 Dobra hysterie. Cenim!
|
|
- Mam diesel, vonia mi.... - a ak sa vratime ku konom tiak tie cely den seru a curaju
|
|
Nízká spotřeba a větší síla od volnoběhu. To potřebuju když jsem naložený!! Když jedu za benzínem, taky vypínám větrák. A když se ti to nelíbí, tak se odstěhuj na samotu a jezdí na oslu!!
|
Čitatel |
|
|
Přeháníš. Většina z nich jezdí legálně na STK a prochází bez problémů. Těch, kteří někoho podplatí, je minimum. Něco si o tom přečti. Kdo je hlavním znečišťovatelem vzduchu .. Že dieselová auta ho znečišťují naprosto minimálně. A spotřeba víc než 20 let starého auta lepší, než jakou mají hybridy. Na jedno natankování jsem dojel do Itálie a zpátky a ještě jsem měl rezervu na 100 km.
|
|
cítím ten charakteristický kyselý smrad. A sprcha ráno byla?
|
|
Jo, jet za naftovým autem, co ho má špatně seřízený, je jako vrátit se do éry trabantů....
|
chrochtavý smrad |
|
|
https://youtu.be/VARMt5_Wf2U?si=x69IcO1ZVtuN9AOz
|
|
mám stejný názor :D. A to jsou ještě lidi co si záměrně dají holou rouru místo katalyzátorů, to je pak teprve smrad. Ale na druhou stranu moje první auto bylo taky diesel, octavia 1.9 tdi. Vydrželo to nesmysl, nízká spotřeba a opravy za hubičku. Benzín je hold vždy dražší...
|
|
|