Navigační lišta REGISTRACENavigační lišta TABLONavigační lišta STATISTIKANavigační lišta SOUTĚŽENavigační lišta POMOZTENavigační lišta REKLAMANavigační lišta KONTAKTNavigační lišta
Navigační lišta
Horní lišta bez menu
Logo Zpovědnice
Online zpověď Návštěvní kniha Nová zpověď Časté dotazy
Dolní lišta Dolní lišta Dolní lišta
Nabídka voleb Dolní lišta voleb
Diskuze č.1160568, vloženo 01.03.2021 10:13:21 Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
Riziko nakažení
Máte někdo jasnej názor na to, jaký prostory jsou víc rizikový a jaký míň rizikový, co se týká rizika nakažení covidovými viry? Dokážete to riziko nejak vyjádřit - např.velmi nízké riziko,nízké riziko, střední riziko, velké riziko, velmi velké riziko ? Pokud ano, máte pro to nějaký zdůvodnění?

Asi se hodně lidí shodne na tom, ževelmi velké riziko je v nemocničních prostorách.

Ale co např. porovnání prostor dopravních prostředků a prostor hypermarketů?

Napak, asi se hodně lidí shodne na tom, že nízké riziko je např. v prosorách schodišť domů. Co ale např. prostor výtahu?
 leonardo da vinci Muž43 Kategorie  VYMAZAT

Zaslaná rozhřešení Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
Chceš dnes udělat dobrý skutek ? Pomoz výše uvedenému hříšníkovi tím, že mu dáš nějaké rozhřešení! Můžeš mu ho poslat na e-mailovou adresu, kterou uvedl u zpovědi, nebo napsat veřejně vyplněním formuláře na konci této stránky. A jestliže nechceš, aby pod tvou přezdívkou mohl vystupovat ještě někdo jiný, zaregistruj si ji ZDE !
 
02.03.2021 14:30:02
"Což je sice hodně, ale v kontextu zmíněného případu to bezpečí nezajistí. I mezi známými mám pár lidí, kteří se prokazatelně nakazili právě v MHD. "

Nikdo tu taky nepíš o tom, že něco zajistí, ale o tom, zda je MHD tak riziková, jak píšeš. Což není.

"I mezi známými mám pár lidí, kteří se prokazatelně nakazili právě v MHD. "

Ano, to je možné a nikdo netvrdí, že je MHD 100% bezpečná.
 zacobožezaco
02.03.2021 04:22:42
Čech24: Norma FFP2 povoluje 8% škvírami pronikajícího nefiltrovaného vzduchu při nádechu a dalších 6% částic pronikajících filtrem. Pokud mají obě strany předpisově nasazený respirátor, klesá přenos 50×. Což je sice hodně, ale v kontextu zmíněného případu to bezpečí nezajistí. I mezi známými mám pár lidí, kteří se prokazatelně nakazili právě v MHD.
 Sta67 Muž28 Kategorie
02.03.2021 02:22:51
"V tom odkazu píší, že nikdo z lidí v autobuse neměl zakrytí úst a nosu a jeli 50 minut v 1 autobuse souvisle. "

On je na to schopen nadhodit zase něco jiného a pořád si vést svou. Tihl lidé jsou marní. V diskuzi o MHD je nějaký pitoma, co je o něčem přesvědčen a vůbec ho nezajímá, jaká je realita podložená daty. Prostě "ví" svoje a na vše má nějakou námitku, často naprosto nesouvisející, ale je to námitka, takže je začarovaný kruh obrany svých bludů. Jako příznivci konpisračních teorií, je to nekonečný proces a čím dýl to trvá, tím víc je to bizarní.
 MD79
02.03.2021 01:49:11
Sta67: V tom odkazu píší, že nikdo z lidí v autobuse neměl zakrytí úst a nosu a jeli 50 minut v 1 autobuse souvisle. To je delší cesta než kterou koná dnes většina lidí v jednom prostředku MHD. Mezi městy se jezdí i 2-3 hodiny po ČR, ale respirátory mají svůj vliv.

Záleží na chování lidí, nevím, co tady pořád řešit.

a) 1 autobus 50 sedících a 10 stojících lidí s nezakrytým obličejem
b) 1 autobus jen 40 sedících a 0 stojících lidí. 30 lidí s respirátory a 1 s rouškami. Lidí cestuje méně, protože omezili svou mobilitu, část zůstala doma a část jela radši autem sama.

