Chceš dnes udělat dobrý skutek ? Pomoz výše
uvedenému hříšníkovi tím, že mu dáš nějaké rozhřešení! Můžeš mu
ho poslat na e-mailovou adresu, kterou uvedl u zpovědi, nebo napsat
veřejně vyplněním formuláře na konci této stránky. A jestliže nechceš,
aby pod tvou přezdívkou mohl vystupovat ještě někdo jiný, zaregistruj
si ji ZDE !
|
Nedělá to se mnou nic, protože tyhle imaginární katastrofické scénáře tu už byly a stejně nic.
|
|
Nic moc to se mnou nedělá. Vždy existuje nějaký způsob, jak se přizpůsobit či tu situaci vyřešit. Otázka, jestli vůbec nastane. To ovšem nezáleží na mě a ani ji nemám jak ovlivnit. Tzn až to bude na spadnutí, tak začnu řešit, jak se s takovou změnou prostředí vypořádám a řekl bych že nebudu sám.
|
|
A lepší vztah mají k přírodě lidé z měst. Lidé na vesnicích po letech komplexů by si své dvorky a okolí nejradši vybetonovali
|
|
Ogilvy: i slepá ulička je dobrá cesta! Tady jde o povědomí celkově a to je u nás mizerný. Částečně je to dáno politiky, solárními skandály, tovární ekonomikou a mentalitou. Třídění odpadů dobrý, jen tak dál, dílčí věc, je vidět, že to jde. První vlaštovka. Věřím v mladý, ty lesy jsou hlavně pro ně a jejich děti. Procentuálně plochy lesů nemizí. Aby to čecháč zpeněžil v Německu za drahé peníze, zasadí nové stromy. Všude jsou už jenom košťata. Těžit se musí, ale to není důvod, aby přestaly existovat lesy s normálními vzrostlými stromy. I slepá ulička je tedy dobrá. Výchova mladých, méně petek v příkopech.. je jedno, že zjistíme, že těžba lithia je neekologická. Naučíme se lithium recyklovat, jsou první projekty, nebo půjdeme jinam. Jak říkal můj strejda - dělejte něco, je jedno co, takhle to dál nejde. Mladá generace má dobrý vliv, ale mění se to pomalu. Ráda též jezdí na kole. U nás se ten les kácí kvůli pokaděné cyklostezce. Taková moderní pitomost cyklostezka. Musí být všude v lesích. Jakoby chodit pěšky do lesa nebylo už normální. Ve finále se dělá na venkově všechno pro pejskaře a cyklisty. Protože rozhodují paničky starostů. Co na tom, že starý člověk nemůže v zimě chodit a že se už nedostane na jaře do kondice ? Psům by posypu popraskali tlapky. To až možná vaše děti budou mít zas o trochu víc rozumu a poznají že les je víc než kolo
|
matouch |
|
|
matouch: Češi jsou třeba ve třídění odpadů na špici Evropské unie, https://1url.cz/krYTd ... A jakkoliv jsou lesy příjemné, tak jsou od toho, aby se využívaly, těžily nebo aby se v nich honilo v případě obor, ne na okrasu. A že ti někde zastaví louky, pole, tak to je spíš otázka priorit společnosti, její mentality, než ekologie. A je podivné, jak píšeš o Češích jako o ekologických diletantech, ale nevadí ti továrna na baterky, která je velkou zátěží pro prostředí - kobalt, nikl, mangan, jejich sloučeniny a další kopec sajrajtu, spotřeba vody...
