Chceš dnes udělat dobrý skutek ? Pomoz výše
uvedenému hříšníkovi tím, že mu dáš nějaké rozhřešení! Můžeš mu
ho poslat na e-mailovou adresu, kterou uvedl u zpovědi, nebo napsat
veřejně vyplněním formuláře na konci této stránky. A jestliže nechceš,
aby pod tvou přezdívkou mohl vystupovat ještě někdo jiný, zaregistruj
si ji ZDE !
|
Sis po roce vzpomenul na špatnou známku? Tak určitě... Se divím, že Ti tenhle blábol někdo nesmazal. Archivářko, který jeho pokus Ti přijde přínosný? Schválně, zda najdeš aspoň jeden... Protože pokud nenajdeš, tak těžko potom ty pokusy chápat jako rozporuplné. Respektive jsou to "pokusy" podobné třeba těm, které dělal Boblig s týmem.
|
|
V čem konkrétně se Ti zdají Mengeleho pokusy užitečné a důležité? Na co zásadního během svých experimentů přímo on přišel, že by z toho těžilo lékařství či věda? Fakt mě to zajímá, nevím.. doposud jsem měla za to, že právě Mengeleho pokusy neměly velký praktický význam a jsou považovány za pseudovědecké a zbytečné. (Což se nedá říct o všech pokusech páchaných zrůdnými režimi.) Je také možné, že učitel vnímal nějaký Tvůj obdiv k Mengelemu a promítlo se to do známky, což samozřejmě není správné. Ale o tom Mengelem a významu jeho pokusů by mě to zajímalo, tak třeba napiš, co všechno zásadního vědě odhalil, já doposud měla z jeho činnosti opačný dojem a to i s vynecháním morálního aspektu.
|
|
Je to debil :D
|
|
Jasně, no... Učitel ti mohl stranou říct, co si o tom sám myslí, ale na známku by to vliv mít nemělo. Jak lze něco označit za dezinformaci, když jsou to v mnoha případech jediná dostupná data a info. Učitel se podle mě zachoval neprofesionálně a zatáhl do toho svůj vlastní subjektivní názor. Hodnotit měl zpracování tvé práce, ne nějaký morální kodex, tím spíše, když jste si libovolně mohli nějakou osobnost vybrat. Neřeknu, kdybys v práci popíral holocaust, ale toto byla jeho bota. Zkusila bych za ním na tvém místě zajít a probrat to.
|
|
Učitel zřejmě hodnotí na základě nějakého morálního omylu, ale pokud jde o fakta, je pravda na Tvé straně. Nejen Mengeleho práce byla po etické stránce naprosto nepřípustná a pro jeho oběti velice brutální, ale pro vědecký pokrok velmi přínosná. Podobně brutální byli například i Japonci. Spousta německých vědců pak bylo na konci války přesunuto do USA, kde jim byla slíbena imunita, pokud jim předají výsledky své práce a získané znalosti.
|
|
|