Chceš dnes udělat dobrý skutek ? Pomoz výše
uvedenému hříšníkovi tím, že mu dáš nějaké rozhřešení! Můžeš mu
ho poslat na e-mailovou adresu, kterou uvedl u zpovědi, nebo napsat
veřejně vyplněním formuláře na konci této stránky. A jestliže nechceš,
aby pod tvou přezdívkou mohl vystupovat ještě někdo jiný, zaregistruj
si ji ZDE !
|
Moderní vyučování je v Evropě naprosté TABU. A bude ještě desítky let. Učí se stále stejně jako za Ámose. Výuka zde v USA aspoň co jsem poznal na dětech mých známých a přátel, je úplně jiná. Všichni se učí samozřejmě dobře. Všichni musí látku pochopit, jinak se nejde dál. A to už od předškolní výuky. Základní vzdělávání v USA trvá 12 let, a v Čechách tomu je podobně. Jen v jiné formě. Stále se učí odděleně Přírodopis, Zeměpis, Chemie, Dějepis.. jde se příliš do detailů. Důležitá je však "specializace" a pk povinné a nepovinné předměty. Povinná je vždy Matematika a Jazyk. Školství je třeba nastavit tak, aby co nejvíc studentů látku pochopilo a rozumělo jí. Známkováiní opravdu nutné není.Hodnotí se jinak a přesněji. To je dlouhý dopis.
|
|
Jestli můžu odpovědět upřímně, tak jsem pro klasický herbartismus. Ideální byly asi takové ty klášterní školy: poslušnost, tělesné tresty, řád, kázeň, frontální vyučování. Jako později bych už aplikoval prvky kooperace, projektů, spoluúčasti, ale pokud nebude mít žák už v sobě vštípený ten řád a úctu k autoritě, bude to jen guláš a ne výuka a vzdělání...
|
|
Školství se reformuje už 30 let, a má li se úspěšnost měřit tím, co se děti na škole naučí, tak je to obecně čím dál horší. Podle mě celá ta představa, že se někdo bude ochotný učit jen tak sám ze své vlastní vůle je blbost. Sám od sebe nikdo žádnou práci nedělá, když nemusí. Když nebudou známky, zmizí další motivace cokoliv dělat. Zruší se domácí úkoly, protože za nevypacovaný úkol už nemůže student dostat pětku (ani jiný trest), takže neexistují žádné páky, jak děcka donutit k tomu, aby doma něco dělaly. To chápu... A v 8. třídě mohou rovnou vyplnit přihlášku do nějaké vhodné (třeba komunistické) strany, aby mohli rovnou začít bojovat proti těm zlým kapitalistům, co jim za jejich skvělou neschopnost nechtějí pořádně zaplatit. Ještě, že už to mám za pár...
|
|
Domácí úkoly jsou prý problematický z toho způsobu, že vzdělání se "dědí" po rodičích. Když máš vzdělaný rodiče, tak ti pomůžou a jsi ok. Když ne, tak ti s tím neporadí a ty za to dostaneš ve škole špatnou známku a jenom ti to dál zvyšuje předpoklady pro to, abys nemohl dál studovat. Zrušení 9. třídy a 2 povinný roky střední pomůžou tadytěm lidem jednak z důvodu donucení se něčemu aspoň chvíli dál věnovat se zaměřením a budoucího většího uplatnění na trhu práce. Obzvlášť přínosné by to mohlo být někde v Mostě a podobných oblastech. S tou střední školou se docela dramaticky snižuje pravděpodobnost, že budou nezaměstnaní.
|
|
Slovní hodnocení určitě lepší jak známky. S tím devátým ročníkem si nejsem jistej, takhle to podle mě funguje hezky. A domácí úkoly bych nerušil, na střední jsme je moc neměli, strašně jsem díky tomu zlenivěl a teď se to znova učit kvůli maturitě je bolest
|
|
Za mě klidně. To zrušení devátýho ročníku je podmíněný pak povinnými dvěma lety na střední škole. Ono než na modernizaci je to cílený spíš na tu spodní vrstvu společnosti. Těm by tyhle změny prospěly a pak by pravděpodobně mohli mít i lepší práci. Co se výtvarný a hudební výchovy týče, je to podle mě extrémní zbytečnost. Hlavně hudebka a nucený učení se not (wtf). Zřejmě byla před tisíci lety ve škole potřeba něčím vyplnit hodiny a nic jinýho než tohle se za Marie Terezie neznalo. Takže když se tam dá cokoliv jinýho, co bude ty děcka bavit, tak to bude super. Já třeba měl akorát trauma z nucenýho zkoušení ze zpěvu před tabulí a určitě jsem nebyl jedinej. A že by někdo na prvním stupni trpěl kvůli absenci známek si taky nemyslím.