V dopravních prostředcích se většina lidí snaží riziko snížit. Šíří se to jinde.
 Čech24 Muž24 Kategorie
01.03.2021 21:25:40
meleš nesmysly sta: Pokud si nevzpomínáš, jedna z prvních covidových studií bylo právě masivní šíření v autobusu. Během 50minutové cesty se nakazilo 23 lidí, zcela nezávisle na tom, kde seděli. https://www.nytimes.com/2020/09/01/health/coronavirus-bus-china.html
 Sta67 Muž28 Kategorie
01.03.2021 20:16:01
Samá voda
 85Josee
01.03.2021 19:00:36
V odborné literatuře jsou diskutovány následující základní oblasti, ve kterých se odehrávají rizikové kontakty: domov (cca 30–40 %), práce (10–20 %), škola (10–20 %) volný čas (15–20 %) a ostatní (10–20 %), viz například zde. Kontakty v hromadné dopravě tvoří překvapivě malé procento (méně než 5 %).
Zdroj: https://www.idnes.cz/technet/veda/co-delat-dal-covid-lockdown-mutace-sireni-viru-trasovani - .A210223_121939_veda_mla -

https://boundedlyrational.substack.com/p/co-k-mainistreamov-vzkum-o-efektivit

Už přestaňte šířit bludy ve snaze ze sebe dělat chytráky. Děláte ze sebe pravý opak.
 Docent z dílny.
01.03.2021 18:58:34
Ne, nevede. Jsou to na to statistiky vycházející z trasování, nejen u nás, a MHD rozhodně nevede, není tam příliš vysoké riziko.
---
Máš pravdu, ALE. On píše o riziku, ty pak o číslech, kde se lidi nakazili, to jsou kontakty, a pak zas o riziku. Ale to není totéž.
Nicméně to riziko je opravdu nízké, díky rouškám. Díky tomu, že v MHD se spolu lidi moc nebaví, není to místo setkávání (až na situace, kdy spolu mluví známí, ale ti spolu mluví i mimo MHD a situací, kdy se potkají známí až v MHD je extrémně málo).
Pro MHD jde asi jen o 5 % rizikových kontaktů. Ano, ta hrozná MHD, kterou furt někdo šermuje a používá jako argument proč jsou opatření nesmyslná, když se stejně jistojistě všichni nakazíme v MHD, která není zakázaná, má na šíření koronaviru malý podíl. Proč? Protože i přes malý prostor tam nedochází téměř vůbec k rizikovému chování.

Po pracovištích MHD, kde je velká kumulace lidí bez rozestupů,
---
Ne. To jsou domněnky a navíc lži.
Smajlík  Docent z dílny.
01.03.2021 18:53:36
Na prvním místě jednoznačně pracoviště, a to zejména kanceláře. Openspace je přirozeně největší zlo, které může být, a výrobní haly a montovny jsou tam tom prakticky stejně. Po pracovištích MHD, kde je velká kumulace lidí bez rozestupů, ale alespoň netráví ve společných prostorách 8-9 hodin denně. Pak dlouho nic... a pak jsou to teprve hospody, restaurace, kina, divadla nebo menší obchody.
 Mike64
01.03.2021 18:42:35
Problém vás, co furt házíte nesmysly nezakládající na realitě je v tom, že nemáte šajnu o základech, o tom jak se virus přenáší a vidíte to jako v katastrofických filmech. Tento virus má minimální šanci se dostat z člověka na člověka, když kapénky skončí na roušce nebo nemají šanci se k druhým dostat, takže vzdálenost. Riziko přenosu je větší při míjení se na dva decimetry venku na ulici, když potkáte maminy bez roušek co si povídají a vedle nich projdete a pak jdete stejnou cestou, kterou šly ony. (Tím neříkám, že musí k nákaze dojít. Ne, jen že je to riziko vyšší.) Tohle je přesně to, co spousta lidí dělá a má za to, že se nemůže nic stát, ale v té MHD na ně čeká koronavirus ve vzduchu. Je to přesně naopak. Nakažený v MHD s rouškou je pro vás menší nebezpečí než někdo, kdo mluví, má to v sobě a vy kolem něj projdete když mluví.
 Docent z dílny
01.03.2021 18:32:52
meleš nesmysly sta

Data, fakta, studie, výzkumy, experimenty, s tímhle na místní nechoď, vole. Ještě by mohl jeden ze sta přehodnotit svůj přístup, dát na to, co je, ne na to, co si myslí že je a zhroutí se mu svět :D Tady lidi něčemu věří a to pak cpou dál.

