Cookie Consent by Free Privacy Policy website
Navigační lišta REGISTRACENavigační lišta TABLONavigační lišta STATISTIKANavigační lišta SOUTĚŽENavigační lišta POMOZTENavigační lišta REKLAMANavigační lišta KONTAKTNavigační lišta
Navigační lišta
Horní lišta bez menu
Logo Zpovědnice
Online zpověď Návštěvní kniha Nová zpověď Časté dotazy
Dolní lišta Dolní lišta Dolní lišta
Nabídka voleb Dolní lišta voleb
Diskuze č.1203586, vloženo 27.09.2022 21:41:13 Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
Sabotáž plynovodů
Tak co? Jak to vidíte s plynovodmi NS 1 a 2 do budoucna? Není tohle definitívní tečka pro Německou ekonomiku? I kdyby zrušili sankce, nahodily turbíny na pohánění, tak Bůh ví kolik by trvalo zaplátání těch poškozených míst pod mořem a tedy zprovoznění toku plynu do Německa. A od.erou to nejenom Němci.
 Codál Evropo Muž37  VYMAZAT

Zaslaná rozhřešení Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
Chceš dnes udělat dobrý skutek ? Pomoz výše uvedenému hříšníkovi tím, že mu dáš nějaké rozhřešení! Můžeš mu ho poslat na e-mailovou adresu, kterou uvedl u zpovědi, nebo napsat veřejně vyplněním formuláře na konci této stránky. A jestliže nechceš, aby pod tvou přezdívkou mohl vystupovat ještě někdo jiný, zaregistruj si ji ZDE !
 
29.09.2022 15:26:39
Michal-222

V normě máš tuším dovolené rozmezí 49,5÷50,5 Hz jako běžný stav s tím, že přijatelných je 47-52 Hz. Pokud jsi mimo to, tak bys měl odstavit spotřebitele, pokud nemůžeš navýšit výrobu.

Napětí na malých sítích běžně líta 200-250 V...

Tedy tvoje kecy jsou fakt k smíchu... Jen si čekaj dál na elektro katastrofu... :DDD
Smajlík  wut Muž33 Kategorie
29.09.2022 15:13:45
wut:
Ano, vypadá to celkem logicky, že když z hromady písku odebereš jedno zrníčko, tak že hromada nepřestane být hromadou ... stejně tak vypadá celkem logicky, že když se z množiny generátorů o celkovém výkonu 600GW odpojí jeden, že se nic nestane...

Ale ani jedno z toho bohužel není pravda. Výkon generátorů musí být vždycky takový, aby pokryl spotřebu. Je celkem jedno, jestli je v síti 1GW nebo 600GW. Když bude spotřeba větší, tak to zkolabuje.

Ale jak říkáš, Maroko nás nejspíš zachrání...
 Michal-222 Muž44 Kategorie
29.09.2022 09:43:39
Michal-222:

Jsme na stejnym gridu a neni to jen EU, ale je to daleko za EU...

Když ti vypadne Temelín, tak ti síť drží všechny generátory na celym synchronnim gridu, tedy celých 600 GW, kterej sahá od Západní Sahary a Maroka až po východní Ukrajinu.

Ale to mentálové nechtějí slyšet. Ti chtěj slyšet, že Českejch 7 GW spasilo svět.

Synchronní grid je synchronní. Všechny generátory na něm jedou stejnej koncert a fyzikálně to ani nejde jinak. Představa, že česká republika má se svym šplíchnutím 7 GW v 600 GW rybníce nějakou sílu je neskutečně trapná.

A mektat žvásty o přečerpávačkách, které máš v síti jen proto, že jádro je nahovno, je další vylízanost.

Čekejte si na katastrofu, která nepřijde a bijte se u toho do prsou, jak jste chytráčci, co všemu rozumí a mektejte dál vaše ubohosti, ať každej člověk, co má s oborem alespoň náznakem něco společného ihned pozná, co jste za vymaštěnce.
Smajlík  wut Muž33 Kategorie
29.09.2022 09:15:57
>wut:
>
>Potřebuješ 7 GW, máš k dispozici 600 GW v gridu a dalších 14 GW v záloze v regionu, ale ty tady budeš >mektat, že nemáš nonstop 0,5 GW určenou jen a pouze pro špičku...

>To je přesně vylízanost vás mentálů.