|
|
Podle mého skromného vidláckého názoru jsou největší problémy školství tyto: - šikana - chybí účinný systém perzekuce agresorů či jejich izolace od obětí. Osvěta nepomáhá, agresorům je to jedno a další přestávku šikanují vesele dál. Z domluv mají jen legraci. - biflování - učí se kvantita učiva na úkor kvality, protože učiva je příliš mnoho - raději se naučit základy a pořádně, než základy přelétnout a babrat se ve složitostech, jako je to teď. To je k ničemu. Děti ztratí mnoho času tím, že de facto (ne svojí vinou) předstírají, že dělají něco pro svou budoucnost, ale ve skutečnosti ten čas jen marní.
|
|
Filmovy předmět místo hudebky/vytvarky mi přijde jako největší blbost. Pokud nebudou natáčet filmy,což při průměrném školním rozpoctu pochybuju. Pokud je budou jen sledovat,zase budou jen konzumovat cizí obsah. Výtvarka s hudebkou měly kouzlo tvurci aktivity. Zrušení povinných ukolu si představit umím na škole,u ktere je to součástí její filozofie a stylu vyučování, ale urcite ne najednou na všech.
|
|
Bob654: Třeba autism by to potřeboval povinně ještě dnes...
|
Nejen on a. |
|
|
Pro děti s těžkým ADHD, jako jsem měl já, přinejmenším dvě hodiny tělocviku každý den :D
|
Bob654 |
|
|
Jestli by se školy neměly nakonec zrušit úplně...
|
|
Kristýna111: "do občanky dát více právního povědomí nějakého," - Právo je zrovna to nejnudnější na světě a člověka to vůbec nezajímá, dokud se ho to přímo netýká (tj. dokud si nepotřebuješ třeba vyřídit nějaký papír, tak tě to nemusí zajímat). Jinak v právu se reálně nikdo nevyzná (maximálně tak právníci a ti nepůjdou učit.. plus znají jen ty oblasti, na které se zaměřují). "více pracovat s tím kritickým myšlením," - To je celkem naivní, že by tohle škola dovedla naučit. Kritické myšlení bude reálně znamenat: vůbec kriticky nepřemýšlej a přijmi jen to, co ti řekneme. "fiktivní firmy atd.." - Fiktivní firmy jsou zlo. Já jsem třeba introvert a na střední mě v rámci fiktivní firmy nutili chodit po škole a prodávat nějaký produkty. Je to otrava na nic. "ekonomická , mediální a finanční gramotnost atd. " - Další naivita, že by tohle škola nějak dovedla učit. "A pak nějaké soft skills dovednosti- umění argumentovat, diskuze atd." - Hele, argumentovat neumí skoro nikdo... kdo by to měl učit, když to nikdo neumí? Kromě teda toho, že platí furt to samý - je úplně naivní představa, že by to škola uměla naučit a nezvrhlo by es to v učení se nějakých hovadin zpaměti a sbírání jedniček jen když budeš říkat to, co se učitelce bude líbit (stejně jako u toho "kritického" myšlení).