Co píšeš neplatí jen pro covid, ale je to opravdu tak, plus minus. Třeba u chřipky, která je méně nakažilivější, vůbec nezáleží na tom, že je někdo takový vedle vás, ale jestli se ten virus z něj dostane na vás. Takže kýchání, chchrchlání, mluvení především. Virus se přenáší z člověka na člověka a nespouští se ze sliznic ven, aby si to někam namířil, ten virus musí být v chcchlech přenesen. Nebo v aerosolu, ten je pro přenos chřipku častý, proto jsou epidemie během zimy nebo krátce po. Představa viru, co si léta ve vzduchu a na někoho sedne je zcela reálná, ale děje se to málo a děje se tam, kde lidi nevětrají a jsou dlouho zavřeni a předtím vychrchali virus v chrchlech a vytvořil se aerosol. Kapénky jdou totiž dolů, takže kýchání po místnosti, třeba i v tom výtahu, není vysoce rizikové pro další lidi, co tam vlezou potom. Aerosol, to je riziko, a ten bohužel vzniká v chladnějším nejen počasí, ale i prostoru. Pozor, tohle platí pro případ, kdy nejsou lidi chráněni, nemají roušky. S rouškami se právě ten aerosol má minimální šanci vytvořit. Proto je dnes ta nakažlivost v MHD tak nízká, protrože tam lidi nepustí bez ochrany. Tohle lidi totiž neberou v potaz, takže si myslí, mylně, že tam je riziko, ale cesta plným autobusem je v součastnosti, i při vysoké náloži v populaci, bezpečnější než dva tři rozhovory venku s kýmkoliv po dobu jedné minuty na vzdálenost jednoho metru bez ochrany.

Všechny tyto diskuze o chování viru, o tom, která opatření jsou zbytečná a které ne, o tom, jestli má užitek rouška, respitáror atd., spadají do oboru virologie a epidemiologie, což jsou vědní obory, kterým nejen podle diskuzí na Zpovědnici hoví asi třetina obyvatel ČR. Akorát ta třetina dochází k úplně jiným poznatkům než skuteční vědci, protože svými žblepty rozporují už tísíckrát prokázané a ověřené a v současné době i "díky" SARS-CoV-2 ověřované.
 Docent z dílny
01.03.2021 18:06:11
"Takže vede jednoznačně MHD"
Ne, nevede. Jsou to na to statistiky vycházející z trasování, nejen u nás, a MHD rozhodně nevede, není tam příliš vysoké riziko. Když už tu pořád blábolíš, tak si něco zjisti, než začne své dojmy vydávat za fakta.

V MHD záleží pak na tom, jak se lidé chovají. Když budou všichni držet hubu, tak by se nakazilo ještě méně lidí. Ona totiž MHD je dobrá v tom, že tam lidé mají na obličeji hadr, čímž riziko klesá velmi.


leonardo da vinci,
záleží hlavně a především na CHOVÁNÍ. Když se budou dva lidi bavit venku, bez roušek, tak je riziko nákazy velmi vysoké. Je úplně jedno, jaké je počasí, že je to venku, virus je v někom a ten někdo to šíří. Protože mluví. Zatímco ve výtahu, když tam budou čtyři lidi na prostoru metr krát metr, tak když neceknou, tak je riziko nákazy nižší. S rouškou minimální. Cesta výtahem trvá max. minutu, dvě tři, když lidi zastavují na patrech, a je to při rozumném chování lidí málo na nákazu.

Jsou na to studie, je to dokázané, u všech virů, i u covidu, ale stejně se najdou idioti, co si furt jedou svou dojmogolii jako Sta67 a další experti, co melou nesmysly. Ale to by ještě bylo dobré, kdyby jen mleli, oni se podle toho i chovají.
Smajlík  meleš nesmysly sta
01.03.2021 16:02:16
Čím více času strávíš se stejnými lidmi (nebo s mnoha lidmi), a čím je menší prostor, tím je riziko větší.