...
Ano, zatímco stavět proti sobě spotřebu ČR a produkci celé EU, to žádná vylízanost není, že ?
Smajlík  Michal-222 Muž44 Kategorie
29.09.2022 02:52:53
Ta kupa bytových domů, kde se topí dálkově těmi hrůzami pod oknem, už se tady řešila? To jede u zdroje na co? Doufám, že ne na plyn.
A dodám, že už takhle to topilo celkem naprd anebo to klidně i rodinám s dětmi na pár dní vypnuli, když bylo venku mínus pět.
Pak tady máme ta slavná vyhajpovaná tepelná čerpadla - ale ona tu elektřinu taky myslím potřebují, že.
Protože se tady asi taky nemluvilo o tom, že většina lidí případný nedostatek u vytápění vyřeší ne nákupem svetrů a teploměrů, ale nákupem nějakého topného tělesa na elektřinu. Nejmenované user friendly jdou na dračku, sám jsem taky pořídil (v bílé barvě už nebyl, tak poprvé černou, eh).
A až to všichni jeden krásný zimní den zapojí najednou a do toho ledničky, trouby, čerpadla, klimošky a sněhuláky...utáhne to naše soustava, zeptal bych se příp. profíků?
My ČR jsme naštěstí ohledně elektřiny soběstační a vyrábíme ji za dumpingovku, tak spíš řešme, proč nám ji přeprodává režimní mafie za desetinásobek zpět a není trvale zastropovaná.

wut: Technická. Míša nebo ms-fanda jsou ti poslední, kdo by volil SPD, volí nejspíš jako ty společně.

Ad plošné deratizace matouchů
Náhodou, tady má velice podnětné příspěvky. Jakkoliv nemusím se vším souhlasit a mě asi nikdo z jeho ochrany podezírat nebude. A celkově, jsem proti deratizacím tohoto typu vůči komukoli.
 *Deadcool* Muž33 Kategorie
29.09.2022 00:33:34
Michal-222

Potřebuješ 7 GW, máš k dispozici 600 GW v gridu a dalších 14 GW v záloze v regionu, ale ty tady budeš mektat, že nemáš nonstop 0,5 GW určenou jen a pouze pro špičku...

To je přesně vylízanost vás mentálů. Budete hrotit 0,08 % ... tedy sotva jedno promile celého odvětví a brečet u toho, jak zbylých 99,92% nemůže nikdy fungovat, když 0,08 % je určeno k uplně jinýmu účelu...

Vylízanost neskutečná... Tohle nemá s inženýringem nic společnýho, to je jen přehlídka vaší vylízanosti.

Když může fungovat libovolná elektrárna v ostrovním režimu na vlastní spotřebě, tak může fungovat i jejich libovolný mix.

Jenže vy vylízanci potřebujete zopakovat to, co vám říkal Okamura, že se blíží katastrofa, protože na nic jinýho nereagujete...

Když vám někdo řekne, že realita je uplně v pohodě, nic se neděje a Okamura je stejnej vylízanec jako vy, tak to neni to, co by vaše dutá hlava byla schopná pochopit.

Okamura potřebuje nový Maserati od Rusáků, tak mu ho jdete vypískat na Václavák a škemráte u toho Rusáky o plyn, kterýho máte víc, než potřebujete.

Věřit v to, že elektrárna může fungovat sama, ale nemůže fungovat ve skupině, to je teda vypatlanost nadevšechny meze...
Smajlík  wut Muž33 Kategorie
28.09.2022 23:35:04
wut:
Akorát že jejich výkon je součástí toho "instalovaného výkonu", ale ve skutečnosti tam není, jejich dlouhodobý výkon je zanedbatelný.
 Michal-222 Muž44 Kategorie
28.09.2022 21:27:13
Michal-222:

Vy brainwashové jste fakt neskuteční. Se upnete na nějakou kravinu, kterou pořád papouškujete do zblbnutí, bez toho, abyste chápali širší kontext.

Přečerpávačky jsou doplněk jaderných elektráren a stavěly se v ČR kvůli jaderným elektrárnám, protože jaderná elektrárna nejde po vypnutí znovu zapnout. Tak, aby se nemusela vypínat, tak udělali přečerpávačky.

Vůbec neřeš, jestli máš v síti nějaké přečerpávání, když je to "součást" jaderné elektrárny.
Smajlík  wut Muž33 Kategorie
28.09.2022 21:10:11
wut:

Když přestane téct plyn, tak samosebou nepojedou plynové zdroje.
Když nebude pršet, tak nepojedou vodní.
Když dojde uhlí, tak nepojedou uhelné.