|
|
Jsem pro zákaz. Tyto smraďoši byly proti schválení zákona: Německo, Itálie, Polsko, Bulahrsko a česká Republika. Německo pak prosadilo, že po r 35 se mohou vyrábět auta na synt. paliva. NEMOHOU VYRÁBĚT - to znamená, že dnes je průměrné stáří vozového parku v ČR 16 let, tak že budou smradlavá auta jezdit až do roku 50. A pravděpodobně i déle vzhledem k nákladům na přechod. A jestli budou EV auta drahá? Již probíhající seriovou výrobou dochází k snižování nákladů a objevují se další nové technologie. Takže nemyslím, že za 20 let budou ta auta nedostupná. Já jsem prodal felicii po stejdovi za nádrž benzínu - to už asi nepůjde. A víš co? Je to dobře. To nejdůležitější napíšu teďko: češí potřebují ekologickou osvětu jako prase drbání. To není jen o EV....kácejí se lesy, rostou už jen košťata a i ta se těží. To je o veřejném mínění, vztahu k přírodě a povědomí o ekologii. Ta je u nás žalostná. Chodím 40 let kolem jednoho z mála lesních hřbitovů v CR a ten lesní hřbitov přestal být teď na jaře v lese. To mě hodně mrzí - celkově přístup u nás. A potřebuje mít rodina dvě auta? Vše je to zásah do přírody. Ale jistě se znovu dostaneme do bodu dvou aut v rodině Dopad na ČR čr je automobilová velmoc, jsme závislý na vývozu aut.....blbé je, že je že spalovací motory jsou precizní inženýrská práce a ta že odpadne protože ta nová EV auta budou v zásadě jen baterky na kolečkách a vyrobí je každý....číňan. Takže to pořádně zamíchá současnými aut značkami. Ale top značek, těch prestižních by se to nemělo dotknout...to už pak bude o prestiži značky podobně jako u iphonů. Jen ti nejchytřejší ekonomové chápou, že je potřeba postavit fabriku na baterky, kdyžyž to VW schválí v Líních u plzně. Jenže pak tu máme hloupé ekonomy, průměrné politiky a populisty. Celkově by ČR ale neměla být fabrikou, jako spíš víc se zaměřit na služby s přidanou hodnotou. Viz třeba vzor Estonska
|
|
Je to zrůdnost ale máme snad demokracii ne? Pokud se nadpoloviční většina společnosti rozhodne, že zvolí politiky, kteří zruší tuhle magořinu, kdo jim v tom zabrání? Leda by jsme si najednou přestali hrát na demokratickou společnost. Čech jako obvykle sklopí hlavu a nechá si na ni nakálet, u nás žádný větší odpor nečekám. Ale třeba taková Francie... Tam umí protestovat a servítky si neberou a myslím, že pokud dojde k ožebračení lidu následkem ekoterrorismu, tak si klidně zopakují pěkně krvavou revoluci. Vše bych nechal na volném trhu, lidé vždy volí, to co je pro ně výhodnější. Pokud to budou elektromobily, tak přirozeným způsobem ovládnou trh. Ale ten, pro koho to není výhodné, by měl mít možnost volby. Mimochodem je sranda číst nadávky na auta většinou od měšťáků, kteří je přece nepotřebují, vždyť oni se dopraví kam potřebují MHD. Jen jim chybí schopnost domýšlet následky. Pokud vesničani přijdou o možnost dojíždět do práce, spoustě lidí nezbude nic jiného, než se přestěhovat do města. A co se stane pak? Ti bystřejší správně tuší, že se zákonitě zvedne cena už tak drahého bydlení ve městech. Jinak já bych EV klidně bral, dojíždím do práce 25km a v podstatě na nic jiného auto nepoužívám, protože jsem asociál, který veškerý čas tráví doma. Ale tolik peněz jen na to, abych se měl jak dostat do práce, nikdy nedám.
|
|
ikea4: ano, celé je to pakárna a jen "zelená ideologie". Třeba u elekromobilů se prakticky vůbec nemluví o nízké životnosti baterií a o její velmi složité a finančně nákladné recyklaci. Stále jsem snad nikde neslyšel odpovědi na otázku/otázky, co budeme v průběhu času dělat se stále narůstajícím množstvím vysloužilých baterií obsahujících samé toxické látky? S ohledem na počet automobilů v Evropě to za chvíli budou tisíce tun. Má na to tedy Evropa vůbec kapacity a je to technologicky možné zvládnout? Kolik to vše bude ve finále stát a jak to vše budeme financovat? Tuto problematiku občas nějaký odborník naťukne, ale zpravidla na internetu, v nějakém "zapadlém článečku". V mainstream médiích ale ticho po pěšině.. Tak trochu přístup ve stylu: "ono to nějak dopadne.. až to přijde, tak to přijde" :)
|
Peters2457 |
|
|
"Přičemž první dvě země jsou naprosto v klidu, nikdo nic neřeší, nějaké emise mají totálně "na salámu",..." Nikdo nic neřeší, všichni jsou v klidu, emise mají na salámu a proto se přestanou prodávat auta se spalovákama zatím ve státě Kalifornie a New York. To zní dost logicky...