Hrubým odhadem je nakažlivý, a ještě o tom neví, tak jeden ze 100 až 200.

Takže vede jednoznačně MHD. (Malý prostor, hodně lidí, často s nimi sdílíte prostor i čtvrt hodiny. A při každé cestě další lidé; průměrně každou čtvrtou cestu jedete s nakaženým.) Hned za tím jsou velká nákupní střediska. (Mnoho lidí, delší pobyt. Téměř vždy tam jste s nakaženým, akorát prostor je větší.)

Výtah je velmi malý prostor, proto tam prskanec dlouho vydrží. Ale rizikovost zase snižuje málo lidí za jednotku času. (V průměru se ve výtahu před vámi vystřídá 50 zdravých, kteří ho slušně vyvětrají.) Myslím, že Kaufland ve špičce by vyšel hůř.
 Sta67 Muž28 Kategorie
01.03.2021 15:38:47
Čech24: hele taky žiju v teple na na stejné rovnoběžce jako Florida, a člověka bez roušky tu neuvidíš pomalu ani na stavbě ve výkopu - v péči a starosti o obyvatelstvo je Evropa civilizovanější.
 Odpočinek Muž51 Kategorie
01.03.2021 14:07:09
1. domácnost sdílená s dětmi
2. domácnost sdílená s dospělými
Smajlík  no comment
01.03.2021 13:52:44
Beer01

Seš hodně mimo mísu. Austálie a Zéland jsou čistý jen proto, že si na ostrov nepustí nikoho jinýho než rezidenta, a ten ještě musí na několik dní po příletu do přísný karantény (rozuměj do karantény, ne do naší pseudokarantény, na kterou každej sere a nikdo ji nekontroluje). Když jim tam odněkud přiletěli 3 nakažený, tak se zavřelo kompletně všechno a lidi se vytrasovali a zase byli na nule. Počasí s tím nemá absolutně co dělat.
Dále, pokud má člověk roušku nebo respirátor, je pro něj zejména vlhký prostředí nejvíc bezpečný, jelikož vir je v kapénkách, které důsledkem vlhkosti prostředí ještě nabydou na objemu, čímž ztěžknou a padají na zem, kde je už vir prakticky neškodnej, pokud nelížeš chodníky, k druhé osobě s rouškou ani nedoletí a když, tak neprojde. Naopak vytopený místnosti se suchým vzduchem, ale i nízká vlhkost venku, vede k tomu, že kapénka okamžitě vyschne a zůstane jen aerosol s virem, který projde i přes roušky a drží se ve vzduchu v úrovni hlavy několik hodin.
Nemáš zač.
 Sichrhajcka Žena33 Kategorie
01.03.2021 13:40:11
V MHD to chce respirátor.

Chodba bytového domu nízké kromě výtahu, kde je vyšší.

Malý obchod, kde je člověk chvilku nízké. Velký supermarket vyšší, respirátor radši vzít.

Zavírají se obchody i restaurace, kde se dalo u stolu být sám, ale šíří se to v rodinách a v práci. Nikdo nemá respirátor doma před rodinou.