Jenže (a už jsem to zmínil), jsou i "elektrárny" které dokáž běžet jen chvíli. Specificky jsou to všechny ty přečerpávací elektrárny, a pak nejspíš i nějaké baterie, a možná ještě něco.

Ty všechny se sice počítají do "instalovaného výkonu" ale žádnou elektřinu ve finále nevyrábějí.
 Michal-222 Muž44 Kategorie
28.09.2022 20:58:50
Michal-222:

Je to nominální výkon všech elektráren, které jsou v provozuschopném stavu.

Když přestane téct plyn, tak samosebou nepojedou plynové zdroje.
Když nebude pršet, tak nepojedou vodní.
Když dojde uhlí, tak nepojedou uhelné.

... při plánování výroby máš skutečně každou elektrárnu zálohovanou 2x a každá elektrárna musí umět spadnout ze 100 % na ostrovní režim vlastní spotřeby ... Nájezdy jsou pomalejší, tak prostě po blackoutu budeš naskakovat okres po okresu, kraj po kraji, stát po státu.

Důležité je říct, že každá elektrárna má tzv. projektové rezervy. Dukovany byly naprojektovány na 4x440 MWe, dneska ale umí dát i 4x510 MWe. Prostě se ženou nad projektový stav.

Každé elektrárně můžeš naložit víc, než je nominál. Ono to železo něco vydrží.

Tedy ikdybys nevěřil tomu, že máme 2x tolik, co potřebujeme, tak pořád můžeš nafouknout to, co máme teď, a při nejhorším znovu oživit zakonzerované provozy, co se odstavily v posledních letech.

Jak říkám, je to obyčejná hysterie lidí, co si nechaj vymydlit hlavy jadernou lobby, politikama profitujících z lidí, co jsou ovládaní strachem a čmoudama, co potřebujou mít čoudící komíny na dvorku, protože si bez čmoudu neumí představit život.

Česká republika žádné jádro ani plyn nepotřebuje. Můžeš okamžitě vypnout všechny jaderky a všechny plynové zdroje a nestane se vůbec nic (kromě toho, že ti občas potemní žárovka, než se otevřou/přivřou reguláky na turbínách a akcionáři ČEZu nebudou mít tak tučnou dividendu).
Smajlík  wut Muž33 Kategorie
28.09.2022 17:48:20
Michal-222: tady se můžeš mrknout na skladbu zdrojů

https://oenergetice.cz/energetika-v-cr/jake-zdroje-pokryvaji-zatizeni-cr-se-situace-zmeni- - odstaveni-uhli -
 MS-fanousek Muž38 Kategorie
28.09.2022 17:44:27
wut:
Za posledních 20 let se v průměru vyrobilo ročně nějakých 85TWh elektřiny, což odpovídá střednímu výkonu cca 10GW. A nějak se mi nechce věřit, že když je dnes elektrika na prodej za tak krásnou cenu (přes 10Kč/kWh), že elektrárny jedou jen na 50%.

Ale pravda je, že se uvádí celkový instalovaný výkon 20GW. Otázka ovšem je, co tahle hodnota přesně znamená, jestli dokážeme tenhle výkon produkovat trvale, nebo jen krátkodobě.


Protože třeba Dlouhé stráně mají instalovaný výkon 650MW, ale dokáží jej dodávat jen asi půl hodiny.
Ale průměrný výkon je čistá nula (ve skutečnosti méně než nula), je to přečerpávací elektrárna, která nemá vlastní přítok, dokáže vyrobit jen to, co se do ní před tím nacpe.

Takže z hlediska spotřeby je to k ničemu, byť je to instalovaný výkon půl GigaWattů.
 Michal-222 Muž44 Kategorie
28.09.2022 15:40:47
Michal-222:

ČR za posledních 6 let odstavila 3 GW uhelných elektráren a přesto má stále instalovaný výkon skoro 21 GW a reálnou spotřebu bez exportu kolem 7 GW. Tedy máme zálohováný každý zdroj 2x.

Řeči o tom, že "nebude kde brát" jsou absolutně mimo mísu. Navíc znovu opakuju. Jsme na gridu, kde je dalších 600 GW a Česko je tak plivanec do rybníka.