|
|
Zrušení známkového hodnocení v prvních třech třídách vnímám pozitivně. Myslím, že slovní hodnocení dá mnohem lepší vazbu, na čem je třeba zapracovat a co se naopak daří. Lépe vyhodnotí silné a slabé stránky dítěte. Nevede tolik ke srovnávání se a učení se "pro jedničky". U domácích úkolů je to složitější. Mají svůj význam, ale jejich současná podoba spojená s povinností je až šokující. My ještě máme relativně soudnou učitelku, ale i tak jsem celkem svévolně pokrátila své dceři úkol že čtení - z jednoduchého důvodu - protože chci, aby četla. Možná to zní nelogicky, ale je to tak. Zatím co se vzteká a skřípe zuby nad osmi "pitomými" slovy ze slabikáře, jen co dodělá úkol, vezme si knížku a s radostí plynule přečte čtyři stránky. To není nic proti tomu, co zažívá stejně stará holčička, kterou chodím doučovat na azylový dům. Její učebnice jsou červeně popsané až hanba a včera mě překvapilo naštvané rozmáchle psané sdělení s aktuálním datem, že úkol OPĚT chybí. Poměrně afektované. Úkol, který jsem s ní dělala při minulém doučování. Bylo tam asi 70 černobilych objektů, jejichž názvy se děti učí v angličtině. Děti je měly vybarvit a spočítat. Tak jsme je pečlivě počítaly, trvala jsem na tom, aby vše probíhalo v angličtině, vše krasopisně zapsala, vybavila pár "svetříků" aby to bylo barevnější a jely jsme dál. Tak jsem se hodně divila, proč se tam učitelka tak rozmáchle vyjadřuje o absenci domácího úkolu. Pak mi došlo, že zásadní pro ni bude zjevně to "vybarvi". Takže holčička musela otrocky vybarvit celou tu spoustu stejných obrázků v několika variantách. Vzala jsem pastelky a pomohla jí, i když po ní běžné chci, aby dělala vše sama, protože mi jí bylo vyloženě líto. Byla to hrozná nuda a hlavně - úkol lépe splnily děti, které ho pojaly jako omalovánku a počítání, než které opravdu poctivě pilovaly angličtinu. A ta červená záplava pak úplně přidá na chuti něco do té školy dělat. U ostatních změn záleží vyloženě na tom, jaké změny by se udělaly spolu s nimi a co vy se od nich očekávalo. Hodně přemýšlím nad druhým jazykem na základnách. Kdyby to fungovalo a dítě po absolvování školní výuky jazyka jazyk umělo, asi bych nad tím nepřemýšlela tolik jako když vidím, že to spíš nefunguje.
|
|
Podle mne je devítka naprosto k ničemu. Odkladiště na rok. A to Ti potvrdí většina učitelů, devátáci tam už jen otravují, neučí se nic prakticky nového a vidět je mezi prvňáčky. Devítku bych určitě zrušila nebo už by měla být diferencovaná podle více podle zájmů a budoucího zaměření, více praktických věcí pro život, třeba do občanky dát více právního povědomí nějakého, více pracovat s tím kritickým myšlením, fiktivní firmy atd..ekonomická , mediální a finanční gramotnost atd. A pak nějaké soft skills dovednosti- umění argumentovat, diskuze atd. Domácí úkoly také zrušit. Ono ty reformy jsou trochu otázkou výměny generací možná. Myslím, že ti mladší učitelé už učí trochu jinak a mají i k těm dětem méně autoritativní přístup. Jeden kulturní předmět by nemusel být špatný nápad, aby prošli i něčím navíc, nežli výtvarkou a hudebkou. Jen je otázka , jak by nz to školy byly připraveny, aby to nedopadlo jako v devadesátkách, že učitel angličtiny byl o lekci dále před svými žáky, protože se teprve přeučoval z ruštináře, takže v rámci stříhání, natáčení atd. si dovedu představit, že dnešní žák se ptá učitele "Pane učiteli, já Vám předvedu, jak to máte dělat jinak s tím Tik Tokem"
|
|
Reformu školství? Prosím, ale až po reformě za návrat Komenského hodnot. Ten poslední tajtrdlík tomu dává korunu.
|
|
arachnofobka: Wat...
|
|
Rozálie: To je nemotivuje, jako spíše deformuje ještě víc.
|
|
To se nestane
|
|
Inkluzi, jak píše Loca. Samozřejmě jsou výjimky, kdy je vhodná... Já bych to s tím kritickým myšlením nepřeháněla hned zpočátku a v základech. Člověk se nejdříve zkrátka musí něco naučit, aby mohl kriticky myslet. Tohle nejde přeskočit. Hlavní chyba našeho školství je úchylný směr démonizující cokoliv pamětného a upozaďující pravidla. To je špatně. Nejprve musí existovat řád, poté nějaké rozvíjení. V opačném případně vznikne akorát chaos. A jediné, co se pak naplno rozvíjí, je nezdravé sebevědomí žáků oplývajících podprůměrnými znalostmi a chabými schopnostmi. Pa <3
|
|
Autism-off: To zrušení devátých tříd je čistě z finančních důvodů, aby se ušetřilo. Jinak hodnocení, tady mám smíšené pocity. Máš pravdu v tom, že by člověk měl být motivován vnitřně. Jenže je tu ještě prokrastinace, s tím mají problém asi všechny věkové kategorie. U teenagerů si nejsem jistá, jestli nemají priority úplně jinde než ve vzděĺání. A právě to vědomí, že někdo bude jejich výkon hodnotit, je může přinutit k práci.