|
|
Peters2457: Je to celý paradoxní. Na jednu stranu se řeší, zda 0.04% CO2 v atmosféře není příliš a na druhou stranu unikají miliardy tun metanu z tajícího Permafrostu do atmosféry a nikdo to neřeší, nikdo ten metan netěží, nezpracovává. Ale budou zakazovat hovězí, protože krávy prdí metan. Je to celý komedie.
|
|
Ačkoli jsem zastánce technického pokroku, schválení emisní normy Euro 7 je skutečně příliš uspěchaný a naprosto iracionální krok. Alternativní pohony aut jsou stále ve vývoji. Existuje stále spousta nevyřešených otázek, infrastruktura dobíjecích stanic je bídná.. technickému vývoji je prostě třeba dát čas. Technický vývoj je možné finančně podporovat, ale není možné mu silou "poroučet". Stejně nechápu, na co si tu vůbec hrajeme. Suverénně největší znečišťovatel na světě je Čína ruku v ruce s USA, pak dloooohou nic.. a pak teprve Evropa. Přičemž první dvě země jsou naprosto v klidu, nikdo nic neřeší, nějaké emise mají totálně "na salámu", ale Evropa tu bude dělat psí kusy a přidělávat si kopu problémů.. zkrátka opět můžeme poděkovat bruselským vypatlancům a pošahaným ekofanatikům, kteří pláčou na úplně špatném hrobě
|
Peters2457 |
|
|
Europarlament v těchto otázkách, to je jenom takový marný plácání slámy. Poslední slovo bude mít stejně vědeckotechnická revoluce. Tak jako vždy. Nechme se překvapit nebo proto něco dělejme. Už od kolébky. Podporujme dětskou zvídavost, nebraňme jim ve vzdělávání. Některé předměty bych ve školách zrušil a nahradil je technickými a podpořil laborkama, praktickejma, aby to celý mělo nějakej význam a smysl. Že je Pb olovo, N dusík a H2SO4 kyselina sírová jsem už věděl v pátý třídě ( někteří mí spolužáci ani v osmičce ). Ale přesto mi to nestačilo. To je totiž sakra málo. Názvosloví jako osvojit si jazyk. Když ho nepoužíváš, tak jsou nabyté vědomosti k ničemu. Je potřeba, aby se školní osnovy od základu změnily. Aby rozuměli co se stane, když to olovo hodí do té sírovky. Aby rozuměli všemu a bádali a bádali. Jenom tak je možné objevit něco nového. Zkoumat a bádat, objevovat nové a využívat nové objevy v praxi. Už dávno jsme nemuseli jezdit na smradlavý uhlovodíky.
|
|
Neviděla bych to tak tragicky. Vyhlídky to nejsou radostné, nicméně povedou k tomu, že se na poli vývoje začne něco dít. A když ne, tak pravidla/zákony jde vždycky ohnout nebo zrušit... A když ne, tak bude čas, aby Evropan vzal staletími osvědčené vidle a šel si to vyřídit. Nečekám ale, že to bude třeba. Zejména, až se ukáže, že transport zboží pak bude nereálnej, tak z toho bude výbušnější téma než důchová reforma. Osobně se nebojím toho, že by se individuální doprava stala nedostupnou. Na druhou stranu si nemyslím, že by průměrná rodina nezbytně potřebovala 2-3 auta.
|
|
Předpovědi odpůrců EU jsou vesměs katastrofické, to je normální, na druhou stranu něco na tom je, totiž že přijaté zákony a nařízení o elektroautech jsou naprosto šílené a nerealizovatelné, budou se muset změnit, nebo se jednoduše stejně nebudou dodržovat. Také je úsměvné, jak se bojuje proti Euro 7, tj vlastně bojujeme za ponechání škodlivin v ovzduší, za špinavé ovzduší, ale chápu, že to má nějaké konotace související s výrobou katalyzátorů apod. Ovšem když kolem mne přejede osobní "nafťák" s nejspíš vykuchaným katalyzátorem, tak mne to naštve a říkám si k čemu ty předpisy, kdyby se dodržovaly alespoň ty současné, to by byl ideální stav a změnit ty pro budoucnost nějak rozumně. Bohužel jsou jen 2 extrémní tábory a rozumné řešení v nedohlednu. Chtěl jsi můj názor...