Bohužel, místní mentálkové tohle nechtějí slyšet a pořád tíhnou ke katastrofickým scénářům a utvrzuou se ve svém brainwashingu ze sjezdu SPD.

Žvásty dalších blbů, co se přišli jenom vyblejt a neřekli nic relevantního ani technického, nechám stranou. To je jen přehlídka jejich vymaštěnosti.

Technicky nemáme v elektroenergetice vůbec žádný problém. Potíže můžou nastat u firem, co používají plyn jako surovinu, nebo mají technologie na plyn. Nic horšího se neděje.
Smajlík  wut Muž33 Kategorie
28.09.2022 15:36:36
Je chybou domnievat sa ze Rusko odpalilo plynovod, nakolko im staci utiahnut ventil a povedat ze na stanici netecie plyn pretoze potrebuje specializovany servis, lebo je tam superucazna specialna triska ktora sa musi specialne servisovat... tym nebude treba odpalovat plynovod.
Tu vidim skor silu z vonku, ktora nema ziadnu kontrolu nad plynovodom, ktorej vyhovuje to ze europa upada a ze aj cez zimu bude upadat, nakolko USA si tak zabezpeci staly predaj s vysokou prirazkou svojho skvapalneneho plynu do EU. Zas z toho USA vyjde ako tí dobrí co pomahaju svojim spojencom, stacilo len vniest na ukrajinu konflikt s Ruskom, vyburcovat europoslancov ktorych mozno kupit alebo zblbnut k tomu aby prijali sankcie a zfleku odstavili plyn ktory ako EU potrebuje do svojich podnikov, tym vznikne idealna prilezitost aby dolar vzrastol na ukor eura a vdaka tomu je to super business, bohuzial len pre USA.... nas caka prazdno v penazenkach a ekonomicky kolaps. To by sa EU musela postavit svojmu ´´kamaratovi´´ USA ktory nas pouziva ako svoj toaletny ekonomicky papier.
PS: Rozumní ludia vidia co sa deje nezavisle na tom co tvrdia spravy ktore musia popisovat udalosti tak ako im je povolene... Vid mladik co znasilnil zenu v parku(cigan), keby to bol daky biely slovak tak v spravach Andrej H.(s rozmazanou fotkou, mozno nerozmazanou) znasilnil zenu v parku.... toto su cenzurovane spravy ktore mame moznost vidiet teraz aktualne.... Staci pozerat na tie necenzurovane spravy a robit si vlastny nazor
 taky tipek
28.09.2022 14:59:12
Mě teda nejvíc děsí, že se naše vlády (myslím jako nás, zemí v EU) tak nějak pořád tváří, jako že žádný reálný problém neexistuje. Když by aspoň poskytovaly objektivní informace a snažili se to nějak reálně řešit...

Ale takto to vypadá, že vůbec nevědí, kolik bije. Myslí si, že když je elektřina drahá, tak že nám rozdají nějaké příspěvky a tím se to vyřeší. Ale tím elektřiny víc nebude ... i kdyby nám ji vláda zaplatila všechnu, pořád jí kvůli tomu víc nebude.
 Michal-222 Muž44 Kategorie
28.09.2022 14:52:25
No a ještě taky nikdo nezmínil, že fotovoltaické elektrárny (kterých by teď mělo být už nezanedbatelné množství) vyrobí v zimě prd, tak 10%. Takže musejí být přes zimu také něčím nahrazeny.
 Michal-222 Muž44 Kategorie
28.09.2022 14:50:02
wut:
To co píšeš ale pořád platí jen, dokud jedou elektrárny v regulovatelném režimu (tj že můžeme jejich výkon zvyšovat). Nicméně každá elektrárna má své maximum, nad které už větší výkon prostě dodávat nemůže. A pokud celkový výkon generátorů bude nižší než spotřeba, tak už nic nedokáže zabránit tomu blackoutu.

Ano, začne to tím, že přetížené generátory začnou zpomalovat svůj chod ... ale jakmile to poklesned pod nějakou mez, tak je ochrany automaticky odpojí od sítě ... což poměry samozřejmě ještě zhorší ... takže se odpojí další ... až se nakonec odpojí všechny.

Plynové elektrárny bohužel neslouží jen pro regulaci, ale zároveň také nějakou energii vyrábějí - a jak se teď ukazuje, tak v Německu snad 50%. A tuhle energii bychom museli vyrobit nějak jinak ... jenže nemáme jak. Tohle přenosová síť nezachrání, žádná přenosová síť není perpetum mobile, nemůže z ní lézt víc než se do ní vloží.