|
|
Školy hlavně potřebují nebýt státní, protože dokud o tom, jak se vzdělávají děti rozhodují nějací úředníci támhle někde na ministerstvu a budou ho centrálně plánovat, bude to vždycky horší, než když ho bude formovat nabídka a poptávka. Jakýkoliv jiný dílčí změny budou vždycky úplně k ničemu a budou ignorovat ten hlavní problém. "-zrušit devátý ročník" - Osobně moc nechápu proč zrovna devátý ročník, ale OK, nemám nic proti. "- od první do třetí třídy zrušit známky, místo nich slovní hodnocení a jakési čtverečky, do kterých se budou zaznamenávat dílčí úspěchy" - Hodnocení bych zrušil úplně. Já vůbec nechápu, proč by mě měl někdo hodnotit (?). Vzdělávání by se hodnotit nemělo. Dneska jsem se například učil německy, protože mě to baví. Už dávno nechodím do školy a učím se to sám na vlastní pěst. Nikdo mě nehodnotí. Já sám podle pocitu vím, co už tak nějak ovládám a naopak co mi nejde a co bych si měl ještě zopakovat. Orientuju se podle vlastních pocitů a potřeb, protože je to moje vzdělávání a přesně takhle mě to baví. Hodnocení ostatních vede jen k tomu, že se pak člověk nebude zajímat o dané znalosti a informace, ale víc o tom, jak je prezentovat stylem, aby se to hodnotícímu líbilo. Vede to pak k situacím, že děti mají radost, když "hacknou" systém, tak, aby měly pozitivní hodnocení (třeba i jen za použití taháku) a naopak si budou připadat jako budižkničomové, když dostanou špatné hodnocení (viz sebevraždy dětí, co dostaly na vysvědčení pětky). Naprosto to deformuje systém, který pak není o vzdělávání, ale o hledání metod, jak mít dobré hodnocení u zkoušení/na testu. Mimochodem, my v práci máme vždycky jednou za čtvr roku hodnocení tzv. evalutation. Nutno podotknout, že je to jen formalita, vždycky všichni dostanou 100 % a tak nějak všichni víme, že je to zbytečné byrokracie, která nás okrádá o čas. Takže i v soukromé sféře je hodnocení často pointless. "- zrušit výtvarnou a hudební výchovu a misto nich zavést jeden předmět kultura, kde bude i film, video" Tohle podle mě k ničemu nebude moc... jen se děcka budou nudit u něčeho jinýho, no... "- zrušit povinnost domácích úkolů" - Super, domácí úkoly bych zrušil. Je úplně absurdní, že dítě stráví 8 hodin ve škole, aby přišlo v sedm večer domů a ještě dělalo nějaký úkol. Je to k ničemu. Pokud si člověk chce něco zopakovat nebo procvičit, může si to udělat sám a nepotřebuje k tomu externí podnět. Pokud nechce, tak proč ho nutit? Když k tomu bude donucen, stejně to odflákne nebo opíše nebo to napíše o přestávce před hodinou.
|
|
Rozálie: Mně stačí když mi vypráví 2 učitelky ze základky co zažívají v reálu. A nezmůžou nic. Prostě to je hodina na h. a odnesou to ostatní děti. Protože to jedno dítě strhne pozornost všech a nic z té hodiny..no, nic
|
|
Loca Loca: Tady docela vidím rozdíl mezi ditětem na vozíku a mentálně postiženým, co třikrát do měsíce chytne záchvat a začne demolovat třídu. Jinak ale ano, mít ve třídě dva tři žáky s retardací vlastně ničí šanci talentovaným dětem, kterým by se učitel mohl věnovat víc a rozvíjet jejich talent.
|
|
- zrušit známkování - zařadit do výuky seznamování pro nesmělé dívky a chlapce - v pátek chodit na celodenní exkurze do strojírenských továren
|
|
Nechal bych to jak to je - v těch reformách nevidím nic, co by něčemu mohlo pomoci.
|
|
co jiného byste změnili vy? -- Inkluzi ve školství bych zrušila.
|
|
|