Chceš dnes udělat dobrý skutek ? Pomoz výše
uvedenému hříšníkovi tím, že mu dáš nějaké rozhřešení! Můžeš mu
ho poslat na e-mailovou adresu, kterou uvedl u zpovědi, nebo napsat
veřejně vyplněním formuláře na konci této stránky. A jestliže nechceš,
aby pod tvou přezdívkou mohl vystupovat ještě někdo jiný, zaregistruj
si ji ZDE !
|
Jj, povinné ručení a STK, to je všechno :) Ještě to chce přepsat na sebe. Ze zákona na to máš 10 dnů. Jinak na takovou krátkou dobu je asi jedno, co si koupíš. Za 40 tis. Kč už se dá koupit nějaké, které je pojízdné a pár km najezdí bez nějaké nutné opravy. Pak budeš potřebovat auto buď prodat a přepsat na nového majitele nebo ekologicky zlikvidovat a vyřadit z evidence.
|
|
...dokud to jede tak to jede, nikoho nic jineho nezajima. Zadna STK, zadne pojisteni. Auto ma byt spotrebni zbozi. Jsem zvědavý co bys říkal tomu, kdyby proti tobě jelo takové spotřební zboží a najednou se mu ulomilo kolo a bouchlo do tvého auta. Jednou jsem něco takového zažil. Šel jsem po chodníku, za mnou se ozval nějaký zvuk, tak jsem se ohlédl a jelo na mne zadní kolo ze škodovky, naštěstí jsem stačil uhnout. Řidič co z toho spotřebního zboží vylezl začal hořekovat, že měl smůlu, odpověděl jsem, že naopak měl štěstí, protože se nikomu nic nestalo. BTW: Když se někdo ptá jaké by si měl koupit ojeté auto, obvykle mu radím, aby obešel příbuzenstvo a velmi dobré známé, jestli se nechce někdo zbavit starého ale ještě dobrého auta, aby si uvolnil místo v garáži pro nové.
|
Radič |
|
|
Máš legrační představy. Moje poslední auto stálo 16 a už ho mám 6 let. Investice minimální.
|
|
Koukám pod článek (zběžně) - ještě jste zapomněli na dálniční známky. Jinak podle mne: najít prodejce, co vše vyřídí, zajistí za Tebe, pochopitelně ne zadarmo, předá klíčky, doklady a nazdar. Kdysi takový prodejce ojetin byl a nejspíš ještě je a fungovalo to, lítat po úřadech a prohlídkách to je děs. A od ojetého auta si nelze slibovat zázraky, je to prostě jako sázka do loterie.
|
|
jowa Ty sis zajel s autem registrovaným u nás na polskou STK? Když už chceš lhát, tak se aspoň trošku snaž.
|
jiRka |
|
|
Koupil jsem si před dvěma lety auto, bylo mi tehdy 20. auto bylo za 100 tisíc, 1.6 diesel, 85kW. Za povinné ručení jsem dal 11 tisíc, poté jsem dělal STK+emise za 3 tisíce, ještě dálniční známka cca 1500 a parkování cca 1000. Ještě jsem si koupil nové pneu takové střední třidy - sada za 5 tisíc. Ještě počítej přezutí 2x ročně za 500-1000kč + servis cca 4-6 tisíc. Osobně mé roční náklady jsou cca 40 tisíc + nafta.
|
|
Bistro U Kraba: Osram už má první homologované H7 pro určité modely aut. A je to dobře, že si tam nemůžeš dát krámy co oslňují. Šílenost byly ve své době ilegální hid xenony, to byl výpal zorniček, že jsi chvíly nic neviděl.
|
|
Prostě v Česku je tak blbě nastavenej systém, že si nemůžeš ani dát ledky místo normálních žárovek, pokud to to auto nemá z výroby. Uplně zbytečný se nad tim nasírat. Teoreticky se na to můžeš vykašlat a neřešit nic a risknout to, že tě benga nechytnou. Já jezdim už tak 4 roky s nezapsanym podvozkem a kolama a celkově mě stavěli tak třikrát a platil jsem tak 800,-. S tim ručenim je to asi víc risky no...
|
|
A nebylo by lepší jet autobusem/vlakem než řešit rozbité auto někde v tramtárii?
|
|
Moc koukáš na starý topgear.
|
|
Rozumím Ti. Taky nejsem z českých předpisů 3x odvařený. Šílená buzerace. Moje auto nesplňovalo emise, tak jsem zajel do Polska, kde mi to na nafťáka dali a k tomu mám i německou zelenou 4 a jsem z českého obliga. Auto pořídit můžeš. Ideálně nějaké nepřihlášené a nepřihlašovat jej - pak po Tobě nepůjde svaz pojistitelů, že jsi neplatil povinné ručení. Ale zase nedostaneš SPZ a autem se po Evropě neprojedeš. Je to svazácká buzerace, no. Holt jsi v byrokratické Evropě. Držím palce, třeba to nějak vymyslíš, ale pochybuju, dělal by to pak tak každý.
|
|
Najdeš auto a domluvíš se na ceně. Sepíšete smlouvu, zaplatíš a jedete na evidenční prohlídku stk (stálo to 400,-). Povinně to pojistíš - bez povinného ručení to dopravka nepřepíše. Jdete spolu na dopravku a auto se přepíše na Tebe - záznam do velkého tp a nový malý tp na Tebe. Stojí to 700,- (nebo stálo) Do té cenové relace nejlépe jedničkovou fabii. Cokoliv, kromě 1,2 htp (podpalují se ventily) a 1,0 mpi. Tedy ano > 1,4 mpi jakekoliv kw, 1,9 sdi i tdi. Já pak přešel z fabie na forda focuse 1,8 tddi 66kW, taky držák. Pozor jen u tdci na vstřiky. Jiné osobní zkušenosti nemám.
|
|
|