A tak nějak bych řekl, že tohle by měl chápat i člověk s mnohem nižším IQ než co o sobě tvrdíš ty...
 Michal-222 Muž44 Kategorie
28.09.2022 14:07:35
wute, ty výklady o regulaci jsou z nějaký učebnice z 80tek, že ? :))
ještě se polívá přetopenej kotel kýblama s vodou, to možná stálo taky za zmínku.
 M925
28.09.2022 12:36:58
Čína je též na špici pokud jde o přechod na zelenou.
 matouch
28.09.2022 12:34:01
Putin:
Ještě včera svolal skupinu Opec - chtějí omezit těžbu ropy. V překladu tedy zvýšit cenu energií.

Biden:
Do poslední chvíle avizoval, že doplní ropné rezervy při USD 80 za barel, což by vytvořilo cenové dno. Včera naopak všechny přelstil, že oznámil uvolnění ropných rezerv, což cenu ropy stačí.

Stojí proti sobě ropný kapitál, který není moc happy, že se zelení chtějí od něj odklonit. Ropný kapitál je Rusko a státy Opec.

Pokud jde o zelený kapitál, jednalo se v souvislosti s vypuštěním kovidu o největší přesun kapitálu v dějinách lidstva. Tedy do zelené energie. To začali demokraté v USA a západní státy.

Čína vždy všechno tutlala, prdela na práva a teď kvůli pár případům kovidu zavírá desetimilionova města. Otázka je proč.
Vždy když byl svět v krizi, lidstvo pokročilo vpřed.

Rusko už hraje dlouho třetí housle, číňani jim dali při setkání na olympiádě zelenou, když deklarovali vzájemné přátelství bez hranic. Oba státy mají zájem o destabilizaci. Avšak Rusko je a hlavně bude zneužíváno Čínou. Nepovedl se kovid, nedaří se rozhodit ekonomiku čínskými lockdowny, snad se povede válkou.

Na nic z toho nemám zdroje :D Je to tedy můj dojem, který mi lehce ovlivňuje názor, tak snad nebude přesunuto do tvorby
Smajlík  matouch
28.09.2022 10:16:23
matouch
Ano, ekonomické a politické zájmy jdou ruku v ruce, to nerozporuju.
 je-mu-ji Muž55 Kategorie
28.09.2022 08:56:07
Otázka, kdo tento teroristický čin spáchal a kdo na něm nejvíce vydělá......
 leafroller Muž26 Kategorie
28.09.2022 08:12:19
Sabotáž plynovodu má na svědomí sabotér nebo sabotéři. Budoucnost je podle definice časový horizont, který ještě nenastal v toku času. Nevím co bude, ale plynovod asi nebude.
 j39
28.09.2022 04:21:26
Norové mají asi 5% plunu co Rusko a snad budou prodávat něco přes polský plynovod a něco z něho i do Dánska. Nevím jestli Češi taky stvěli či staví svůj plynovod...
Situace ale zlá bude. Když nejede Německo, tak nejede Evropa.
Euro oproti dolaru dál klesá a tím ceny za veškeré energie a paliva v EU stoupnou ještě víc. Ta situace není veselá. Myslím že Fiala bude proklínat den, kdy se nechal "stranicky" ukecat ke svržení Babiše několika neschopnými stranami (SPOLU). Občanstvo si s nima vytře víte co?
 Quakie Muž76 Kategorie
28.09.2022 01:27:01
Nevidím to jako konspiraci. Spíš novináři jsou takoví neinvestigativní hurvínci. Beztak spekulují kdo to byl.
Vlastně nemá smysl spekulovat. Byl to někdo, kdo chtěl zvednout cenu ropy. Tečka.
Smajlík  matouch
28.09.2022 01:20:25
bilej tygr: však vím, že nevím....ale zůstávám tímto směrem otevřený. Zároveň si myslím, že se to nikdy z jistotou neurčí.

Nedokážu si totiž představit, že mnohamiliardové časově omezené ropné kontrakty se splatností na konec roku 22 vyprší a že ti lidé čekají jen tak se založenýma rukama až vyprší.
Zároveň zdroj příjmu Ruska - ropa - je jasnej. (Plyn ani tak ne....mají ho vypouštět (jak ho už vypouštějí) na sibiři nebo na dne moře?)