Beer01: Dobře popsáno. Jen po desítkách metrů už kapénky budou tak malé slabé ,že to nenakazí. Proto jsou taky záběry z Mexika a Floridy nebo Afriky, jak je tam vše otevřené bez roušek. Spousta slunce, vedro a většinou málo seniorů s výjimkou Floridy, kde nejdřív byly oběti, potom se izolovali a dnes se očkují.
 Čech24 Muž24 Kategorie
01.03.2021 13:19:41
Nakazit se můžeš naprosto kdekoliv. Největší pravděpodobnost je na místech, kde strávíš delší dobu na malým prostoru s cizíma lidma, obzvlášť, pokud se tam nevětrá. Takže MHD stopro velkej problém, pracovní kolektivy, škola, rodina, výtah, když budeš mít smůlu, tak taky. O nemocnici se ani nebavim, tam to máš skoro 100%. Trochu menší pravděpodobnost, ale pořád dost velká - obchody, společný chodby bytovek a paneláků. Ještě trochu menší pravděpodobnost, ale rozhodně ne nemožná, venkovní prostory, kde je hodně lidí u sebe - fronty, hřiště, atp.
 Sichrhajcka Žena33 Kategorie
01.03.2021 12:19:54
Vše vychází z vlastností viru. Ten se šíří v 99% pouze kapénkami vznikajícími při dýchání, mluvení, kašli a podobných aktivitách. Vir je schopen žít pouze jako obsah té kapénky, proto pokud je léto, horko a slunce hřeje se ta kapénka vypaří během vteřin. Proto třeba loni v létě byla daleko menší míra nákazy a dnes je v Austrálii nebo Novém Zélandu minimum infekce. Naopak mlha, déšť a chlad prodlužuje život virů o desítky minut! Žádné 2 metry nepomohou, vítr nese v téhle době kapénky na desítky až stovky metrů. Tohle jsou obecně vlastnosti všech virů, chřipkovým počínaje přes coronu po i daleko nebezpečnější. Riziko nákazy proto ve vyhřátém prostoru klesá. Podobně klesá tam, kde se intenzivně mění vzduch - větrá se. Viry prostě vyletí ven. Je zcela jedno, jestli člověk je doma, v supermarketu nebo fabrice. Vždy platí to samé.
Největší riziko je proto v nevětraném prostoru kde je chladněji, než okolo.
 Beer01 Muž93 Kategorie
01.03.2021 11:51:09
Zapomněl jsem ti napsat, že nejdůležitější ze všeho je umývání rukou, do nekonečna.
Pokud si sáhneš do oka ( oční sliznice) a byl jsi v rizikovém prostředí, je skoro 100 procentní jistota, že se nakazíš.
Dohledem nad tímto úkonem, je potřeba svěřit dětem (cítí se pak důležitější) a výsledek je že já osobně si meju ruce, snad 50 krát za den :))))
Pokud teda nějaké děcka máš.
 Dawe432
01.03.2021 11:19:57
Nejvíce respirační nemoci vždycky šíří děcka. Páč jsou všetečná, neustále se něčeho a někoho dotýkají. Ruce si nemyjí, nebo jen symbolicky.
Smajlík  klasika
01.03.2021 11:19:37
Kde je bezohledný čecháček, tam je riziko největší.
 bič a pryč
01.03.2021 11:16:15
Velké riziko je tam, kde lidé setrvávají dlouhou dobu. Ve výtahu to nemáš chytnout pokud nejsi úplný chcipak.
Smajlík  Riziko chřipečky
01.03.2021 10:33:29
Jen můj názor :
- šatna na pracovišti + sociální zařízení na pracovišti
- samotné pracoviště
- přeplněný autobus
- děti ( dotáhnou to, kdo ví odkud ?)
- wc na horách
- wc v nemocnici
- společný prostor panelák
Ale jen typuju, já to loni chytl přímo od Číňanů.
 Dawe432
01.03.2021 10:28:12
Tak těch faktorů tam hraje roli víc. Třeba jakou mutaci ten nakažený má, jak velkou dávku ti předá, doba kontaktu, prostor, atd. atd.

Je to dost o náhodě a o štěstí, na koho kde narazíš.
 Frank Drebin Muž39 Kategorie
01.03.2021 10:20:36
Velké riziko nákazy je tam, kde se vyskytují příznivci epidemie.
 svitavska ulice
01.03.2021 10:19:29
do výtahu který nepáchne dezinfekcí bych nevlezl
 Odpočinek Muž51 Kategorie



Přidání rozhřešení Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
TVÁ PŘEZDÍVKA:

OPIŠ BEZPEČNOSTNÍ KOD:
Captcha

Tento inzerat koupíte on-line od 100 Kč.
Přidej inzerát on-line od 100 Kč
TEXT ROZHŘEŠENÍ:

PŘILOŽ SMAILÍKA:
Smail Palec nahoru Smail Hrozící Smail Drží palec Smail Není to důležité Smail Dostaneš do huby Smail Smutný Smail Cože?? Smail Safra Smail Pusinka
jupííí tak bacha držím palec to je fuk tumáááš ach jo no nééé ?! safra mmmuc
(žádný )


Nejlepší chorálová skupina světa... GREGORIAN 2020 ...20th ANNIVERSARY WORLD TOUR.

REKLAMA
Copyright 2003 www.zpovednice.cz + www.spovednica.sk