|
|
Děkuji autistovi za upozornění, zřejmě nemá přezdívku vybranou jen tak. Aby to pochopili i ti pomalejší, tak to opravuji na: Radikální populisté slibující ukončení nuceného přechodu na elektrická auta, nebo jiná, velmi nákladná, alternativní paliva.
|
|
Ježiš, co to valíte... všichni politici jsou radikální populisti Nikdo nevyhraje volby, když nenaslibuje populární věci, které momentálně lidi chtěj a nezjednoduší je a neapeluje na strach či jiné jednoduché emoce
|
|
Přesně takové radikální populisty jsem měl na mysli. Nejhorší na tom je, že pokud někdo nepřijde s nějakou zázračnou alternativou, tak takové populisty budu muset volit taky. Nemožnost levné, individuální dopravy, by mi velmi zkomplikovala život. Určitě nebudu mít každých 8 let bokem 600k na nejlevnější elektromobil, který to zvládne alespoň do práce a zpátky. Ne každý bydlí ve velkém městě, kde mu stačí k dopravě jen nohy, nebo MHD.
|
|
autism-off: spíš bych řekl radikální populista to už problém je ono to jde krásně pozorovat jakou podporu získat například ten šílený Vrábel
|
|
Meloun: Kdkoliv, kdo vyhraje volby, je populista.
|
|
Jakmile se takto násilně sníží životní úroveň dostatečnému počtu lidí, tak začnou vyhrávat volby populisté, kteří budou vystupovat proti těmto změnám. Skončit to může všelijak, třeba i rozpadem EU.
|
|
Chcete "zelenou planetu" ok, ale zelená bude jen Evropa, protože životní prostředí nikoho kromě evropy a Japonska nezajímá
|
|
Vysvětlení pro blbce: To je předvěst konce osobní dopravy v dnešním pojetí. Už jen to, že poměr přepravovaného nákladu (=hmotnosti osob a zavazadel) ke hmotnosti automobilu, nota bene elektromobilu se neustále snižuje. Energetické zdroje nejsou bezedné.
|
|
To není konec aut, ale konec aut na spalovací motory.
|
|
Já jsem jen ráda, že konečně Němwcko kývlo na tu syntatiku. Popravdě rozumím, že to myslí dobře, ale je to v dnešní době unáhlené a ne dobře promyšlené.
|
|
Vize individuální dopravy je taková, že člověk si objedná autonomní vůz. Ten bude bateriový, sám se bude starat o dobíjení, ať už připojením nebo indukčně na místech, kde jich zastavuje více - třeba krátkodobě na křižovatkách. Na větší vzdálenosti nebo při větších přepravních proudech se bude používat výlučně hromadná doprava. Tak jako odešly do historie kočáry nebo parní lokomotivy, odejdou i auta se spalovacími motory.
|
|
Já doufám, že v roce 2035 už bude celá slavná Evropská Ůnyje v prdeli a odborných záležitostí se konečně ujmou odborníci. A slovo "aktivisti" bude zařazeno mezi vulgární výrazy a slušná masmédia ho budou hvězdičkovat nebo vypípávat. A když v tu dobu nějakého pííííp napadne překážet veřejné dopravě, tak stát pro něj nějakou užitečnou práci, třeba v lomu najde. Neberte mi tu naději.
|
Volič |
|
|
Včera bylo pozdě. Blbé auta.
|
|
Schizoidd: Ses jsi jistej, ze jsi zvazil veskera rizika s tim spjata? Kolik dopravcu ted jezdi na elektro? Kolik remeslniku? Kolik jednotek zachrannych sboru? Kdo jim ten prechod zaplati a kde na to vemou? Nebo taky zacnou rozvazet svy sluzby po mhd?
|
|
autism-off: Debilní cyklisté jsou běžnou součástí silníčního provozu podobně jako debilní mopedáři, motorkáři, koloběžkáři, pěší socky a další debilové. Nemají tam tudíž komu překážet, vole...