Přiškrcením plynu, který není pro rusko životně důležitý, zvyšuje Rusko cenu ropy.

Zároveň bych připomněl, že cena ropy značně klesala až prakticky do včerejška na nová minima před válkou - kvůli obavám ze světové recese.
Takže finanční skupiny, financování Ruského rozpočtu....nelze nejspíš oddělit...některým jde čistě jen o peníze bez politických zájmů
 matouch
28.09.2022 01:00:53
IOI + JMJ: jen blbeček si myslí, že politické a ekonomické zájmy jsou oddělené, že se neprolínají. Nebo také čeští novináři ;)

IOI: Vyskočil si, jako když ti někdo bourá světonázor. Už jen zameč a zas zalez. ;)
 matouch
28.09.2022 00:44:25
Ukrajina obvinila Rusko z tohoto teroristického činu, s cílem způsobit paniku před zimou v EU. Píšou na BBC.
Což ovšem nevyvrací Matouchovu teorii o Nosálech - protože ti to nedělají osobně, oni si to nechají udělat. A od koho jiného, než od Rusů...
 bilej tygr Muž72 Kategorie
28.09.2022 00:27:48
matouch

nosálové samozřejmě
 je-mu-ji Muž55 Kategorie
28.09.2022 00:13:11
Chleba s cibulkou:

Pro zjednodušení - představ si malý ostrovní režim o velikosti ČR a zároveň se nechytej čísel přesně, protože jsou vycucaná z prstu pro příklad setrvačnosti uhelek a jaderek, plyn a vodu uplně vyřazuju z příkladu.

Dodáváš do sítě 8 GWe, tedy tepelky ti jedou na 24 GWt s účinnosti 33 %, aby dokázaly vyrobit zmíněných 8 GWe.

Jenže ti najednou vypadne velký odběratel - třeba Praha. Najednou máš do sítě dodávat 7,5 GW namísto 8,0 a máš přebytek 0,5 GW co nikdo nechce.

Generátor s takovym přebytkem nebude pro turbínu žádnej odpor, protože elektřinu nikdo neodebírá a turbíny se začnou roztáčet nad 3000 otáček - s tím ti ruku v ruce roste frekvence v síti nad 50 Hz.

Nejrychleji na to dokáže reagovat spalovací plynové turbíny (zjednodušeně je to principem motor ze stíhačky s generátorem na hřídeli) a voda, kterou v příkladu nemáme. Jenže plynovky jsou v našem hypotetickém příkladu vyřazené, tak máš jen hypotetické uhlí a jádro.

Jádro se reguluje jako poslední, protože když ho vypneš, tak nejde zapnout (kvůli jódové jámě - otrava reaktoru). Hypoteticky ti zbyde na regulaci pouze uhlí.

Uhlí reguluješ v prvním momentu tak, že přivřeš regulák na turbíně - to nějakou dobu trvá - a tím se bude kumulovat pára v parogenerátoru. Pokud jí bude hodně, tak jí dochladíš PSKčkem ve věžích, pokud jí bude mega hodně, tak si odfoukneš do atmosféry PSAčkem a naložíš míň do kotle, abys neměl tolik páry.

Pak se velkej odběratel (v příkladu Praha) zase připojí a máš opačnej problém. Naroste ti odběr elektřiny a tím je i výrazně víc bržděný generátor v elektrárnách, a protože pára nestačí k utáhnutí turbíny, tak začne zpomalovat pod 50 Hz. Regulace to zjistí, otevře regulák, tím způsobí nedostatek páry v parogenerátoru, tak naloží pod kotel a až bude páry dost, tak přivře regulák na původní hodnotu.

Tedy frekvence v síti bude rozhoupaná. Protože při připojení/odpojení velkého odběratele nebo výrobce, nemáš žádný velký rychlý zdroj, jakým jsou plynovky, které dokáží zabrat/ubrat ve zlomkách vteřiny.

To je důvod, proč používáme plyn - protože jde extrémně rychle regulovat a vypínat/zapínat. A taky důvod, proč používáme jádro jako základní zdroj a nevypínáme ho, protože jednoduše nejde znovu zapnout a je ze všech zdrojů z pohledu regulace naprosto k ničemu. JE je to nejhorší, co si můžeš do sítě dát. To je i důvod, proč se staví přečerpávačky, protože jádro je kravina. Zregulování jaderné elektrárny na vlastní spotřebu je ten největší hukot, co můžeš v JE zažít, zejména, pokud si u toho odfoukne PSAčko.
Smajlík  wut Muž33 Kategorie
28.09.2022 00:11:16
matouch: Já bych to viděl na promazávání matoucha, jeho příspěvky místy hraničí s bumbálkou. Jó, Huml, to byl chlapík, ten skrz něj viděl a nesral se s tím.