|
|
špatně protože narovinu vše se staví tak že se počítá s dojížděním . Celá naše infastruktůra na tom stojí od chudáků co za pár šlupek tahaj v halách uprostřed polí přes boháče co ze svých satelitů mažou ťukat do klávesnic ve věžácích. Jsou tu obrovský časový rozdílí kdy mě osobně autem trvá cesta do práce 15 min autobusem a mhd je to1h 30min a dýl. Po Praze to ještě jde ale zkuste bydlet pár km za Prahou kde jsou vesnice ve kterých jede autobus dvakrát za den. Někdo řekne kolo ale zkoušel někdo z nich jezdit do práce kde taháte a celej den chodíte ,jezdit na kole minimálně celej rok 20-40km ? Já jo a jenže já sem odolnej magor ale párkrát zmoknete párkrát zažijete vánici a půlka lidí popadá. Vůbec si neuvědomujete že dneska lidi už nebydlej 1km od továrny kam každý den můžou mazat pracovat pěšky a že je t všechno o dojíždění. Já osobně to beru hodně špatně to auto dává člověku svobodu a možnosti, váš výběr práce se diametrálně změní pokud nemusíte přemýšlet jestli někam dojedete autobusem nebo kdy jede poslední metro. Potom je tu další problém jezdil sem jeden čas z Prahy východ do Prahy atobusem každý ráno to bylo narvaný jednou za čtvrt roku se tam zkácela nějaká ženská nebo děda kdybych to byl nuce absolvovat znova a věděl bych že nemám jinou možnost než mhd tak mi jebne a stane se ze mě terorista. V MHD člověk začne nenávidět lidi
|
|
Tak já mám dvě jedničkové Octavie. Jednu jsem si koupil loni za dost peněz, takže ji budu provozovat, co to půjde a pak i, když to nepůjde. Ale věřím tomu, že ti chytrolíni dokážou vymyslet něco, aby je z těch silnic dostali, např. tou ekodaní placenou ročně a v takové výši, že to bude pro většinu lidí likvidační.
|
|
No, já auto nemám a nejsem řidič, ale vynucovat něco centárlně státem? To jsem proti.. Jinak počet aut by se klidně mohl snížit, kdyby taky v ČR byla dobrá infrastruktura, ale ona není. Tj máš vesnici X a vesnici Y. Mezi nima není žádná cesta. Chceš tam jet na kole? Sorry, žádná lesní cesta. Sorry, žádná cyklostezka. Sorry, vede tam jen úzká betonová silnic, (na které ani nejsou nakreslené čáry), kde jezdí auta, takže kdybys tam chtěl na kole, musíš po kraji té silnice a nasr*ní řidiči tě budou objíždět a říkat si "ježiš, debilní cyklista, vole..." Kvalita. Bez auta je prostě nemožný se na hromady míst dostat.
|
|
Lehce se bojím, ale je mi jasný, že se toho můj Mk.IV Golf z 98 nedožije. Snad pak najdu něco, co se bude EU líbit a nezruinuje mě to
|
|
Čím dřív tím líp, 2030 pozdě
|
|
Je to přílíš unáhlené. De facto legalizovaný ekofašismus hraničící až s finančním ekoterorismem.
|
|
Po 2035 se budou dělat spalováky, které jezdí na syntetiku. Náklady na výrobu 1l paliva budou dle dnešních odhadů 1.5-2 usd na 1l. Takže nás na pumpě bude stát 60-150 kč/l. U elektromobilů je kámen úrazu veřejná infrastruktura. Je potřeba mít alespoň 200kwh stojany a ty nejsou a jsem si skoro jist, že v dalších 30 letech ani nebudou. Nakonec to vidím tak, že se u syntetiky upustí od spotřební daně, aby stála těch 50-60 1l a vybere se to na dani za firemní elektromobily. Nějak to dopadne. Nebojím se toho.
|
|
Vnímám to naprosto normálně. Po roce 2035 budou jezdit stará auta se spalovacím motorem, nová na elektriku nebo syntetiku. Důležitím bodem je revizní klauzule = jestliže technologie nepokročí tak daleko a zároveň ceny neklesnou tak nízko, tak se může termín posunout. Žádný konec aut ani individuální automobilové dopravy.
|
|
|