Ven za flígr, kopačku do zadku, prohodit oknem a tak dokola.
Smajlík  IOI
27.09.2022 23:33:39
Chleba s cibulkou: Velmi zjednodušeně řečeno mají plynové elektrárny těžce nahraditelnou úlohu ve stabilizaci sítě. Nejsnáze se reguluje jejich výkon a lze je využít k řešení špiček.

Tvrzení wuta "V elektroenergetice můžeš okamžitě vypnout všechny plynové elektrárny a fungovat dál s tím, co zbyde. " považuji za jeho klasický blábol.
 MS-fanousek Muž38 Kategorie
27.09.2022 23:31:51
je-mu-ji: to znamená?
Rusové, Ukrajinci nebo nosálové? Jak to vidíš?
 matouch
27.09.2022 23:27:29
Pachatele odhalil matouch
 je-mu-ji Muž55 Kategorie
27.09.2022 23:10:07
MENE: myslím si, že existuji silnější zájmy než ty politické. Předpokládala se rekordní cenu ropy, a kontrakty na přelom roku jsou těžce ztrátové. Cena ropy je zkrátka jako před válkou. Sabotáž plynovodu ji zvedne, stejně tak jako se pravidelně zvedá začátkem zimy.

Takže takové ty náhody jako uvízlá loď v Suezu nebo aktuálně velké díry v potrubí, které jsou daleko od sebe...za vším hledej prachy.

PS: Nosálové jsou bankéři - resp silné mezinárodní finanční skupiny. Rusku pomůže vyšší cena ropy a je to při sankcích podstatný zdroj financování - teď když je cena ropy na předválečné úrovni mají rusové problémy.
Ukrajinci mohou mít také zájem, ale vzhledem k načasování mnoha okolností to tak nevidím.

Za pár dní budem moudřejší ;)

https://www.youtube.com/watch?v=8KoGNEXztuo
 matouch
27.09.2022 23:04:15
Jinak to včera musela bejt pěkná šlupka, 26/9 v 15:45 ji zaregistrovaly všechny seizmografy v ČR.
 MENE
27.09.2022 22:55:34
No trochu rozpor, ale já si myslím, že to udělali nosálové.
:D :p
matouch
------------------------------------

Tedy Rusové?

Myslím si totéž. Vždyť Rusové mají vyjednané jiné dodavatelské smlouvy a do médií se dostane jenom zlomek, třeba ta o dodávkách ropy, nafty, obilí Afghánistánu. By mě zajímalo, kolik z toho obilí pochází z Ukrajina ( rozuměj rozkradeného ).
 MENE
27.09.2022 22:46:56
Podle zpráv CIA varovala Německo před 2 měsíci.
Podle ministra zahraničí Blinkena ůmyslná sabotáž není v ničím zájmu.
---
No trochu rozpor, ale já si myslím, že to udělali nosálové.
:D :p
 matouch
27.09.2022 22:41:22
wut:

Ještě bych hlavně rád dodal, že jsem slaboproud. :) Vždycky mě zajímala elektroenergetika.
Smajlík  Chleba s cibulkou
27.09.2022 22:38:35
wut:

Jsem kolemjdoucí, v oboru elektro. Se způsobilostí, holá už se upeklo NV 194/2022. Eh.
Jen se chci mile zeptat, protože mě to zajímá, nikoliv rýpat, ale zkrátka si neumím zodpovědět a tak mě možná vaše odpověď někam posune.

Jak je závislá frekvence v síti na elektrárních vyrábející elektrickou energii přeměnou z plynu?

Umím si představit, že elektrárna se spalováním plynu musí roztáčet turbíny vysokým žárem. Ať už pomocí páry nebo jiného principu.

Co neumím je si představit, jak souvisí vysoké napětí o určité frekvenci, což je zároveň i vstup do transformátoru, který generuje pod určitým stupněm chlazení např. ONAN (Oil negative Air Negative) unifikované napětí, které je třífázové tj. 3 x 400/230 V.

Můžete mi prosím odpovědět? Nechci opravdu rýpat nebo se povyšovat, ale rád se dzovím něco, co mi chybí. Mezery, které mě mohou a možná i jiného zvědavce posunout dál.

Děkuji. :-)
Smajlík  Chleba s cibulkou
27.09.2022 22:28:36
Tak nemecko bude mit vlastni terminaly. Docela vtipny je v tom, ze se to stane ve stejmej den, kdy Polaci otevrou svuj vlastni.

Spis je to tragedie pro Ruskou ekonomiku. Rusove strkaji hlavu so pisku a vetsina jejich analyz a navrhu reseni pocitaji s tim, ze se jedna o docasnej stav. Co ale s plynem? :D Mimo par vetsich mest v Rusku lidi nemaji ani na plynomer. Centralni banka navrhla pujcky na jeho porizeni. Do Ciny to nemaji jak dopravit (jejich plynovod nema kapacitu), tak to zatim spalovali. Tarify v Rusku se zvysuji rekordne za poslednich 9 let. Jen za posledni mesic mel Rusky rozpocet propad pres sto miliard rublu kvuli plynu...

Spis teda chudak Rusko :D
 The Dark Side Muž43 Kategorie
27.09.2022 22:26:25
Je naivní představa myslet si, že ruský plyn není nahraditelný okamžitě, protože je.

V elektroenergetice můžeš okamžitě vypnout všechny plynové elektrárny a fungovat dál s tím, co zbyde.

Průmyslu pak můžeš dát plyn od ostatních dodavatelů.

UCTE grid je nejtvrdší síť na celé planetě s peakem 600 GW. Ani Čína nebo USA nemá tvrdší síť.

Pokud bys fungoval bez plynu, tak nejhorší, co se ti může stát je to, že frekvence v síti ti bude kolísat o trochu víc, než normálně. Semtam zabliká žárovka a to je všechno...

Největší spotřebitel plynu v elektroenergetice je tradičně Španělsko. To by zaplakalo nejvíc. Německo je vychechtané jako všichni ostatní.

Bohužel, tohle ti novináři neřeknou, protože hledají senzace a katastrofy i tam, kde žádná katastrofa neni a jedná se jen o běžnou provozní událost...
Smajlík  wut Muž33 Kategorie
27.09.2022 22:23:11
Medvěděv před pár dny varoval Evropu, že přijde v nejbližších dnech tvrdý úder, jelikož Evropa stále posílá na Ukrajinu nové a nové zbraně.

Řada lidí tím myslela jaderný úder, ovšem když naznačil: "My vám stopnem průmysl tak, že už nevyrobíte ani patronu." tak aspoň já jsem pochopil, že chtějí definitivně utnout plyn. No tak se jim to povedlo definitivně.

Jinak technicky to není jenom tak v té hloubce odpálit něco dostatečně silného, co by prorazilo 70m skálu (mořské dno), odhaduju tak něco kolem minimálně 2 až 3kT TNT a odpálit ji na mořském dně nad Nordstreamem a to dovede pouze jediná zbraň. Víme jaká, že? Kdo ji asi tak vlastní? Kdo má jaderné zbraně? Jaderné střely a jaderná torpéda? Ruské ponorky ano.
 teddybW
27.09.2022 21:53:01
Nikdo už ty trapný výmluvy proč nemůžou dodávat plyn nežral a hrozilo jim že budu platit penále tak to prostě odpálili.
Smajlík  lol



Přidání rozhřešení Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
TVÁ PŘEZDÍVKA:

OPIŠ BEZPEČNOSTNÍ KOD:
Captcha

Tento inzerat koupíte on-line od 100 Kč.
Přidej inzerát on-line od 100 Kč
TEXT ROZHŘEŠENÍ:

PŘILOŽ SMAILÍKA:
Smail Palec nahoru Smail Hrozící Smail Drží palec Smail Není to důležité Smail Dostaneš do huby Smail Smutný Smail Cože?? Smail Safra Smail Pusinka
jupííí tak bacha držím palec to je fuk tumáááš ach jo no nééé ?! safra mmmuc
(žádný )


Změňte svoje cookies preference

Nejlepší chorálová skupina světa... GREGORIAN 2020 ...20th ANNIVERSARY WORLD TOUR.

REKLAMA
Copyright 2003 www.zpovednice.cz + www.spovednica.sk